OT - Årets första dopp!
Yay! Igår badade jag ute för första gången iår. Hur skönt som helst, lite kallt men underbart. Är säkert flera som redan har badat ute men jag har jobbat hela veckan så har inte haft tillfälle förrän nu. Jag hoppas verkligen att solen skiner på er kära medlemmar och att ni är noga med solskyddet,
Vad har ni gjort i helgen?
/Christine

Åh! Jag är så avundsjuk på dig! I helgen var det ju planerat att det skulle bli årets första dopp för oss också, men jag blev tokförkyld istället. Så nu ligger jag inne i en 30-grader varm lägenhet och mår skit. Men solen skiner fint där ute iaf
Var det varmt i vattnet?
Det är gutt i vattnet =)
Vi badade första gången i Maj.. 
Det var lite kallt men otroligt skönt! Har aldrig var vid just den badplatsen men vattnet var jättefint, klart och långgrunt och fint runt omkring.
/Christine

#3 Ett smultronställe kanske? Vart ligger det då?
#4 - Multen heter sjön, ligger i Mullhyttan utanför Örebro. Men man får inte köra för långt för då kommer man till ett nudistbad :P
/Christine

Jag badade i lördags, i havet. Det var riktigt varmt, och skönt. Jag och pojkvännen var på promenad och jag som egentligen var på foteviken hade vikingakläder på mig och ingen bh. Vi hade inga badkläder med oss så vi hoppade i med underkläderna. Jag trodde aldrig att jag skulle bada i bara trosor så nära en väg :P Sen att vattnet var vansinnigt äckligt intill stranden gjorde inte saken bättre, och fullt med måsskit. Men ändå blev det romantiskt. ^^
Utöver att bada var jag alltså på fotevikens vikingamarknad. jag har nog aldrig haft en så röd och solbränd näsa innan…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

I onsdags blev det första doppet, i en insjö i värmland. Det var riktigt varmto ch skönt och igår hoppade jag i mälaren för första gången, lite svalare men så skönt!

jag hade gjort mkt för att få bada…, men får tyvärr inte nu när jag är gravid… så lär väl inte bli ngt badat alls denna sommar.
men men,, det är nog bättre m en bebis än bad..
även fast jag e bra sugen på att kasta mej i..

Ojojoj, jag har inte tagit mitt första dopp ännu! :O
Mvh Vinetta

#5 Hoho! Då får man passa sig. Synd att det inte finns såna där mysiga ställen här i närheten, inte vad jag vet iaf. Och det tar ju några timmar att åka till Örebro, lite för långt bara för att få plaska vatten 
#10 - Man får leta lite för att hitta sånna ställen ;) Min pojkväns mama har tyo varit i varenda sjö så hon har verkligen lyckats hitta alla smultronställen :)
/Christine
Var iväg i söndagskväll efter en slitig festivalvecka och skulle ta första doppet. Men vovven blev skogstokig när husse doppade sig, så det var inte läge för även matte att göra ett försök
Lite skönt att slippa nästan ändå, har blivit en sån badkruka på äldre dar.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
första doppet i sverige tog ja i söndags :) då va de 24 grader i vattnet :) jätteskönt!