Vad ska jag göra?
Jag har precis fått beskedet att det är över mellan mig och min sedan 4,5år sambo.
Han har varit otrogen mot mig med tre olika tjejer och jag har egentligen vetat om det hela tiden men försökt att blunda.
Jag har konfronterar honom om alla min kännslor och han har nekat rakt upp i mitt ansikte..
När sanningen väl har kommit fram så har han bönat och bett att jag ska ta honom tillbaka för han vill och kan inte leva utan mig och jag älskade och älskar ju honom så det har jag gjort.
Jag kan ju inte leva utan honom..
Vi har tack vare dessa otroheter bråkat väldigt mycket pga min svartsjuka och mitt kontrollbehov som han nu säger sig ha fått nog av.
Han är inte hemma i vårat gemansamma hem utan sover/bor hos sin bästa kompis syster.
Han tycker att det är för jobbigt att vara hemma.
Han tycker att vi är bättre som vänner än som par men säger även att vi kanske kan försöka hitta tillbaka till varandra, för han har ju fortfarande en del känslor kvar men orkar inte bråka.
Han är väl medveten om och säger även att det är hans fel att jag är som jag är.
Vi har fortfarande sex till och från.
Jag vill ju och jag vet att han inte säger nej.
Och det är ju underbart sex..
Hur ska jag kunna sluta?
Både med att älska och ha sex med honom?
Jag är alltid sugen och det hjälper inte med att jag leker med mig själv.
Hur ska jag kunna sluta med mitt kontrollbehov och svartsjuka?
För jag är fortfarande så trots att det är slut.
Snälla någon som har något råd?
För det första tycker jag inte att det är konstigt alla att du är svartsjuk och misstänksam.
För det andra så behöver du fundera på om du verkligen vill vara tillsammans med honom. Han har uppenbart otrohetsproblem. Så länge du inte litar på honom så kommer ni fortsätta att bråka och ärligt, jag skulle inte litat på honom nått mer.
Sen är det det där med sexet.. Varför låta honom äta kakan samtidigt som du hela tider ger honom nya? Sätt gränser för din egen skull. Så länge du har sex med honom lär du inte gå vidare och du drar bara ut på plågan.
Sara
Sluta träffa honom rakt av. Avbryt kontakten helt. Det tror jag är det enda rätta för att du ska kunna hitta tillbaka till dig själv och såsmåningom kunna lita på andra människor igen. Tänk på dig själv, hur vill DU må? För jag tror inte att du vill må så som du gör nu. Och vad är orsaken till att du mår dåligt? Jo, det är ju han. Unna dig saker som får dig att må bra och umgås massor med dina vänner, sysselsätt dig så du inte tänker på honom, gör en lista på allt som var bra och en lista på allt som var dåligt, det dåliga lär ju överväga… Det kommer ta lite tid, men det värsta kommer gå över.
/Christine
Du har nog anledning till svartsjuka, ja.
Men lägg den här gossen i malpåse ett tag.
Gå ut och roa dej lite, träffa folk. Tänk på dej själv.
Sluta att ha sex med karln, du gör bara dej själv illa.
Du kan ju ha sex med andra om nu det är det viktiga!
Förmodligen glömmer du honom rätt snart, det finns nog nån ny där ute. Som gillar dej och är trogen.
Men ha koll på din svartsjuka och sök hjälp om den blir ett problem.
Lycka till!
Jag tycker inte att det är ett dugg underligt att du är svartsjuk och arg på din expartner. Han har varit otrogen och ljugit för dig, så vad förväntar han sig? Detta är bara så typiskt omogna killar att man inte vill ta konsekvenserna av sitt handlande…
"Som man bäddar får man ligga", heter det.
Om jag hade varit i din sits, hade jag försök få mina sexuella lustar tillfredsställda på annat håll och tvingat mig själv att vara ifrån den här killen så mkt som möjligt för att känslorna skulle gå över. Det tar naturligtvis tid, men det går. Jag lovar.
Min pojkvän va likadan, visserligen är vi fortfarande tillsammans.. Men, första året va han väldigt flörtig och tillslut hånglade han med en tjej som jag anat i flera månader att han flörtade med, som han dessutom sagt till att han va singel under en längre tid fick jag veta i efterhand.
Nu litar jag på honom igen och vet att han gör allt för att jag ska kunna lita på honom, men han blir/blev också förbannad för jag är/var svartsjuk, men det är ji inte så konstigt. Att dom inte fattar det?! Hur ska man kunan lita på någon som gör såna saker??
Jag tycker du ska lämna honom. Nu har jag ju stannat med min kille, men han har hånglat med en tjej en gång det är väl den otrohet han gjort, sen är han flörtig, eller var, men.. Tre olika tjejer, sex, han verkar inte kunna va seriös.. :S
Att en person som sviker sin partners förtroende har mage att bli sur för den skada denne själv tillfört, det är och förblir ofattbart för mig.