Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2945 ggr
Sarah
2009-05-17 19:20
0

Sarahs soppa

Nu har jag varit singel i drygt en månad. Händelserikt och trevligt, men en sak sades häromdagen som jag inte kan släppa.

Vi tar det från början. En vecka innan jag gjorde slut var jag på väg ut med några klasskompisar. Stötte ihop md en kille jag har många gemensamma vänner tillsammans med. Men jag kände inte honom. Iaf frågade jag om han ville med och ta en öl. Jag blev förälskad den kvällen. Han är inte från sverige och är här för att plugga i två år. Han har en flickvän i sitt land och de har ett öppet förhållande medan han är här. Vi har dejtat sen dess och det är ganska skönt att veta att det inte kan bli för seriöst. Ingen har kommit mig så nära på så kort tid och han påminner mig om allt jag glömt när det kommer till vad man vill ha i en relation.

Det har varit med andra i bilden under den här tiden oxå och jag har helt enkelt haft en rolig singelmånad.

Men häromdagen sa han ngt som gjort att allt sattes på sin spets. En tjej i min klass. Hon är min bästa vän i Uppsala och känner även killen jag dejtar väl. Hon och jag hamnade i säng för några månader sedan och jag har haft svårt att sluta tänka på det sedan dess. Vi pratade om allt och det har varit bra mellan oss sen dess. Vi har även pratat om att det inte kommer att hända igen. Hon är flata och har gjort det klart att det var en engångsgrej. Vi är ute mycket tillsammans alla tre, hon jag och killen och häromkvällen pratade jag och killen om det. Han sa "det är uppenbart hur mycket hon vill ha dig". Mitt svar var att det har hon gjort klart att hon inte vill. "Hon skyddar sig bara eftersom du håller på med massa killar".

Jag kan inte läsa tjejer!!!!! Jag kan det här med killar, även om jag är med tjejer ibland och blir förälskad i dem så kan jag inte läsa dem. Vad faaaan vill vi? Haha, hon är för lik mig för att jag ska förstå henne.

Ville mest skriva av mig, är lite jobbigt just nu. Han är på väg hit nu och allt jag vill är att hon ska komma istället så att vi kan prata. Men hon kommer vara här då mitt föl föds inom några dagar så jag antar att det kommer tillfällen.

Aviendha
2009-05-17 23:31
0

Man är väl alltid ovan på ny mark antar jag ;) Tjejer har väl ett annat språk antar jag. Killar känns enklare på den fronten. Eller så är det du som haft otur med "avläsligheten" hos de tjejer du mött?

Låter som en bra idé att prata om det, oavsett om det är som  killen säger, eller om han tolkat allt fel. Det verkar vara en bra vän så då tål det nog att diskuteras.

Lycka till!

emsems
2009-05-18 13:10
0

Frågan är väl vad du vill? Vill du ha killen eller tjejen, eller ingen? Om hon gillar dig mer än som en vän, så spelar ju det egentligen ingen roll om inte du gillar henne… Men visst, det kan ju i så fall kanske vara dumt att hoppa isäng med henne igen.. Men det är klart, säger hon inget till dig, så vet ju du inte det. Ochh då är det ju hennes eget ansvar.

Sarah
2009-05-18 16:11
0

Jag vet inte vad jag vill ;) Eller, jag vill vara singel ett bra tag till. Killen komemr det inte bli ngt mer med, eftersom han flyttar tillbaka till Costa Rica över sommaren och sedan permanent i december.

Hon ska med till mig inatt och fölvaka. Fölis är på gång :) Vad hon vill kommer jag aldrig få veta innan jag säger ngt eftersom hon är helt på det klara med att jag håller mig till killar. Till det här kommer att jag har en annan kille lite på g ;) honom pluggar jag med då och då och hånglar lite. Haha, soppa.

emsems
2009-05-18 17:47
0

Hmmm. Hur som helst verkar det som att du inte vill ha någon av dem, och i så fall så kan du ju så länge leva livet som singel =)

MimmieM
2009-05-19 00:17
0

Du behöver ju faktiskt inte välja, det kanske räcker med att klargöra vart du står. Om du inte vill ha ett seriöst förhållande och gått ut med det från början så har du ju garderat dig så långt. Känslor är ju ingenting man kan styra över, vem vet, du kanske faller huvudstupa för henne eller så svalnar hennes intresse? Huvudsaken är att du är ärlig emot dig själv och emot andra. Mer kan du faktiskt inte göra, njut av singellivet och tänk mindre. Händer det så händer det!

Carpe Diem

MimmieM
2009-05-25 02:01
0

Hur har det gått för dig och blev det något föl?

Skrattande

Carpe Diem

Sarah
2009-05-25 11:53
0

Föl i tisdags och alla tre kvar i bilden ;) Lördags var en märklig dag… Killen som varit lite på g med överaskade mig efter våran tenta i lördags morgon med att hångla upp mig utanför tentasalen. Killen jag dejtar har det varit så grymt bra med och han verkar vackla om han ska stanna i sverige. På kvällen var jag på fest med tjejen (och costa rica killen) och det var spännande… på fyllan var det väldigt flirtigt och det var nära att vi hånglade. I like it ;)

Aviendha
2009-05-25 15:33
0

Det låter som att ditt liv är fyllt av spänning och frihet, och det låter som att det passar dig ypperligt! Härligt Sarah!

Sarah
2009-05-25 16:05
0

:) känner mig lite ofri då jag lyckats trassla in mig med de här tre personerna. Borde ta mig bort från dem allihop för nu sitter jag här med hjärtat i tre olika stora bitar :) Men tre på en dag ;) så ska singellivet vara. haha

Sarah
2009-06-09 13:33
0

Ikväll ska jag på en andra date med en kille jag hade som student den här terminen ;) lite politiskt inkorrekt, men väldigt trevligt.

Jag har nu erkänt för mig själv att jag är mer eller mindre kär i killen jag dateat i två månader, men han åker hem till Costa Rica nu. Till sin flickvän. Han kommer tillbaka i september igen. Verkar fortfarande som att han vill stanna här men vad vet man. Jag tänker inte sitta och vänta på honom i två månader för att sedan få höra att han ska stanna hos henne. men jag förstår att han måste träffa henne och se hur det känns. De har inte setts på ett halvår.

Så, då är jag så hemsk att jag går ut med den här andra killen. Efter kursen var slut frågade jag om han ville träffas och det ville han så gärna ;)

kristofer1982
2009-06-09 16:16
0

#9 #10 kör på… följ ditt hjärta och gör det du känner för! var ärlig och öppen så blir det fin fint! finns inget som säger att det "borde" vara på ett visst sätt..skapa din egen värld av hur du vill leva ditt liv med dina relationer och lev :)