Min sambo är min syster?
Jag bor ihop med världens skönaste tjej men vi har ett stort problem, det känns som om jag lever ihop med min syster och hon känner samma. Vet ej vad vi ska göra åt situationen.
Någon som har något bra förslag?
mvh
Martin

Försöka hitta tillbaka till varandra eller gå i sär som bästa vänner?
Det låter inte som något bra förhållande. Specifisera gärna vad är det ni gör tillsammans? Vad är det ni inte gör tillsammmans? Varför? Hur skulle du vilja att ni hade det? Och prata med henne om dessa saker. Annars håller jag med #1
/Christine
Tack nr 1 o 2 för svaren men jag vill inte separera men heller inte leva kvar med dessa känslor. Hon är 10år yngre än mig så det kanske beror på det.
Jag tror absolut inte att åldern har någon betydelse i detta. Även om man har en stor åldersskillnad så kan man leva som ett par. Jag upprepar det jag sa i #2, prata mer med henne om saken och fråga vad hon egentligen vill, och fråga dig själv vad det är du vill.
/Christine

Ni kanske går för mycket på rutin, och aldrig gör något nytt? Något som ingen av er testat förut, vadsomhelst.
Gör man lite sådant brukar vardagen kännas mindre alldaglig.

Bli särbo så ni har egentid och kan börja om från början
Vad gjorde ni tillsammans eller för varandra när ni var nykära? Att börja med sådant igen brukar vara ett hett tips när man vill få kärleken i ett förhållande att börja spira igen. (hämtat från boken "kärlekens fem språk")
Tack till alla inlägg, de är alla goda råd
har haft samma problem, men vi brukar göra så att någon av oss åker iväg ett tag (nåra veckor eller så) och agerar som nykära under den tiden, liksom bygger upp spänningen under tiden. Det brukar funka, och nu på senare tid har vi börjat göra romantiska saker för varandra :)