Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2858 ggr
ChristineL
2009-06-08 23:49
0

Så lite tid...

…Och så mycket att göra! Ibland önskar jag verkligen att jag kunde klona mig!Det är så mycket som ska göras och så många man ska träffa och innan man vet ordet av så har det gått flera veckor innan man hördes. Jag känner mig inne i ett sånt skede nu. Jag vill ju ha min privata egentid, pyssla med kattera, egentid med pojkvännen, hinna träffa mamma, svärmor, övrig familj, alla vänner och så mitt enstaka jobb då och då.

Jag förstår inte hur det här har gått till? Hur får man tid till allt det här? Behövde nog bara lätta mitt hjärta lite, men hur löser ni liknande problem?

Jenahbella
2009-06-09 04:55
0

oh, jag har med sånna perioder, när de känns som man har tusen saker att göra å så helt plötsligt inte tid till nånting! 
vet inte om ja har några tips mer än att försöka känna efter vad man själv prioriterar högst, 
sånna perioder går ju över med så :) de kommer nog kännas bra snart igen! *kram*

Sarah
2009-06-09 14:13
0

Sover mindre ;) Jag brukar dock hinna med ganska många saker på en dag. På så sätt kan jag ta någon dag helt ledig då och då.

Denna kommentar har tagits bort.
emsems
2009-06-09 17:33
0

Åh vad jag alltid är i ett sånt skede. Man jobbar till 5. Klockan är halv sju innan man är hemma och har ätit. Sortera och släng in en tvättmaskin, stöka undan från middagen och plocka ur maskinen så är klockan 7 minst. Detta händer varje dag.
Sedan har man mellan kl 19-22 på sig varje kväll. Måndagar är det oftast möten på kvällen genom stallet. Tisdagar spinning.  Onsdagar brukar vi åka och handla. Torsdagar ridning. Fredag är jag så trött att jag bara vill sova eller slappa hela kvällen. Då har man totoalt två hela dagar på sig kvar. Vakna 10, dammsuga, kanske baka något, åka till mamma och pappa eller farmor, morfar, svärmor, bröderna eller svågern och kanske även hinna sitta lite i solen. Förutsatt att jag inte jobbar givetvis, då hinner jag inget alls. Vännerna? Nej, dom hinner jag inte med.

pyromanen
2009-06-09 21:08
0

Har absolut haft såna perioder och även varit nära utbränthet.  Nu hjälper det mig att tänka detta att: alla har vi lika mycket tid! det är en av de saker som är helt rättvist fördelat, alla får från födseln 24 timmar pr dygn.  Vad man hinner eller inte hinner på dessa 24 timmar är helt o hållet en fråga om prioritering.   Och prioriteringen gör man själv.  Tycker jag jag har för mycket och tiden inte räcker till… då måste jag prioritera om!  och bara jagsjälv kan göra detta.

Maria
2009-06-09 21:36
0

#5 Jag håller med.

Det är sig själv man måste ändra på. Antingen sitt tänkande eller sitt liv överhuvudtaget.

Vill jag ha det så här? Hur kan jag ändra på det?

/Maria

Gasoline
2009-06-09 22:03
0

Känner igen det där, trotts att jag har ganska mycke fritid så känns det som att allt som bör göras och de som jag vill göra ändå inte hinns med.

Suck! Kunde inte dagarna varit längre?

ChristineL
2009-06-10 13:10
0

Ni har så rätt allihop! Gud så frustrerande detta är, och ännu mer frustrerande eftersom jag inte ens har ett heltidsjobb, känns som att folk rycker och sliter i en ännu mer då.

sofie
2009-06-10 15:58
0

Lilla gumman då, vet inte hur du ska göra för att du ska känna att du hinner allt. Jag som jobbar 7 dagar i veckan och har riktigt långa dagar på jobbet brukar mest känna att jag inte hinner städa, tvätta och göra viktiga ärenden eftersom allt är stängt när jag börjar jobba och när jag slutar är det också stängt.

kristofer1982
2009-06-10 16:35
0

instämmer helt med #5,

varje människa styr helt över sin egen tid, och gör man inte det är det för att man själv inte är i kontroll, ta då kontrollen över din tid och vad du gör med den Glad