Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2804 ggr
ElinLilja
2009-05-29 14:39
0

Problem med killens ex och pappa

Är splittrad mellan att vara stark och bara gråta hysterisk! Vet inte hur jag ska göra eller beté mej så måste skriva av mej och få lite tips.

För att förklara väldigt enkelt bakgunden till förvirringen så träffade jag min kille för 3 månader sen, tidigare var han tillsammans till och från med min klass- och festkompis, vi kallar henne X. Vårat förhållande resulterade i att X sa uppkontakten med oss båda och tyckte att vi betett oss illa emot henne eftersom enligt henne var hon och jag mera är klass-och festkompisar.

Hon började då istället träffa min killes "ingifta" bror (Min killes pappa och hans mamma är gifta) och blev därmed kvar i familjen. Redan från början har hon talat om för min killes pappa hur idiotisk jag är och att jag bestämmer allt i vårat förhållande, ja bara nackdelar och mycekt påhittade historier har hon hunnit med osv osv Då hon varit i familjen i 5 års tid så har hon stort inflytande på dom och dom har därmed dömt mej redan innan första mötet med mej. Och detta vet jag då b la. X, pappan och min killes bror slagit vad om hur länge jag och min kille ska vara tillsammans m.m. Jag har endast träffat dom korta stunder 3 ggr och efter allt snack så vill jag givetvis inte vara där och det kan min kille inte riktigt ta. Han tycker inte att jag respekterar hela hans familj (Med hans riktiga mammans sida fungerar jag hur bra som helst med, dom tog emot mej med varma kramar direkt!) och det gör jag ju heller inte för jag anser inte att jag ska behöva acceptera att dom snackar om mej utan att känna mej och dömma mej utifrån vad X har sagt vilket dom har gjort.

Mitt delemma nu är att pappans fru fyller år och vi är bjudna, lika så hans bror och X.(som tydligen är tillsammans nu eller nåt) Jag tvärvägrar att sitta där vid samma bord som henne och låta henne "ha övertaget av situvationen" jag kommer ändå inte våga öppna munnen för jag vet att dom kommer dikstuera vad jag sagt sen, fast å andra sidan är jag tyst som "vinner hon" och dom kommer snacka om det… Vilket fall som helst har min kille surat över detta i flera dagar nu och tycker att jag ska följa med för hans skull. Men så förnedrad tänker jag inte bli….

har verkligen försökt prata med honom om det här men han vägrar att förstå….

Hur gör man, hur hade ni gjort, hur har ni gjort… Är totalt splittrad vill att dom ska lära känna mej som jag är och inte genom vad X har sagt, men inte då på kalaset. Och hur ska jag som helt ny få dom att förstå att deras ängel X sedan flera år tillbaka ljuger och bara snacka skit om mej.. Mår jätte dåligt över att få höra av våra fortfarande genensamma vänner vad min killes pappa sagt och vad X och han diskuterat om osv…

Lite hjälp…

Strumpa
2009-05-29 14:47
0

Usch, vilken oschysst jargong de verkar vara i hans familj. Hoppas inte att han är/blir likdan…Men vet du säkert att de sagt såna saker, kan du lita på att "vännerna" inte överdriver det hela? Och är du säker på att du inte "förstorar upp" situationen när du tänker på det? Det är jättelätt att göra det, jag vet själv hur det är. Men självklart är det inte alls kul att gå runt och må dåligt, i ett nytt förhållande ska man ju må bra.

Om X är sån som hon beskrivs, så behöver du nog inte oroa dig. Dom kommer märka av hennes rätta Jag nån gång.

Jag har tyvärr inte så mycket konkreta råd, hoppas nån annan har mer att komma med.

Var stark :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Gluskap
2009-05-29 14:50
0

Det är väldigt väldigt taskigt och lågt att slå vad om hur länge ni ska vara tsm! Tycker du ska gå på på kalaset och sitta med. Du behöver inte säga så mycket, men va där!

NataliTM
2009-05-29 17:05
0

Jag tycker absolut du ska följa med. Och istället för att käfta eller hamna i konflikt med någon så får du chans att visa att du är mer mogen än denna X, och du behöver inte snacka skit om någon annan för att känna dig fulländad som denna X tycks behöva göra.

Visa bara att du är bättre än henne, utan att vara stöddig på något sätt. Ställ upp för din kille. Det är han och du, inte du och resten av familjen - eller hur?

/Natali

Sajtvärd Arabiska Fullblod

Winta
2009-05-29 17:21
0

Jobbig dilemma förstår jag. Du kan komma dit ändå och va själv. bete sig vuxen och om X skulle bete sig något illa så märker ju de andra och om någon i familjen betedde sig märkligt så kan du fråga: vad har jag gjort?… om det är något så får du gärna fråga mig?

Om det inte blev bra så kan du ge ett tydlig markering att du sticker hem om X betedde ohyfsat så kan du bara säga tack för kvällen. Så de får fundera över saken hur dåligt de har betett sig.

ivanhoe81
2009-05-29 18:14
0

känner igen mig fast jag e kille och min fösta tjej

din kille tycker inta att du respekterar hans familj men av det som jag förstår av texten så är det hans familj som inte respekterar dig

har du försökt att prata med honom om det typ vid ett bord mittemot varandra så man kan se hur den andre reagerar ordentligt

har haft lite problem i mitt nuvarande förhållande och sitter vi i soffan brukar ingen av oss förstå varandra men sitter vi vid köksbordet så har vi varandrar uppmärksamhet och kan reda ut saker etc

vet inte om det här är något bra svar men man kan ju alltid hoppas

ElinLilja
2009-05-29 22:13
0

Nej jag är inte helt säkert men har hört det från olika håll så det känns "säkert" dock vet jag ju inte om X ljuger ihop det inför vännerna också. Dom kankse inte alls diskuterar mej osv… Och förstorar upp det gör jag nog också ju mera man tänker på det desto värre blir ju allt.. :S

Ska försöka prata med han mera ordentligt som #5 sa över köksbordet och se om han förstår mej bättre då.

Har grubblat fram och tillbaka och jag vill gå och visa att här är jag och så här är jag, men är så rädd för att inte kunna hålla masken och bryta ihop. Nu behöver jag bara tänka på det så blir jag tårögd i stort sätt så hur kommer det inte vara då när det känns som att alla är emot mej där förutom min kille….

Tack för stöttningarna

Sara
2009-05-30 18:19
0

Gå dit och visa att hon har fel!

Sara

hus-musen
2009-05-30 18:33
0

jag tycker att du ska ta upp problemet direkt med din killes familj när inte hans ex är med. Helt enkelt ifrågasätta varför de inte ens ger dig en chans och varför de är så respektlösa mot dig.

och sen gå dit och konfrontera xet öppet på en gång om hon säger något!

Qui dormit, non peccat

ElinLilja
2009-05-30 19:09
0

Det blev att han åkte och jag är kvar hemma…

Är jätte besviken på mej själv men kunde bara inte åka. Deras ord bara snurrar runt i mitt huvud hela tiden. Vad ska jag säga för att det skulle bli rätt och som dom inte skulle kunna diskuter om, hur tyst ska jag vara osv osv och kom fram till att jag inte var mogen att möta dom när X och var med. Det är nog en bättre början att åka dit bara min kille och jag och umgås med dom under lättare förhållande. Men brast i gårt över mitt missslyckand i samma sekund som han åkte i väg. Urk känner mej hemsk mot både han och mot mej själv.. och förmodligen har dom något kul att säga varandra nu när jag inte följde med men jag slipper i alla fall höra och känna deras blickar just nu….

Ggaahh vad trött man kan bli på sej själv ibland!

hus-musen
2009-05-30 19:23
0

Jag förstår dig.. de är inte kul att åka nånstans där man inte är välkommen! jag tycker att din kille tar väldigt lätt på problemet, stör han sig inte på att hans familj "snackar skit" om hans tjej? Eller har han ingen ryggrad? Eller har du förstorat problemet? det är lätt hänt när man vet att de är en person som tycker illa om en finns med i familjen liksom, de andra kanske inte håller med, men de kommer ju aldrig kunna skaffa sig en egen uppfattning om inte du visar upp dig=)

Qui dormit, non peccat

KickanLilja
2009-07-08 16:53
0

På dem igen Systra Mi<3 Missar dem en familjemedlem i dig så missar dem mycket, förr eller senare kommer dem att inse det. Du är bäst och ni kommer att visa dem att det mellan er är större än vanligt!

ElinLilja
2009-07-08 22:37
0

#11 Tack sis du är underbar vad gör man utan en syster som dej!?! Kyss Dina ord betyder mycket!

Han är värd det!

Gluskap
2009-07-08 22:39
0

Hur har det gått för dig/er??

ElinLilja
2009-07-09 13:50
0

#13 Har endast träffat dom en gång och det var förra helgen när min kille fyllde år och dom var här. Jag hade humöret på topp redan innan så inget kunde stoppa mej så jag pratade på och var trevlig och energisk precis som jag alltid är. Och jag tyckte mej se en viss tillmötesgåendehet ifrån dom. Det var skönt att jag var på hemmaplan det gjorde mej starkare och modigare. Plus att min kille puschat mej mycket till att bara vara mej själv och prata på i 290 som jag alltid gör. Sen hade jag min vovve vid min sida som räddade mej med kisspaus och uppmärksamhet så jag kunde smita ifrån och hämta andan ibland =)

Ska dit om 2 veckor tror jag det var och grilla så ska kämpa på med självförtroendet och köra mitt rejs så får vi se hur det går. Jag känner mej i alla fall bättre och mera till mods. Jag har ställt in mej på att jag kan inte tvinga dom att tycka om mej men så länge jag är mej själv och kämpar på så har jag i alla fall gjort allt jag kunnat och jag har inget att förlora.

ivanhoe81
2009-07-09 13:56
0

#14 lycka till, du klarar det

Winta
2009-07-09 15:20
0

Vad skönt det har gått bra! (än så länge) Glad och försätt med det att bara vara dig själv. Om nån av de råkar vara otrevligså kan du bara fråga vänligt, vad du har gjort? Sen om de försätter så bara ursäkta och att säga det var tråkigt… o dra hem. Så de får tänka om hur dåligt de har uppfört sig.

Ta hand om dig och du kan klara av det! ;)

ElinLilja
2009-07-09 18:22
0

Tack för puschningarna det värmer och stärker! :)