Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2940 ggr
Falurven
2009-05-25 00:59
0

Hjälp, ångestattack!

Fan också! Jag drabbades av världens ångestattack nyss. Jag har vart på skitbra humör, trodde jag ? Jag FÖRSÖKER vara på bra humör, är nog rätta svaret. Känner mig positiv och glad. Iaf på det ytliga planet.. Men inne i mig nånstans finns nått. Fick just en jäkla förvarning om vad jag stängt in.

Jag råkade klicka mig in i en bildmapp med gamla bilder, och där låg en väldans hög med bilder på mig och min expojkvän. Först blev jag glad och mindes med glädje. Men eftersom jag fortfarande saknar och älskar honom enormt så drabbades jag plötsligt av världens ångest.

Jag kunde knappt andas. Började hyperventilera och lyckades nätt och jämnt stappla in till min syster i rummet bredvid. Tårarna fullkomligt sprutade ut och hon höll om mig tills jag äntligen lyckades med en flämtning istället för att hyperventilera. Och fan vad jag grät.

Dock inte i många sekunder, eftersom jag var rädd att mamma skulle höra.. Orkar inte ha henne här nu. Det blir alltid sånt liv på henne. Men detta betyder att jag ÄN en gång stängde in det där monstret :/

Jag fick bara sån panik när det hände.. Vi har ju så många fina minnen och det var till störst del mitt fel att det inte funkade efter våra två år. Det gör så ont att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Vet att jag har en tråd här nånstans… "bejhöver prata av mig" tror jag den heter.. Men jag var inte i skick att söka nu, för jag skakar fortfarande av gråt.. Men ja. Jag behövde bara skriva av mig..

Förlåt om det här blev långt nu..

Mvh Nathalie

Karmatarerskanise
2009-05-25 16:22
0

Det är ingen fara. Bara skriv när du behöver. Tur du hade din syster att gå till!

ChristineL
2009-05-25 17:34
0

iFokus är till för att man ska få skriva av sig :) Det är alltid skönt att ventilera lite, och säger som Hera, tur att du hade din syster där :)

emsems
2009-05-25 18:26
0

DU verkar ha en bra relation med syrran. Superbra! Man måste låta det ha sin tid och att man låter kroppen och hjärtat sörja lite. Det är en stor omställning och det är klart att man blir ledsen!

destroyed
2009-05-26 00:21
0

Vilken tur att du har en snäll syster som finns där:). Tillåt dej själv att vara ledsen annars kommer du att må sämre än vad du redan kan göra

hus-musen
2009-05-26 11:21
0

Gråt ut ordentligt, de blir inte bättre av att du håller det inne.. Du har ju en syster du verkar kunna prata med iaf=)

Qui dormit, non peccat

siddelina
2009-05-28 19:40
0

Det låter inget vidare med ångest. Ta tid på dig och tillåt dig att sörja om du behöver det. Stäng inte inne känslorna, är du ledsen så är du ledsen, det är sunt och naturligt att kunna visa känslor även om det gör ont ibland.