Mors dag.
oj och hjälp man kan tro isin egna lilla värld att på mors dag blir det blommor och god middag. O NEJ INTE HÄR' hur har ni det?
Edit: Inlägget flyttat till ny kategori /ChristineL - medarbetare

Min mamma och killens mamma är 40 mil ifrån oss, så de blev ett grattis via telefon istället=)
Qui dormit, non peccat
Min mor bor 16 mil bort så blev bara ett samtal idag :)
Min mamma är i thailand, så det blev ett grattis mejl.
ringde mor min och sade grattis :)
Jag och min syster gav mamma en liten present men det blev inget speciellt firande precis. Jag tycker mest att det är ett kommersiellt jippo och mamma bryr sig inte allt för mycket heller.
Själv är jag också mamma men min dotter på 9 månader är lite för liten för att fira mig men sambon gav mig en puss och sade grattis från henne. :)

grinar:
jag förstår att det känns i hjärtat när inte familjen infriar förväntningarna, hade du talat om i förväg hur du ville bli firad eller var det en tyst önskan? Brukar ni fira med blommor och middag och igår var ett undantag? Är det dina barn eller maken du är besviken på? Och har du berättat att du är besviken över det uteblivna firandet?
Vi har aldrig firat något särskilt, till min egen mamma ringer jag och grattar.
Annars är det en dag då jag inte behöver anstränga mig över hövan, igår satt jag och läste i skuggan medan maken klippte gräs.
Barnen fixade rabarberpaj och på det stora hela en alldeles utmärkt mors dag!!
Jag hade en mycket trevlig mors dag igår. Jag och min pojkvän bjöd våra mödrar på lunch ute på restaurang. De har aldrig träffats tidigare och vi tyckte att det var ett fint tillfälle att passa på att presentera dom för varandra. Det var jättetrevligt! Och det gick bra :) Annars brukar jag inte direkt fira mors dag.
/Christine

#7 Åh vilken bra idé, speciellt när den blev lyckad :D Om jag hade haft en mamma hade jag anammat den idén helt klart :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Vi var till min mamma i lördags och gav henne en rosa ros i kruka, som hon kan välja själv om hon vill ha inne eller sätta ut i rabatten, och så fick hon 500 kronor att användad till fotvård eller besök hos frissan. Söndag var killen hem till sin mamma, och även hon fick en ros, samma som min mamma fast en röd. Båda blev jättenöjda! Vi får ju dela upp det lite, eftersom vi inte hinner till båda mammorna på samma dag…..
Jag skickade ett e-vykort till min mamma. Jag brukar nästan alltid glömma Mors Dag, men inte denna gång.

Jag ringde min mamma så fort jag kom hem från sjukhuset och gratta henne.
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Min mamma bort 15 mil bort. Så jag skickade ett kort med posten (som jag hade gjort själv!) och som hon då fick på fredagen. Jag hade dock skrivit "öppnas söndag!".
Sedan ringde jag även och grattade. Min bror hade ringt mamma och frågat om det var tårta på gång, och när hon sa att hon itne hade någon tårta så kom han inte hahah =)
Svärmor som var i samma stad som mig, hade vi anordnat en fin grillmiddag på landet, grillad lax. Och så hade jag gjort en efterrätt till det. Däremot fick jag en tröja i present av henne, vet dock inte varför, men hon ville väl vara snäll, även om jag inte är mamma. 

Min mamma bor ca. 5,5 mil ifrån mig och jag har varken körkort eller busspengar. Vår relation är inte heller den bästa, så jag skippade faktiskt mors dag som jag alltid annars brukar fira och precis som #5 tycker jag att mors dag är ett kommersiellt jippo, men ett ypperligt tillfälle till att försöka komma närmare och umgås med familjen, vilket inte är så lätt annars eftersom vi inte står varandra särskillt nära och har skamligt dåliga relationer oss emellan.

Vi grillade med min mamma på lördagen, sen på söndagen gick vi på marknaden och hon fick välja sina balkongblommor i vanlig ordning. Sedan bjöd vi på tårta.
Själv fick jag ett litet glaserat keramikhjärta av vår son, med text: Världens bästa mamma…

jag fick en samsung 34X optical zoom alltså en videokamera av min familj..

#15 vad gulligt :)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Ringde och snackade en stund. Hon beklagade sig över att inte fått några blommor.. men verkade annars på gott humör. Hon hade köpt tårta och skulle fira sig själv.

vi var och fikade, fick lite presenter
uppskattade de