Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 6279 ggr
liiindaaah
0

puckat ex lämnar mig inte ifred

mitt ex som det nyligen tog slut med håller på och skriver till mig. han drygar på sms/msn. jag tycker det är jätte jobbigt då han hade varit på G men en annan tjej under vårat förhållande. han hade tatuerat in hennes namn på foten när vi var tillsammans och sen när jag frågade om det så skyllde han på att han inte tänker innan han gör saker. dessutom så prioriterade han drogerna framför mig så jag dumpade honom tillslut. jag har mått hemskt enda sen dess. jag har bett honom låta mig vara ifred och inte höra av sig någonsin till mig. men endå så håller han på! vad ska jag göra? det gör sjukt ont..

destroyed
0

Jag tycker du ska säga ifrån på skarpen att han ska låta dej va, och svara inte när han ringer någon gång måste han fatta vinken.

liiindaaah
0

#1 jag kan inte låta bli o svara. vet inte varför.

destroyed
1

2# bara låt bli annars kommer han aldrig att sluta. Han vill ha uppmärksamhet ifrån dej och om du ger han det så kommer han att fortsätta..

liiindaaah
0

#3 oh okej. ska försöka (:

DoD
0

om du är säker på att du inte vill ha nått med honom att göra så borde du blocka honom på msn, låta bli å svara när han ringer och inte svara på sms.. om han inte ger sig och du är säker så kanske du borde byta nr?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

liiindaaah
0

#5 jag hatar honom jätte mycket men jag älskar honom fortfarande. även om han är ett svin. så därför är det svårt att låta bli o svara för jag vill någonstans att han ska höra av sig. drömmer ofta om att han vill ha mig tillbaka o sånt

DoD
0

#6 då blir de ju genast svårare, begränsa dig lite, svara inte på jobbiga sms om du förstår hur jag menar, och svara inte i telefonen om du tex gör något, som om allt är viktigare än honom, då vänjer du dig sakta att han inte är viktigast:)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

[Fiction]
0

Om han inte lämnar dig ifred, finns det bara en sak att göra - strypa alla möjligheter för honom till kontakt. Blockera honom på MSN och radera honom från listan, samt byt mobilnummer. Du kommer ganast att märka att det är lättare för dig när han - på ditt initiativ - inte kan kontakta dig. Lycka till!

Gluskap
0

Jag hade också ett sådant ex. Jag tog bort honom och blockade honom på msn, bytade till ett hemligt mobilnummer, tog bort hemtelefonen. Sa till alla vänner som han också kände att absolut inte lämna ut nummret till honom.

Jag mådde inte bra av att han hela tiden försökte få kontakt med mig när jag försökte förtränga honom. Jag kunde inte gå vidare! Så att blocka och byta nummer är det bästa jag gjort!

Karmatarerskanise
0

Det enda som funkar är att blocka honom och inte svara när han ringer. Kanske blir det lättare för dig om du bytar nummer. Då behöver du inte välja mellan att svara och att inte göra det.

guraknugen
0

Byta telefonnummer kan ju vara lite bökigt, i och med att man kanske vill upplysa alla man känner utom exet om det nya numret. Då är det lättare att se till så att telefonen inte ger någon ringsignal när han ringer. Det går förmodligen att göra i de flesta mobiltelefoner, fast om vi pratar om fast nummer är det kanske lite värre. Tror att det finns nummerpresentatörer som kan hindra vissa nummer från att komma fram.

ChristineL
0

Håller med Hera om att byta nummer och blockera honom överallt. Kanske byta till hemligt nummer som bara de viktigaste personerna får under en tid? Tills det har lugnat ner sig.

guraknugen
1

Vill man böka i onödan istället för att göra en enkel inställning i mobiltelefonen, så visst, man kan inte tvinga folk…

Sovgott
1

Vad är problemet? Du skriver ju att du vill att han ska höra av sig?

Så vad du måste göra är väl isåfall att övertala dig själv att du inte vill att han ska höra av sig.

Jag hade låtit bli att svara när han ringer. Ignorera! Efter ett tag brukar de flesta ge upp om de inte får något gensvar. Så länge han "belönas" för sitt beteende kommer han att fortsätta.

Karmatarerskanise
0

#13 Det finns ingen sån inställning på min telefon.

MimmieM
1

Hade min karl tatuerat in en flammas namn på foten under vår tid ihop så hade han åkt ut med öronen före. Hade det funnits ett namn på en gamal flickvän hade han fått lasra bort den.
Idéer!

Det gör ont i början, men som du låter honom hålla på nu så drar du bara ut på lidandet. Kapa banden snabbt!

Carpe Diem

Aviendha
0

#13 Du menar altså att man på sin telefon kan blockera ett enskillt nr och alla andra, kända som okända släpps förbi som vanligt? Hur? Pratade med Telia om detta för 1,5 år sedan, då fanns inte den möjligheten varesig hos dem eller telefonerna sade de.. Har jag missat något?

Gluskap
0

Jag har den inställningen på min telefon!
Jag kan skapa grupper och sen bestämma vilka där igenom som ska tillåtas!

Aviendha
0

#18 Grupper ja, men då tillåter man ju en grupp, men då lockeras de som inte finns med, ex om skolan ringer från ett nytt nr eller så. Eller har jag fel?

Gluskap
0

Nä jag kan välja om jag vill tillåta samtal endast från gruppen eller endast utanför gruppen!

guraknugen
0

Till och med på min stenålderstelefon kan jag ju bestämma vilken ringsignal som varje person i telefonboken ska ha. Antog bara att telefonerna utvecklats lite sedan dess, men det kanske de inte har då. Jag har själv valt en väldigt tyst sygnal för vissa, så att jag inte ska höra den, eftersom jag inte hittade något sätt att välja ”ingen ringsignal”, men som sagt så var detta väldigt länge sedan (Nokia 3510 - finns någon här med en ännu äldre telefon?) och jag tog bara för givet att det hänt en del sedan dess.

Menar ni att dagens telefoner alltså inte heller kan detta, med bara några få undantag? Det låter ju ganska märkligt i så fall.

Ja ja, går det inte så går det inte, men vi vet ju inte vad liiindaaah har för telefon heller.

Aviendha
0

På min kan jag skapa grupper och då välja att endast tillåta samtal från dem, tyvärr finns inte det motsatta som hade vart mer användbart eftersom man då kan riskera att avisa viktiga samtal som man inte har nr till. Har en SonyErikson w760i. Tyckr inte heller att det borde vara en svår funktion att fixa.

ChristineL
0

Men även om man väljer att ha en tyst signal för vissa personer så ser man ju att man har missade samtal. Och det kan ju också vara påfrestande att se när jobbiga ex har ringt. Tycker inte det skulle vara mindre besvärligt att gå och byta nummer.

guraknugen
0

#23: Helt riktigt. Min idé hade bara som mål att eliminera frestelsen att svara just när det ringer. Det var en enkel lösning, snarare än idiotsäker. Personligen provar jag alltid de enkla och billiga lösningarna först. Om de funkar är det kanon, om inte så provar jag nästa lösning på tur, så att säga. Det kan ju sluta med att det till sist blir en både dyr och krånglig lösning ändå, men då har man i alla fall provat de enkla och billiga först.

ChristineL
0

Jag undrar var TS har tagit vägen? Eftersom det är henne det gäller kan det vara intressant att veta hur hon känner :)
Men det är sant att billigt är bra :P

Karmatarerskanise
0

Det har aldrig varit dyrt då jag bytat nummer.

guraknugen
0

Men inte billigare än gratis heller kanske.

fotokrafs
0

#26 Bytt nummer ofta? Hur mycket kostar det (rättare sagt vad kostade det för dig)? Gura var inte du intresserad av att byta nummer på din mobil?

Jag har bytt nummer, men det var i och med att jag skaffade ny telefon och nytt abonnemang.

guraknugen
0

Dessutom är ju inte kostnaden problemet, utan att meddela alla som man vill ska få del av det nya numret att man bytt nummer. Det är ju några stycken, om man vill täcka in alla. Men känner man bara två personer så är ju inte det heller något problem.

liiindaaah
0

tänkte bara skriva att jag lever haha! men det är inte så att han hör av sig jämt o ständigt. och det är oftast sms. han har bara ringt en gång och då ville han ha nret till en snubbe som langar sprit. jag var ganska full så jag bah skrek att han skulle dra åt helvete o inte får nret hehe. men nu har jag inte hört från honom på 2-3 dagar så det är lugnt nu iaf. dock så drömmer jag nästan varenda natt om honom. det är lite jobbigt.

Denna kommentar har tagits bort.