Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 4299 ggr
[Fiction]
2009-06-11 19:17
0

Svårväckt

Detta är kanske en lite underlig fråga, men jag tänkte be om tips på hur man skall bära sig åt för att vakna på morgonen. Jag har enorma problem med att komma upp ur sängen; vaknar inte av väckarklockan eller när det ringer…

Gerbilflicka
2009-06-11 19:19
0

Jag gjorde den mest irriterande ringsignal nagonsin pa mobilen, satte pa hogsta volym och la den en bit ifran sangen. Det funkar alltid for mig.

[Fiction]
2009-06-11 19:23
0

#1 Jag önskar att det kunde fungera även för mig, men tyvärr… Jag har en tendens att antingen sova igenom mina väckningssignaler, eller så stänger jag av dem i sömnen. Även om jag placerar väckarklockan en bit bort, går jag upp och stänger av den i sömnen. :/ Det går inte att ringa till mig heller, för jag vaknar inte…

anaprincess
2009-06-11 21:24
0

jag lånade en väckar klocka som min pappa haft när han var ung den låter som ett flyg alarm och har en jätte stark lampa som lyser när det ringer också. omöjligt att inte vakna för den slutar inte ringa förens du stängt av den.

Karmatarerskanise
2009-06-11 21:44
0

Fiction; du skulle haft en sån säng som kalleanka har då dom åker husvagn ;)

Karmatarerskanise
2009-06-11 21:45
0

Mitt tips är att ställa mååånga väckarklockor. Man vaknar till slut.

Måste man upp om och om igen en gång per min, så brukar man vakna. Jag ställer 5 st.

Aviendha
2009-06-11 22:51
0

Jag kan vara likadan, har som tur var fåglar som reagerar på alarmet och låter högt och gällt..

Detta kanske kan vara något? ;) Den rullar iväg och fortsätter pipa tills du fångat och stängt av den.

pyromanen
2009-06-11 22:51
0

Min kompis hade en gammaldags väckarklocka, en sån mekanisk sak, där hela klockan skakar när den ringer och dessutom hade han den i en plåtbalja :-)

Maria
2009-06-11 23:07
0

Jag läste om en väckarklocka som skjuter ut en liten ringande, irriterande "boll" av något slag som man måste krypa efter, kanske under sängen för att få tyst på den…Flört

/Maria

[Fiction]
2009-06-12 01:53
0

#4 Det vore inte helt fel, nej. ;)

#6 Åh! Den där kan vara värd att kolla upp! :D

SweGizmo
2009-06-12 23:06
0

köp den där väckarklockan som ringer och sammtidigt rullar iväg ner på golvet, då måste du upp och jaga den:D as cool, men dyr. kostar ca 600 kr men ska tydligen vara väldigt effektiv.

Min blogg: SweGizmo.se

fotokrafs
2009-06-13 05:31
0

Jag är också svårväckt. Kommer ihåg att det var pinsamt när jag bodde inneboende hos ett par och de vakna av min väckarklocka men inte jag.. Så bästa tipset från mig är att skaffa någon som väcker dig ;) , eller bara se till att lägga dig tidigt (och förhoppningsvis somna tidigt) då torde väl chanserna att vakna vara bättre?

[ANNiZO]
2009-06-13 05:52
0

Manic Depression av Emilie Autumn kan väcka de döda! Jag som inte ens vaknar av brandlarmet flyger upp ur sängen om jag har den som väckarsignal på mobilen. Ställ alla larmen med 5 minuters mellanrum, då vaknar man eftersom det stör sömnen såpass mycket. Jag känner igen mig i det du säger, jag är nämligen exakt likadan. 

Här är låten jag pratar om: 

Manic Depression

Men nästan vilken som helst av Emilies instrumentala låtar fungerar. Unlaced och Manic Depression är dock bäst enligt migSkrattande

Unlaced

Lägg mobilen en bit från sängen så att du iallafall måste resa dig, och stäng av snoozefunktionen så att det blir lite mer pill med att stänga av larmet.