Gillar inte mina grannar
Jag gillar inte att ha grannar över huvudtaget. Är ingen elak människa men retar mig på mycket. Har över 10 katter i trädgården varje dag som pissar och skiter. Varför har ingen vett till att kastrera sina katter? Själv har jag mina kastrerade och som innekatter!
De är säkert jättetrevliga människor men jag tror att jag tröttnat på att bo i lägenhet helt enkelt och allt som kommer med det.
Någon annan som retar sig på sina grannar?
Det skulle vara kul att höra oxå om det är någon som flyttat från lägenhet till hus och hur det känns? Är det skönare att bo i ett hus?
Grannproblem kan man även få om man bor i hus! Våra tidigare grannar, (som lyckligt vis flyttade för 2 år sedan) hade två stora hundar lösa, en rottweilar och en shäfler/rottweilerkorsning. De hade inget pli på hundarna och den ena var dessutom mycket aggresiv i sitt beteende, störd på nåt sätt. Denna anföll våran 86-åriga granne då han skulle tömma sin egen brevlåda… trots att matte fanns där och skrek åt sin hund, den sket i henne och bet vidare både i låret och axeln…. Vi kunde inte låta barnen gå själva från skolbussen och både vi och andra grannar polisanmälda och de fick föreläggande att hundarna skulle vara kopplade, och likväl sprang de lösa. Den enda i våran familj som kunde tömma våran brevlåda var min man som alltid tog med sig ett järnrör när han hämtade posten…
Men nu har vi jättetrevliga grannar 
Jag tycker det är mycket skönare att bo i hus, eftersom man kan gå rakt ut på sin egen plätt… trädgården är det stora pluset!
Jag har nyss flyttat till lägenhet.. Stör mig så in i på grannen under.. De har en liten hund som skäller i tid och otid.. Man kan aldrig sova länge för den börjar skälla runt 7 på morgonen..
Jag föredrar att bo i hus, jag flyttade hemifrån (bodde ute på landet med min mamma) och nu bor vi i en lägenhet. Det är ganska lyhört såd et som är jobbigast är väl att tänka på vad man själv gör, jag är ganska nojig vad gäller oväsen på kvällarna.
Jag stör mig inte på våra grannar, trots att det är lyhört märker vi inte mycket av dem. :)
Men det är i alla fall bättre att bo i hus, tycker jag. Man behöver inte ta samma hänsyn till andra (eftersom man inte hörs lika mycket), man har sitt eget som man akn göra vad man vill med och man har tomt… att ha tomt är som #1 skrev; det stora pluset.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Jag har inga större problem med mina grannar, det är mest små gulliga pensionärstanter. Men bodde jag så att jag hade trädgår så skulle jag verkligen inte vilja att gannarsrnas djur sprang runt där! Nej, fy! Det är oerhört respektlöst utav ägarna. Jag håller mina katter både kastrerade och inomhus, eller ute i sele på sommaren.
Men nej, jag störs inte alls mycket utav mina grannar :)
/Christine
jag stör mig på våra grannar som parkerar mitt i vägen :@ så vi måste köra upp på gräset för att komma förbi.. så irriterande..

Ojdå!
Det var fler än jag trodde som störde sig på sina grannar. Skönt att höra att man inte är den ende.
Angående hunden som skäller. Jag tycker att du skall prata med hyresvärden om det, för så skall det verkligen inte vara.
Jag har bott i både hyreshus och eget hus. När jag bodde i lägenhet (flera olika hus) så tyckte jag att det inte var några större problem med grannarna.
Värre var det när jag bodde i förra huset. Det var på landsbyggden, men husen var lika när som i ett villa område. De grannar jag hade där var arg på barnen när de lekte ute, nyfikna till max och några ansåg att de saker vi hade ute hade de rätt att använda som de ville. De som var nyfikna satt med kikare och kollade ut genom köksfönstre bara för att inte missa något som någon annan gjorde ut.
Där jag bor nu sköter var och en sitt. Vi har 200 - 300 m till närmsta granne. Det är jätteskönt att kunna gå ut och sola utan någon kollar på en genom kikaren. Här är det bra grannsämja.

Vad härligt du har det nu! Ja fy för nyfikna grannar.
Jag har problem med mina grannar ovanpå, dom kastar fimpar från balkongen, har en hund som gnyr och skäller så fort den är hemma själv, och förra sommaren hade vi jätteproblem med att dom satt ute på balkongen efter 22 och pratade jättehögt med mera, varit så i flera år…Nu har dom varit lugna ett tag, men jag väntar bara tills dom ska börja vara ute på balkongen igen och leva om. Vi har gjort störningsanmälan på dom sen dom flyttade hit, för dom verkar aldrig lära sig vad som gäller…….VI har en hel pärm med regler, och följer man bara dom så slipper man bråka med sina grannar……Dessutom är huset vi bor i väldigt lyhört. Är dock inga andra grannar är dom som stör oss….Men jag känner ändå att om jag fick välja så skulle jag hellre bo i hus eller i en lägenhet där man har både övre och nedre plan själv…….
Nu har vi väl inte riktigt flyttat till hus i den bemärkelsen, men vi hyr ovanvåningen (som egen lägenhet) hos en kille i hus nu. Så skönt att slippa spring i trappuppgången och höra om grannen gör nr1 eller 2 på toaletten..
Visst, vi hör väl vår granne med, men det är en person som skiftarbetar och hörs lite. Han har fest någon gång men då är vi ofta ute själva så ;)
Hus är skönt. Ofta så¨är det inte heller samma insyn . du kan alltså ta ett glas vatten halvnaken utan att behöva leta saker att skyla dig med innan. Du kan ställa smutsiga stövlar utanför dörren för att ta hand om dem någon timme senare. Du kan vädra täcken på gården. Du kan slå upp en utegård för djuren. Du kan vara kreativ i trädgården, om det så är med plantor, målarfärg elller såg. Märks det att jag vill ha hus? ;)
Paulina
Vi bor i radhus omringade av barnfamiljer känns det som och det är inte alltid så kul heller när man själv inte har barn längre men som sagt det får man acceptera.
Våra grannar är jättetrevliga men vi är liksom inte i samma fas i livet.
/Maria

Grannarna under oss är för det mesta lugna, men deras tonårsbarn lyckas alltid pricka in FF fester de helger som vi ska upp 5 på morgonen 
En annan granne har hankatt som kissar på deras dörr, insidan, så det rinner ner mellan dörren och tröskeln och ut i trappen, de städar upp allt utom det som runnit ut i trappen 
Annaras är alla grannarna bra, förrutom att visa påpekar att jag har en "farlig kamphund"
Jag bor på en gård där jag hyr ena huset. Bonden som arrenderar hela gården bor bara 20 m bort.
Han är en riktig kvinnohatare. Trots att han är gift.
Men iallafall så gör han livet surt för mej här. Har bott här i 5 år nu och under 4 år så höll han på att lägga sej i saker han inte hade med att göra.
Som tex: Han sa att jag skulle elda mycket i min vedspis inne för att få ner värmekostnaden.
När jag hämtat ved hos mina föräldrar så kom han och sa att det är ju inte så bra om jag eldar så mycket för då kan spisen gå sönder…
Vaaa?????!!! Så har han hållt på i alla dessa år.
Nu har jag skaffat pojkvän. Och han får ställa sin bil i kanten på ena sidan på ladugårdsplanen där han inte är i vägen. Micke var här i tisdags. Ställde bilen där.
På onsdagskvällen när jag kom hem efter jobbet hade bonden ställt sin stora grävmaskin där. Den står annars aldrig där!! Enbart för att Micke inte skulle kunna ställa bilen på det stället igen. Snacka om lågt!!!
Nu står där traktorer och saker hela tiden där.
Så håller han på. Tur man ska flytta snart!!