Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 1860 ggr
VeNyRa
0

OT spännande resmål

Hmm, jag undrar om ni har några roliga restips till mej?

Funderar på att fara utomlands i agusti när jag äntligen får ledigt, vet dock ej vart jag skulle vilja fara vet inte heller vad jag vill göra, om jag vill bada eller shoppa eller se saker.

Helst inte nått land som är svindyrt att leva i. Har funderat på kanske Cypern eller England.

Har ni nått bra tips till mej? =P

Lumac
0

Om du inte har något speciellt resmål i tankarna kanske du ska kolla runt på olika resesidor efter bra erbjudanden istället. I och med att det ekonomiskt sett är dåliga tider i stora delar av världen så reser folk mindre, vilket gör att man kan hitta riktigt bra erdjudanden från flygbolag som försöker fylla sina flygstolar.

Jag och en kompis bokade nyligen flygbiljetter ToR till Singapore för under 4500 kr. Det var ett asiatiskt flygbolag som hade ett erbjudande på sina resor under september, så det behöver inte vara sista-minuten-biljetter för att bli billigt.

VeNyRa
0

Har suttit och kollat runt hela dagen typ, men de är så svårt att bestäma sej :) De finns ju så sjukt många ställen man kan fara till! sen känns de lite tråkigt att fara till dom "vanliga" ställena typ bulgarien, grekland, mallorca osv. Är lite rädd att man bara hamnar bland en massa turiser och inte alls ser eller träffar lokalbefolkningen.

men man får nog vara beredd att punga ut lite mer pengar om man inte vill fara till dom största turistorterna, eller?!

Lumac
0

Egentligen borde det väl vara billigare att åka till ställen utanför turistorterna. (Gissar att priser kan gå upp där det finns många turister.) Men det svåra är att veta vart man ska åka. För turistorterna är det ju lätt att läsa på vad som finns att göra etc.

[Vargnatt-]
0

Jag och sambon åkte till Skottland för två sommrar sedan, det var en lyckad resa :). Ingen av oss är så mycket för att ligga och sola så vi ville se saker istället. Edinburgh är skitfint, man kan gå runt i slottet där, det står män i kilt och spelar säckpipa i varje hörn nästan, man kan ta guidade bussturer runt, så finns det spökturer man kan gå under gatorna Skrattande

Niini
0

Malta är helt sjukt underbart! Finns både rum för shopping, solsemester och äventyr :) Dock är det väldigt dyrt att resa dit (åtm. från Finland) och inte skulle jag väl påstå det är billigt, ungefär som Swe/Fin. Men ändå värt en titt :)

guraknugen
0

#4: Låter kul med busturer. Undrar hur det går till och får man busa hur mycket som helst?

Nej, fattade att du menade bussturer, men jag kunde inte låta bli att busa lite…

VeNyRa
0

tror att jag har bestämt mej för att ta en sista minuten, till nått vanligt turist ställe bara =P