Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 4575 ggr
Gasoline
0

Dejta flera?

Satt här om dagen och tänkte på vad jag skulle göra om mitt förhållande med killen tar slut, då våran relation är ganska ostadig för tillfället.

Jag kom fram till att jag borde vara singel länge denna gång, och se mig ikring vad jag har för möjligheter.

En grej som kom upp var just det här med dejting, skulle vara kul att dejta killar, men har aldrig provat.

Satt oxå och funderade på om det är ok att dejta flera samtidigt, eller är det fel? Känner att jag själv skulle bli lite "smått ledsen" eller något liknande ifall jag träffade en kille som jag visste träffade andra vid sidan av, trotts att vi ej var tillsammans.

Vad tycker ni? Alla åsikter och synpunkter godtages gärna.

ChristineL
0

Ja, det där med att dejta flera samtidigt kan nog vara lite knepigt och är helt individuellt med vad man menar med att dejta. När jag var singel så chattade jag med flera samtidigt på en dejtingsida, sen så var det en kille jag träffade några gånger och under tiden så var jag inne ytterst sällan på sidan, medan han var inne hela tiden och fortsatte precis som vanligt. Men det visade sig ju senare att han ljög för mig så det var ju tur att det inte hann bli något seriöst där :P Jag tycker man ska ställa sig frågorna: Hur intressant verkar den här personen? Är det något att satsa på? Känns det sådär när vi träffas? Eller känns det jättebra? De få guldkornen som finns ska man vara rädd om. om du själv känner att du skulle bli ledsen om du fick reda på att den du dejtar träffar andra, så tycker jag inte heller att du ska träffa andra. som sagt så tycker jag att det beror på vad man menar med dejta. Och man ska inte säga något till någon som man inte menar.

Karmatarerskanise
0

Jag tycker inte det är ok att dejtaa flera samtidigt. Känns oseriöst.

Ixion
0

Det är lite svårt det där…själv har jag dejtat fler samtidigt…som mest 3 st.

men då såg jag till att det var på en "vänskaplig" nivå och när jag kände att jag ville mer med en utav dem så såg jag till att bara träffa henne i fortsättningen och säga till dem andra att jag fått känslor för någon.

Tyvärr så sårar man lätt personer när man gör såhär, men så länge du är öppen med att du dejtar och inte lovar någon något ser jag ingen anledning till att inte dejta flera samtidigt.

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

[helenal]
0

Harman inte bestämtmed den man dejtar att man inte får träffa fler samtigit så tyckerjag dete okej att dejta flera.

StickyKitten
0

Det är okej så länge du är ärlig med det. Och då menar jag att du berättar det för de som du dejtar, så att ingen känner sig förd bakom ljuset i slutänden.

Minicole
0

Håller med om att det är ok så länge båda är med på det. Blir ju genast knepigt om den ena tror det är mer seriöst än vad den andra har tänkt sig. Sen beror det väl också på i vilket stadie dejtingen är. Har man setts flera gånger under en längre period borde man ju veta om det är nåt att ha eller inte.

Lenore
0

Jag tycker att det är helt okej att dejta fler än en tills man har "bestämt" att man blir tillsammans med en av dom.

Gasoline
0

Det jag menade med att dejta var att träffar, kolla på film eller göra något tillsammans för att se om ett evt förhållande skulle fungera. Alltså inge sex eller liknande, kanske mys på sin högst grad.

Jag har nog aldrig varit singel ett längre tag, och de jag träffat har jag blivit tillsammans med ganska fort så jag har aldrig genomgått något "dejting" stadie. Men om jag blir singel igen ska jag ta det lugnt och verkligen leta efter någon som är så perfekt som han bara kan blir, samt hinna "leva och upptäcka" saker själv.

Gerbilflicka
0

Jag ser inget fel i att ha flera "pa g" och traffa dem ute, kanske for middag/bio/promenad eller nagot annat harmlost. Men absolut inte mys eller mer intima situationer!!

Sa fort du bestammer dig for att du vill traffa nagon mer for att lara kanna honom pa ett djupare plan tycker jag att du ska halla dig till bara honom. Nar jag dejtade hade jag ocksa mina alternativ oppna och dejtade flera killar samtidigt, men max 1-3 dejter innan man bestammer sig tycker jag faktiskt.