Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 10197 ggr
Kalle2009
2009-06-09 21:10
0

SMS sex = Otrohet?

jag har kommit på min sambo ha SMS-sex med sin arbetskompis
dom har absolut inte rört varandra enligt henne
för henne var det bara kul grej
"jag skrev bara det han ville höra" säger hon
har pratat och varnat henne om det händer igen
men dom jobbar ihop o träffas varje dag
kan man då låtsas som om inget har hänt

vad säger ni?

Gerbilflicka
2009-06-09 21:44
0

Eftersom hon har gatt bakom ryggen pa dig och du uppenbarligen inte tyckte det var okej sa… ja, da tycker jag det ar att vara otrogen.

ChristineL
2009-06-09 21:46
0

ja, jag håller precis med #1, går hon bakom ryggen på dig och du inte tycker det är ok, då är det otrohet. Men allting är individuellt och det är en fråga man kan diskutera fram och tillbaka hur länge som helst.

Gasoline
2009-06-09 22:05
0

Vet ej om jag ser det som otrohet, men skulle inte acceptera att detta händer! Håller med de andra, han har gått bakom ryggen på dig och kommer säkerligen göra det igen!

[Fiction]
2009-06-10 00:36
0

Otrohet eller inte otrohet… Spelar det egentligen så stor roll vad ni kallar det? Hon har gått bakom ryggen på dig och gjort ngt som du inte tycker är okej och det är ett respektlöst beteende.

Karmatarerskanise
2009-06-10 07:13
1

Det är absolut otrohet för mig.

nilami
2009-06-10 13:30
1

otrohet för mig me.

[helenal]
2009-06-10 14:06
0

respektlöst mot sin partner.Man ska inte flörta med andra på det viset om man e i enrelation.Isf bordeman vara singel

Man skabehandla sin partner som man själv vill bli behandlad.

kristofer1982
2009-06-10 16:27
0

tycker i stort som övriga skribenter, definiera det som vad man vill, men han har gått bakom ryggen på dig så till vida att ni inte haft någon speciell överenskommelse, men det låter på dig som att ni har ett exklusivt förhållande och då är det ju respektlöst gjort.

[Vargnatt-]
2009-06-10 20:34
1

Om det är över den gräns ni satt i förhållandet så är det ju otrohet för er.

emsems
2009-06-11 16:54
0

En definitionsfråga, men jag skulle iaf inte acceptera det.

destroyed
2009-06-11 17:08
0

det är respektlöst, jag hade aldrig tollererat det ifrån min partner

[mia-38]
2009-06-11 18:45
0

Jag hade inte accepterat ett sånt beteende i en relation. Varför ska man skriva så med andra tjejer om man har ett bra förhållande? Det finns liksom inte i min värld.

liiindaaah
2009-06-11 19:58
0

det är fel tycker jag! mitt ex gjorde liknande under vårat förhållande. han var "på G" men en annan tjej när vi var tillsammans. och tatuerade in hennes namn på foten, och när jag märkte det skyllde han på att han inte tänker innan han gör saker. yeah right..

Karmatarerskanise
2009-06-11 20:00
0

#13 Det var det värsta!!!!

Almatari
2009-06-11 20:36
0

Ibland förstår jag inte hur killar tänker.
Man skriver inte om vad man skulle vilja göra med nån annan om man är tillsammans med nån. Där i mot så är det en helt annan sak att diskutera sex i allmänhet. Det tycker i alla fall jag är en helt annan sak. Alla tycker ju inte som jag =)

Sovgott
2009-06-11 22:14
0

Jag skulle inte acceptera att min sambo skriver sexiga sms till någon annan än mig. Markera tydligt en gräns!

Denna kommentar har tagits bort.
NystartQ
2009-06-11 23:12
0

ja, så fort ngn går bakom din rygg…och vill ha det för sig själv!!!

och tror att han kan äta kakan och samtidigt ha den kvar..nedu..ha ett samtal med honom..vad är det han saknar???

sköt om dig..

kristofer1982
2009-06-12 11:52
0

#17 oj, känns lite väl drastiskt ;-)

Almatari
2009-06-12 13:33
0

Det gäller ju samma sak på internet, tycker jag då. Man kan diskutera sex men inte intimt med nån annan.
Eller har jag fel?

[Vargnatt-]
2009-06-12 14:11
0

Det är väl olika för olika människor, en del ser det som otrohet, andra inte.

Katti
2009-06-12 21:34
0

Kille? Det är väl en tjej som gjort detta!?

För övrigt otrohet i min värld också!

destroyed
2009-06-12 22:36
0

19# det tycker jag inte:)

Gasoline
2009-06-13 16:39
0
Hyrrokkin
2009-06-13 16:41
0

Om hon inte skulle ha sex med honom "irl" så förstår jag inte varför hon ska ha det via sms, internet eller vad som helst. Jag anser att om du inte skulle göra något IRL, då ska du inte göra det annars heller. Jag skriver tex. inte "puss" på msn, för jag skulle inte pussa dem i verkligheten.

Almatari
2009-06-13 16:58
0

Håller med dig fullständigt. Men som sagt var så har ju alla olika syn på det hela.

Jag tycker inte att det är okey att flirta på nätet eller över sms (inte över huvud taget) när man är tillsammans med någon.
Då känner man sig så fruktansvärt ofullständig, att man inte kan ge den man är tillsammans med tillräkligt utan han/hon måste få bekräftelse från andra och det sänker ens självförtroende och självkänsla nått så enormt

Har själv en pojkvän som skriver mycket dikter och chattar mycket på nätet.
Han är inne på olika communities och söker inspiration för att skriva sin poesi. Det jag tycker är jobbigt och något jag inte riktigt kan förstå är att han skickar iväg dikterna till den han fått inspiration ifrån. Varför inte bara skriva och lägga in dom på t.ex. sockerdricka (en poesi sida) och låta bli att skicka iväg dikten till personen i fråga.

Älskar honom nått så otroligt mycket och måste ju lita på honom. Men ska jag verkligen acceptera allt han skriver till andra eller får man ställa krav utan att vara rädd för att bli dumpad för att han känner sig låst i sitt skrivande om han inte får skriva som han vill. Och att han mår dåligt om han inte får skriva.

Hyrrokkin
2009-06-13 17:09
0

#27 Självklart, det var därför jag förklarade min syn på det. :) Jag och sambon har haft många jobbiga stunder pga. hur olika vi ser på det där med verklighet vs. "internet". Jag blir jättesårad när han skriver "puss gumman" till någon vän, då det är betydelsefulla ord för mig men är ungefär som "hej" för honom, utan något direkt mening i det alls. Jobbigt det där… Jag gör inte skillnad på min verklighet och mitt online-liv, vilket han gör.  Som sagt, det där är himla svårt…

Men allt man gör som man inte kan berätta för sin partner tycker jag är otrohet. Det betyder inte att du måste berätta allt du gör, men om du medvetet undanhåller något tycker jag att det är ett tydligt tecken på att du inte skulle ha gjort det.

Almatari
2009-06-13 17:30
0

Har du något förslag på hur man skulle kunna lösa det så att båda blir nöjda? (eller i alla fall kan leva med det)
Skulle bli tacksam för lite tips och råd =)

Hyrrokkin
2009-06-13 17:52
0

#29 Mja, jag vet inte riktigt.. Vi gjorde så att eftersom det här "pussandet" ändå inte betydde nånting för honom, så fick han sluta, det var inte mer med det. Sedan har vi haft problem med att det återkommit ändå, men ja.. Det är problem vi haft, och där jag försökt se det ur hans synvinkel istället.

Fast det är ju lite skillnad på en sms-puss och på sms-sex. Det senare skulle jag personligen aldrig tolerera, det hade troligen fått mig att lämna förhållandet… Men tja.. Vill ni få det att funka så är det väl att prata om det som gäller. Berätta exakt hur du känner dig, på vilket sätt det sårar, att du känner dig bedragen en, lurad, eller vad du nu känner. Fråga hur hon hade reagerat om hon hade varit i din sits, om hon upptäckte att du hade sms-sex med en annan tjej. Hon kanske vill ha ett öppnare förhållande än vad du vill? Då får ni hitta sätt att kompromissa, om det går. Jag tror ni måste hitta en nivå där ni båda möts och är nöjda, utan att den ena kvävs av den andres krav.

Jag har nog inga andra konkreta tips att ge tyvärr, det är nog prata prata prata som gäller.

Hyrrokkin
2009-06-13 17:58
0

Oj, sorry Almatari, fick för mig att det var TS jag svarade till Skäms

Men jag tror nog ändå att det är prata som gäller. Få honom att förstå precis hur det han gör påverkar dig, hur det får dig att må.

Självklart måste han ju få fortsätta med sitt skrivande, men ni kanske kan kompromissa om att han inte skickar det personligen, utan att han lägger ut det publikt istället. Jag förstår precis hur det här personliga skickandet känns väldigt.. känslosamt (i brist på bättre ord), att det blir mer hemligt på något sätt, mer privat. En publik visning av alstret kanske är mer lättillgängligt även för dig, du vet att det inte är några känslor inblandade i dikten som han behöver dölja.

Hoppas du förstår hur jag tänker, och hoppas jag har förstått dig rätt :)

Almatari
2009-06-13 18:09
0

Ingen fara =)

Självklart att han ska fortsätta skriva, det är ju på så sätt han bearbetar sig själv och som gör att han mår bra. Så han mår när han skriver det är så jag vill se honom.
Nu kommer vi till det jobbiga. Jag måste ju också må bra av det och inte bli illa till mods, vilket jag ofta blir tyvärr (lite för känslomässiga dikter ibland) och det känns inte bra. Känner mig som sagt var väldigt otillräklig.
Han har sagt så många gånger att dikterna han skriver och skickar iväg inte betyder något men varför måste han då skicka iväg dom för. Jag fattar inte.
Jag vill lita på honom och ha tillit till honom. Men det är svårt när andra jag haft förhållande med har sårat mig på samma sätt och faktiskt träffat någon på nätet och varit otrogen och det är inte så lätt att släppa den känslan.
Nu tycker du och flera säkert att jag bara är en idiotisk och svartsjuk flickvän men det är inte riktigt det det handlar om. Jag är bara rädd att bli sviken på samma sätt en gång till, det gör så fruktansvärt ont när man verkligen älskar någon.

kristofer1982
2009-06-15 12:06
0

#23 #24 Glad att jag inte är den killen och har er som flickvän :-P

#32 Han mår bra av att skriva dikter och posta det till inspirationskällan, han är öppen och ärlig med att han gör det. Din relationshistorik gör att du har svårt att lita på honom.

Jag anser att i ett förhållande bör man bejaka det som gör ens partner glad och lycklig och som får denne att må bra. Fundera på varför du känner som du känner…är det pga din egen osäkerhet du inte vill att han gör som han gör så tycker jag du ska jobba på dig själv, har du uppfattat signaler om att han skulle vara oärlig mot dig är det en helt annan femma.

Karmatarerskanise
2009-06-15 16:41
0

Jag har rensat upp i tråden, eftersom vissas inlägg var lite väl magstarka. Jag ber er att tänka er för innan ni skriver.

Almatari
2009-06-17 00:52
0

Tja tycker man att det okey att skriva för känslomässiga dikter eller mail till folk man har haft sex med eller folk som man vet att dom har känslor för en så visst. Men jag accepterar inte sånt.
Jag tror inte att det är för många som skulle acceptera sådant när man är tillsammans med någon.

kristofer1982
2009-06-17 11:01
0

#36 I see, måste missat att du skrev att det var till människor han haft sex med mm.

Gerbilflicka
2009-06-17 11:26
0

I slutandan ar det val anda ens egen syn pa saken som raknas? Otrohet for mig ar att bryta ett fortroende, och vart man drar den gransen ar upp till var och en. Min pojkvan och jag har gatt igenom vad som ar ok och inte ok i varat forhallande, de reglerna galler for oss och ingen annan. Tycker man det ar ok att ens pojkvan t.ex. kysser andra tjejer, da ar det inte otrohet heller.