Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 4533 ggr
usuffocate
2009-05-30 02:48
0

Utnyttjad?

Har umgåtts med en tjej i nån månad. Vi har träffats ganska ofta o vi är tillsammans enligt henne men hon är samtidigt rädd att ta någon annan i sitt liv. Har märkt att det e alltid jag som skall betala allt. Hon ger ofta komplimanger på hur snygg och sexig jag är.

Hon har väldigt många killkompisar o vissa av de är äldre män. Förvånad Knapprar med sin telefon i tid o otid då när hon e med mig. Nu senast jag träffade henne. Hon bor 40 mil ifrån. Vi skulle se film o jag skulle sova över hos henne. Hade köpt lite popcorn o dricka, självklart jag som betalar.

Efter några timmar utbrister hon att hon glömt bort att hon skulle hjälpa sin kompis. Bara att åka hem igen o får sedan ett sms där hon ber om ursäkt, med en massa komplimanger (fjäsk) igen..

Nu e hon väldigt kort i ton o vill inte prata med mig ännu. Hon tycker att hon bett om ursäkt redan o att jag är långsint.

Blir jag utnyttjad? Gråter

LinnB
2009-05-30 03:00
0

Det hela låter ju rätt skumt.
Det lättaste är nog att fråga henne.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

nilami
2009-05-30 03:02
0

jag tycker inte du är långsint, jag hade inte ens talat me människan men det e jag..

men du rester 40 mil för att träffa henne och sedan när du är där så "kommer hon ihåg" att hon skall hjälpa en kompis. det låter som en väldigt dålig ursäkt och det verkar tyvärr som att du blir utnyttjad. :(

gå vidare tycker jag

usuffocate
2009-05-30 03:44
0

Har frågat henne. Hon lovar att det inte var meningen att göra så, via sms förstås. Hon vill inte prata i tel eftersom hon tror jag e sur. Vem skulle inte bli sur?

Skulle själv aldrig göra så mot någon jag känner.  Så svårt att bara gå vidare. Rynkar på näsan Känns som att man blir mer o mer förbannad.

destroyed
2009-05-30 10:25
0

Jag skulle säga att du blir definitivt utnyttjad. Gå vidare och hitta en tjej som faktiskt vill ha dej för den du är och att du mår bra av henne

nilami
2009-05-30 14:53
1

#3 att hon inte ens "vågar" prata i tele me dig för hon tror du e sur e en rätt lam ursäkt.

du e säkert en jätte fin person men hon e nog inte rätt för dig, leta vidare :)   finns många fina som kommer älska dig för den du e :)

[Liinda]
2009-05-30 15:52
0

Man gör inte så mot någon man bryr sig om , för ditt eget bästa så konfrontera henne eller strunta i henne .

usuffocate
2009-05-30 16:37
0

Ju mer jag tänker på det desto mer förvirrad blir jag. Ända från första träffen hade jag en magkänsla att något e fel men tänkte ändå positivt. Det är som att allt hon sa/skrev menade hon tvärtom. Någon form av kodspråk..

Exempel

1. Jag vill inte bara va kk= Jag vill bara knu_a dig.

2. Du är så söt, vacker o jag saknar dig så otroligt mkt = Jag har inget annat bättre för mig o är kåt.

3. Jag vill verkligen vara tillsammans med dig men är lite rädd o vill ha lite mer tid innan jag känner mig trygg = Jag vill inte ha förhållande med dig… Eller jag väntar tills någon bättre dyker upp.

Vilken äckligt vidrig människa. Skrikandes

Sara
2009-05-30 18:17
0

Det där om att hjälpa en kompis verkar vara en undanflykt. Ni hade väl kunnat hjälpa kompisen tillsammans om det nu var så.

Är det nått jag inte tål är det lögner och undanflykter. Jag vill ha raka rör och ärligthet. Jag skulle personligen dumpa henne.

Sara

hus-musen
2009-05-30 18:38
0

Hon kanske är en väldigt osäker person? Att hon har många killkompisar i olika åldrar anser jag att de angår faktiskt inte dig vem hon vill träffa o vem hon är kompis med.

Är du osäker så säg åt henne rakt ut att nu får hon välja, inga fler ursäker och velanden, antingen är ni tillsammans eller inte. O vet hon inte vad hon vill så gå vidare.

Qui dormit, non peccat

usuffocate
2009-05-30 20:29
1

hus-musa: Osäker. Hur menar du då?

Inget fel med att hon har väldigt många killkompisar. Hemlighetsmakeriet o ständiga messande trots när jag var med henne var lite suspekt o att hon vaktar telefonen med näbbar o klor.

Får inga raka svar alls, bara en massa trams… Fjortisbeteende.

Sara: Instämmer. Tyvärr e det väldigt få som e ärliga.

hus-musen
2009-05-30 20:41
0

#10 osäker på det vis att hon söker bekräftelse från många men är egentligen inte intresserad.

Qui dormit, non peccat

adiafora
2009-05-30 21:27
0

Oavsett anledning (ovilja att ha ett förhållande med dig, osäkerhet eller what ever) så har hon utan tvekan behandlat dig respektlöst. Man skickar inte hem någon som åkt 40 mil för att man plötsligt kom på att man redan hade lovat bort sig. Det finns alltid en möljlighet och ett val att bemöta sina medmänniskor med respekt…vilket hon inte verkar välja.

Och du ska lita på din magkänsla. Bara det att du sitter här och söker reflektion säger ju att du inte känner dig respektfullt bemött av den här personen.

Bunn
2009-05-30 22:23
0

Känner igen mig. Ledsen att behöva säga det, men det låter helt klart som att bruden utnyttjar dig. Varför måste du betala allting?

Jag förstår att det känns jobbigt för dig och svårt att gå vidare, men gör det för din egen skull. Ju fortare desto bättre för ju längre du väntar desto svårare blir det. Tro mig.

Att hon inte vill prata med dig i telefon och att hon fjäskar för dig, tycker jag, tyder på dåligt samvete.

Lyssna till din magkänsla, oftast stämmer den.
Hur än det må vara så har hon behandlat dig mycket respektlöst och är dig inte värdig.

usuffocate
2009-05-30 23:11
1

Hon betalar alltid med kort o har dåligt med pengar.

En liten detalj jag missade. Kan även vara så att hon blev arg när hon inte fick sex… Glömde nämna det. Var så sent just då o fattade inte signalerna förrän efteråt. Hon var ju ovanligt finklädd o allt så det kan mycket möjligt vara så också. Synd att man inte kan läsa tankar. Kanske hade hon gjort sig fin för min skull o så trodde hon att jag dissa henne. Skäms Man kan spekulera hur långt som helst när det inte går att kommunicera som sig bör.

hus-musen
2009-05-30 23:16
0

#14 Blir man så sur om man inte får sex så är de ju jäkligt löjligt.. Isåfall så borde hon ha sagt något eller visat med kroppsspråk att hon velat gå vidare..

Qui dormit, non peccat

Bunn
2009-05-31 15:35
0

#14 Ibland, när man vill något väldigt, väldigt mycket, så händer det att man ser saker som inte finns. Man tolkar signaler som man tror är de rätta för att man själv så gärna vill att det ska vara så. Jag menar inte att det nödvändigtvis måste vara så, men det kan vara en möjlighet.

Ett exempel på detta; Jag umgicks tidigare med en kille som jag såg som en vän och inget annat. Vilket jag också gjorde klart för honom, trodde jag. Vad jag dock inte visste var att han var kär i mig och att han tolkade allt jag sa och gjorde som att jag var intresserad av honom tillbaka. Utan respekt för varandra och kommunikasion, finns det, tyvärr, inget att bygga en relation på. Respekterar hon inte dig och kan ni inte kommunicera så är er relation inget att bygga på. Om du känner dig sviken utav henne nu, vad är det som säger emot att du kommer fortsätta känna så i framtiden?

Håller också med #15 Blir hon sur för att hon inte får ha sex med dig så, tycker i alla fall jag, att det är rätt uppenbart vad det är hon är ute efter. Hade hon varit intresserad så tror jag att hon hade visat det, om inte annat så genom kroppsspråk. Du förtjänar inte att bli illa behandlad, så jag tror att du gör bäst i att gå vidare, även om det känns tungt och svårt.

guraknugen
2009-05-31 20:10
0

Låter hur skumt som helst tycker jag, särskilt det där med att skicka SMS istället för att prata i telefon. Jag hade nog direkt tänkt att hon är hos någon annan och att hon inte vill riskera att det hörs i telefon. Du kan ju avsluta det hela genom att anpassa dig lite till henne: Dumpa henne via SMS.

Sedan är det kanske upp till var och en att följa eller förkasta råd som man får från vitt främmande människor på ett Forum som iFokus…

MimmieM
2009-05-31 23:04
1

Känns som en tjej med många bollar (karlar) i luften. Vem vet hon kanske fick ett SMS ifrån en annan karl som ville att hon skulle komma över den där dagen, vem vet. Jag tolkar det du skriver som det iaf. Sedan fiskar hon tillbaka dig med smicker.
Det låter helt enkelt som hon är ute efter bekräftelse rakt av och att hon enbart kan få den utav män.

Carpe Diem

usuffocate
2009-06-01 02:38
0

"Akta dig för den som smickrar dig otillbörligt, hon kommer också att klandra dig orättvist."

Lögnerna har fortsatt den ena värre än den andra. O det ständiga ursäktandet. Får helt enkelt bita ihop o gå vidare. Först ska jag låta henne smaka på sin egen medicin dubbelt upp. Singellivet e faktiskt trevligt jämfört med vilka stolpskott man träffar, träffat.

MimmieM
2009-06-01 03:51
0

Varför släpper du henne inte bara och går vidare, det gör väl ingen av er gott av att du sitter och är bitter?
Hämnd är inte sundt, tala bara om för henne vad du tycker och tänker och försök sedan gå vidare.

Carpe Diem

LeS-
2009-06-01 11:31
0

Tycker att du ska säga exakt vad du tycker i hennes ansikte, allt det du sagt här borde du säga till henne personligen. Och om du tycker att det är jobbigt att betala, varför gör du det???

Du slösar din tid på att ge igen, gå vidare och utnyttja din tid bättre. Hon verkar ändå inte vara nåt att ha.

usuffocate
2009-06-01 15:39
0

Hon är en promiskuös tjej fick jag reda på. Därav detta konstiga o undvikande beteende på stan o mängden filmer som dessa killkompisar glömt hos henne. Oskyldig Även pratat med en butiksbiträde som sett henne kyssa, krama en hel del killar. O så beskriver hon sig som ärlig o lojal. Nåväl då vet jag vad som gäller. Tack för era svar.

Bunn
2009-06-01 17:45
0

Ursäkta att jag frågar, men vad betyder "promiskuös"?

Sara
2009-06-01 18:00
0

# 23 Slampig, lättfotad osv.

Sara

emsems
2009-06-01 18:08
0

#23, det är ungefär samma sak som "lös på foten".

Hm… Att bli bedd att åka hem efter 40 mil skulle jag se som en spik i kistan oavsett vad som hänt innan.
När jag och killen (vi var inte ihop då men "dejtade") bodde ca 25 mil ifrån varandra så åkte vi upp/ner till varandra fredagen och stannade till söndagen. Då bokade man inte in något annat! (med möjligt undantag för saker man kommit överens om innan). Hade han kommit på att han hade glömt något så får han antingen lösa det på annat sätt eller så får jag väl (motvilligt) följa med och se till att hjälpandet går fortare. Hade jag åkt hem istället ahde jag aldrig mer åkt upp, oavsett vilken orsak han gav (givetvis med vissa undantag sås om dödsfall m.m). I say: Dumpa

usuffocate
2009-06-03 03:30
0

Hon e dumpad. Må skuggan ta henne. Finns ingen som e ärlig.

Craz-y
2009-06-03 14:39
0

#26, bra gjort. Tyckte väldigt synd om dig när jag läste allt Rynkar på näsan

nilami
2009-06-03 19:43
0

#26 bra gjort, du förtjänar någon som passar dig och ditt sätt att leva :)

inisklo
2009-06-03 21:41
0

#26 jag vet inte var jag skulle säga,men det är säkert bätre så..tänkt nu åka 40 mil o sen..NEJ….. DU……DU ÄR SÄKERT VÄRT BÄTRE BETEENDE ÄN SÅ..HMYYY…Obestämd

Inte skrattar man allafall när det händer så…man kommer i håg vissa saker av sit eget liv som liknar..då känns det?????som igår..men låt henne fara i fiheten då kommer du också känna så..jag menar inte tänka dumma saker osv Du förstå…bra…Flört

Lycka till med…..