Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3791 ggr
sanna82
2009-06-18 01:11
0

För udda för en relation?

Fick nyligen höra av en bekant på en fest att jag är för udda för att hon skulle kunna ha mig som vän. Hon sa det som att det var det mest naturliga i världen. Jag blev helt ställd av hennes uttalande och hjärnan fungerade inte riktigt så jag diskuterade inte med henne vad hon menade och varför hon sa så.

Har tänkt på det en del, det har verkligen satt sig i mina tankar, tänk om jag håller på att bli för udda för att ha relationer med folk? Jag är singel då inga av mina tidigare förhållanden fungerat.

Själv ser jag mig som en social, glad och omtänksam person. Jag arbetar på ett gruppboende för funktionshindade och det fungerar fint både med de boende och de andra i personalen.

Vad är det då som gör mig udda? Jag har en del piercingar och tatueringar då det varit ett stort intresse genom åren. Vissa kanske ser det som udda men det känns ju som att nu för tiden så har de flesta kroppskonst. Jag har ett stort intresse för djur, äger tre illrar, har en iller på semesterhem, har en katt och en GP råtta. Men att vara djurvän är väl inte fel?

Usch att ett elakt uttalande kan göra att man tänker sönder sig…nu har jag skrivit av mig i alla fall :)

Ha det gott

Med vänlig hälsning Susanna

Be a rainbow in someones cloud

StickyKitten
2009-06-18 03:31
0

Du får helt enkelt fråga henne.

Allting du beskriver låter såklart inte särskilt farligt… å andra sidan vet jag att många störande jävlar inte själva riktigt fattar vad de gör för att folk ska ta avstånd. Nu säger jag inte att du är sådan, kan ju lika gärna vara hon som är pantad.

Min poäng är att ingen på internet kan gissa sig till vad hon menar.

Karmatarerskanise
2009-06-18 13:08
0

Tycker faktiskt hon och hennes kommentar verkar udda :)

sanna82
2009-06-18 13:37
0

# 1 tjejen som sa detta är bra vän med min bästa kompis, jag vill inte att min bästa vän ska komma i kläm på något sätt och är rädd att en diskussion om uttalandet kanske leder till just det.

# 2 gillar din kommentar, den fick mig att le :)

Madde
2009-06-18 13:39
0

Hmm jag vet inte om jag skulle kalla dig udda. Vi har träffats och du var riktigt trevlig. Att ha iller är udda, vilket jag oxå har och i så fall är jag oxå udda. (fast det är jag ändå, hehe.) 

Tror mer på att det är hon som är udda. Kanske är så att du är en stark person och gör det många andra inte törs göra.

Så ta inte åt dig. =) Utan fortsätt vara den du är, det kommer du att vinna på i längden.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sanna82
2009-06-18 13:42
0

# 4 om att äga iller innebär att bli kallad udda så ska jag bära den titeln med stolthet :)

StickyKitten
2009-06-18 15:37
0

#3 Suck, folk hittar alltid på ursäkter för sin konflikträdsla…

Varför inte bara förklara situationen för din bästa kompis, och säga att du tänker konfrotera den här tjejen, men inte på något sätt vill att kompisen hamnar i kläm?

Betty
2009-06-18 15:43
0

……och vem f*n vill vara "normal" då? att vara en tyst liten grå figur som inte gör ett intryck på folk….

CasperCo
2009-06-18 16:12
0

udda e   något ord ja inte riktigt fattar varför man skall använda man gillar olika saker  har olika intressen,helt dumt av henne iaf att  uttrycka det så. due den du e o  om du gillar illrar eler om d skulle handla om att teckna eller konstsmide, elelr va som helst så e d något man har all rätt till att  gilla.. känns mer som det e hon som har svårt att anpassa sig riktigt till andra männsikor kan ha mkt med rädsla att  göra   ,vissa har neklare för att stöta bort folk än att ha folk nära in på livet så  d e något hos henne,  hoppas  allt blirbra för dig   mvh anette

Aviendha
2009-06-18 16:19
0

Udda får även jag höra att jag är många gånger. Man får ta det som en komplimang eller något =)

Skämt åsido. Ordet "udda" förutsätter ju att det finns något "normalt" eller en norm man skall passa in i, men när man inte gör det så är man udda. Vad normaliteten består av är upp till var och en, vad som är udda för mig kan vara normalt för en annan. Man får omge sig av annat udda/normalt folk helt enkelt.

hus-musen
2009-06-18 17:16
0

Att vara udda kan ju i mina ögon vara en bra sak, det kan helt enkelt vara så att du inte passar in på normen i hennes enkelspåriga tankegång. Det enda du kan göra är att fråga henne rakt ut.

Qui dormit, non peccat

Buffaomini
2009-06-21 14:20
0

jag tycker inte att udda är något dåligt. varför ska alla vara i den "normala" termen? vad är normalt egentligen? och vem bestämmer det?

jag skulle ta reda på vad hon menar, även om min bästa kompis skulle hamna i kläm. om någon sårat mig och jag inte riktigt förstod innebörden så skulle jag definitivt ta reda på vad denne menade.

kristofer1982
2009-06-22 14:31
0

#9 very well put :-)

Iskall
2009-06-22 21:54
0

Att vara udda på ett positivt sätt är ju bara bra och då tycker jag man ska hålla huvudet högt, för att då kan man komma långt här i livet.

Men sen så kan man ju undra på vilket sätt den här tjejen menade. Jag tycker att du ska fråga henne varför och på vilket vis hon tycker att du är udda. För att annars så kanske din och din bästa kompis relation blir sliten. Det är bättre att rensa luften.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

destroyed
2009-06-23 00:22
0

tycker att det låter knäppt förstår inte varför man säger sånt

marinelady
2009-06-24 12:30
0

Vet vad jag hade svarat i alla fall, "och du är för enkel för att jag skulle vilja umgås med dig!"… för så är de ju det är ju hon som har problemet inte du!