Hur gör du som är/varit singel?
Läste i tråden om planerat sex (i lusthuset) och kom att tänka på att jag som singel svarat att jag nästan uteslutande har planerat sex, medan någon annan singel menade att denne inte kan planera på grund av singelskapet.
Får mig att undra hur singlar där ute gör för att "skaffa" det där som vi alla behöver. Hur gör du som är singel (hur gjorde du som varit singel) för att få sex? Kramar? Närhet? Hur planerade är de tillfällena som ges?
Utan närhet vissnar man ju en smula och den fysiska torkan är väl det som är det svåra med att vara singel.

jag andvänder mej av min sång
http://www.allears.se/community/SongPage.aspx?songId=79d82849-e912-416e-874c-538e86dc104b

Själv planerar jag mitt sexliv och gosliv så långt det är möjligt. Är helt olycklig och uttorkad om jag inte har en (eller två?) KK eller vänner som kan sitta i soffan och klia mitt hår och ligga sked och prata en stund. Och sådana aktiviteter behövs planeras in i mitt tvärrandiga och korsrutiga liv. Barn, skiftarbete och så någon enstaka kväll över för att bara se till mig själv ochmina behov.
Tycker det är galet tråkigt att ragga på krogen, om jag ens kommer dit. De helger jag är bara jag, och inte har barn, så jobbar jag för det mesta, eller så vill jag bara njuta av att få vara ledig och softa…inte springa och göra mig snygg och ragga. Dessutom är ju utbudet på stan under all kritik. Fyllon som ska ligga på hålet i 2 timmar och ändå gå hem utan utlösning och utan att till fullo ha orkat vara en gudomlig älskare. =)
Jag skulle inte överleva utan andra singlar som vill ha KK-relationer.
#1 Mr Flanell =) Kul. Du går omkring och sjunger och älskar dig själv och så får skiten lösa sig menar du? Får mig att tänka på The Radio Dept.´s fina lilla sång I dont need love, I´ve got my band.

När jag var singel, så tyckte jag det faktiskt var skönt att inte involvera mig med någon. Jag hade inget som helt behov att ragga eller tillfälliga sexuella förbindelser, a.k.a KK =)
Jag klarade mig fint själv, och det gjorde jag i …. några år. En sjysst paus från allt vad män och killar hette, som jag behövde just då iallfall…..
Nej, jag tänker inte så mycket på det… Är jag singel så är jag, jag har haft ett one-night-stand med en kille en gång, en kompis jag var attraherad av och det var bra och så men honom kände jag så det var ju ingen främling…
Jag försöker att inte bli bitter och tycka synd om mig själv, men jag är som jag är och kan inte ändra det. Jag är ingen som man plockar upp på krogen, har aldrig varit det. Jag är en tjej som man tar i sista hand ute på krogen eller har som kompis.
Visst har jag behov.. Jag tänker inte låtsas att jag är nöjd men jag har inget val. Jag tänker inte ha sex med vem som helst bara för sakens skull, det måste ju vara nån som jag är attraherad av…
jag planerar ju om jag ska ha sex i och med att jag antar att se ska ske om jag vill genom krogen eller dyl.. =)
hmm.. första gången jag är singel, någonsin så jag vet inte riktigt (än) Har bara varit singel i fyra månader. Någon liten sväng på Stureplan har det väl blivit…och jag väl dejtat lite, men inget seriöst. (än)

# 3 och 4. Kramar då? Beröring? Sex och ONS klarar man sig utan, men beröringen?
#5 Apropå krogragg. Det är lite lustigt det där med krogen. Många singeltjejer går på krogen med sinnet öppet för ev ragg, men ändå påstår killar att det är galet svårraggat. De är nog inte så jäkla charmiga de där barsnackarna när allt kommer till kritan. =)
När jag var singel skötte jag oftast min lust på egen hand. Finns så många roliga leksaker nu för tiden. Sen skaffade jag mig hugg på nätet som jag hade några månader åt gången, men ingen bodde så nära mig, så jag var oftast ensam ändå. Men visst var sexet planerat i allra högsta grad, det var ju på de helger som barnen var hos sin pappa.
Fast när man blir sådär hudtörstande, beröringshungrig och kramsjuk, då är det jobbigt. Det är då man känner sig som svagast och bara kudden finns att krama… Nej, för mig är det myntets baksida med att vara singel.

#7 Kramar och beröring kan man få av vänner… Jag är en ganska kramig och fysisk person, så ibland när jag hade kram-abstinens, så kramade jag mina arbetskamrater =) En stor kudde fick duga i värsta fall…. =(
#8 pricken över i…
Det är den närheten som är så jobbigt att vara utan.

#8 Ja precis som jag skriver…. Utan närhet vissnar man en smula och det är den fysiska torkan som är det svåra med att vara singel. Att sakna någon som ligger bakom och skedar en hel natt kan vara svårt att härda ut.
Det löses allt som oftast på egen hand. Har endast vid ett fåtal tillfällen haft någon regelbunden kk. Just nu har jag en tjej som vill ha mig som kk och vi har också haft det lite trevligt vid ett tillfälle, men även om det gav mig en hel del och det innerst inne är en trevlig tjej så är det ingen som tilltalar mig så mycket att jag känner att jag vill träffa henne regelbundet.
Jag tror att jag kan bli för krävande, och eftersom att jag just nu dessutom haft en liten motgång med en tjej med mycket potential i så är jag lite extra bitter, så det är väl bara att konstatera att jag är dömd att leva i celibat :o)
mvh Martin
#7 Det kanske inte är toppenkul att leva utan beröring men vad har jag för val?? Jag kan ju inte gå omkring och krama vem som helst på stan.
Jag påstår inte att jag trivs men jag ser inte att jag har nåt val…
Mitt behov av närhet har alltid funnits. Från då man var liten och ville sitta i knät hos pappa eller sova brevid mamma till nu när man går axel mot axel med vänninan eller lägger fötterna i makens knä medan han sitter framför datorn. När jag gick i gymnasiet tyckte jag om när klassläraren rufsade mig i håret eller klappade mig på axeln, den fysiska kontakten betydde oerhört mycket, då jag annars mådde dåligt och kände mig värdelös.
Så som singel har jag klarat mig utan sexpartner (man kan väl göra det skönt för sig själv) men utan någon som helst beröring känns det grymt mycket jobbigare. Men som sagt vänner och tillfälliga killkompisar att sova med har funnits.. och ingen större planering behövdes där för att jag skall få stilla mitt behov av närhet lite.

Nja mest på egen hand, inte så många ONS faktiskt. Trots att jag varit singel i 4 år. Men det är klart att man ibland kände för att ligga nära någon och med någon, då helst med någon som man känner väl. Kan man kalla någon för KK, trots att det inte var så där jättestadigt? Hur som helst, är väl inte sådär jätteförtjust i ONS med okända, men också det har förstås hänt en och annan gång.

För mig hör sex o kärlek ihop, så ONS går tveklöst bort. Ska jag vara ärlig så saknar jag inte sex speciellt mkt, men det jag saknar är mer närheten, att äta frukost ihop (trots att jag har ett himla dåligt morronhumör), att se på TV tillsammans, allmänt småprat när ungarna somnat… listan kan göras lång.
För mig är sex en av flera viktiga saker i ett förhållande, men i mina singelperioder i livet har jag inte saknat sex.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Förut hade jag en helt underbar KK. Vi försökte oss på ett "riktigt" förhållande men eftersom det var 70 mil mellan oss så funkade det inte så bra. Däremot så har vi alltid haft ett kanonbra sexliv…och man kan få det där lilla extra kelet på helgerna när man känner sej ensam..:)
Har aldrig varit singel så jag kan inte svara på det.
Är man singel så är väl inte sexet man sitter och klurar på.. jag menar jag blir mest sugen om jag hittat min prins.. så det funkar ju utan då när man ä singel !!!!

#12 Ingen är dömd att leva i celibat. Och jag tror inte du kommer att göra det heller.
Det värsta med singelskapet är längtan till den där mysiga närheten.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson

Jag saknar mest närheten till nån annan än just sex. Den delen kan jag leva utan ett tag för jag har svårt för att ha sex med ngn tillfällig. Men så fort jag träffar på ngn intressant som väcker mitt intresse då tänker jag på sex hela tiden känns det som
Man överlever utan sex och närhet .Jag gjorde det i 2 lååånga förhållanden där dom sista 5 åren i båda var helt utan kroppskontakt.Trots avsaknad så sneglade jag inte efter andra…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
haha vad skrev jag nu i #5? haha jag har ju knappt aldirg sex genom krogen… jag har bra manliga vänner med benefits =)

När jag var singel dateade jag och raggade upp folk på krogen ;) Hade även en kk som det fungerade bra med. Hördes aldrig förutom då vi ville ha se. Pratade inget om livet utanför utan hade sex och gick hem. Hade ett bättre sexliv så än då jag var i ett förhållande innan jag blev singel.

tycker jag ofta planerar, sällan att det blir nåt med någon från krogen, är dålig på det. träffar folk via nätet mest. hade en kk i norrland som jag nästan saknar lite…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Ja tro de eler ej.. men då jag va singel så tänkte jag inte direkt mycket på sex.. som singel så va jag ständigt upptagen med min hobby som tar upp mesta tiden av mitt liv.. och de gjorde att jag inte han med att tänka så mycket på sex sen om man va ut så kunde de bli något one night.
men jag anser att sex inte alls är så märkvärdigt… de är betydligt roligare att efter 10 -15 månaders våldsamt och idoget arbetande för att renovera och slutligen få höra och skåda den gamla Mustangen och njuta av V8an:s härliga Vrål!
tackar bilsport & Nostalgia för all bilporr :)
Jag hade flera kk när jag var singel. De flesta träffade jag på nätet.

jag är ganska blyg så jag har bara sex onykter när jag är singel xD

Som nyss nybliven singel kanner jag mig livradd for vad som stundar.. Att inte fa kramas. Inte fa klia och bli kliad pa ryggen. Inte ha nagon att krypa upp till nar det ar svart.. Jag mar redan otroligt daligt av det.. Inte blir det battre nar jag inte har en enda riktig van i detta sketna landet heller. Inte en enda javla manniska att ens kunna ringa och prata med, an mindre fa en kram av!
// Amanda

#22 En fundering dök upp när jag läste ditt inlägg…varför valde du attt vara kvar i ett förhållande utan kroppkontakt och närhet?

Ojdå, har den här gamla tråden blivit aktiv igen!
#29 Låter som en tuff ensamhet, men du kommer att överleva den! Och med en internetuppkoppling är man aldrig riktigt ensam. Eller så kan man åtminstone lura sig själv att tro det? Kram!

#31 Det ar en tuff ensamhet.. Jo, med internet sa kan man ju alltid sitta pa forum och dylikt, men man kan ju liksom inte ringa nagon nar man mar daligt och be att fa komma over pa en kopp te och en kram direkt..
// Amanda
Jag har aldrig varit den som törstar efter sex, däremot kärlek… Men, av någon outgrundlig anledning, hittar sexet mig av sig självt när jag är singel. Kärleken lyser dock med sin frånvaro. :/