Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 5017 ggr
nagini
2009-06-15 03:19
0

otrogen?

Hej jag vet inte vad jag ska göra!

misstänker att min pojkvän är otrogen…

jag är 16 och min pojkvän är snart 15 (han är 1½ år yngre än mig..)

nu är det säkert många som tkr att man inte kan ha ett seriöst förhållande i den åldern.. men jo! enligt mig så kan man det iaf

på tisdag ska vi fira halvårsdag..

jag gick in på en sida för några dagar sen som heter Emocore (ungefär som lunarstorm eller Playahead fast för alternativa)

där hade en tjej skrivit i min GB "Hej, jag har hånglat med Chris, förlåt, hoppas det inte gör nåt?"

typ så..

träffade min pojkvän idag, frågade honom om det var sant

han sa typ "Nej, det är verkligen inte sant! jag känner henne inte ens!"

jag trodde honom..

nyss gick jag in på hennes profil, å då ser jag att min pojkvän har skrivit massa inlägg i hennes gästbok, i exakt varje inlägg så är det typ 5 hjärtan..

varför skicka hjärtan till nån man inte känner lixom?

vad tror ni? är han otrogen eller överreagerar jag bara?

kan tillägga att han INTE är den typen som ljuger å är otrogen, men tkr det verkar väldigt skumt iallafall..

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

kristofer1982
2009-06-15 11:03
0

Min spontana känsla är att det inte låter bra. Lita på din magkänsla, finns en anledning till att du känner som du känner.

/Kristofer

Denna kommentar har tagits bort.
ChristineL
2009-06-15 11:24
0

Jag håller med att du ska lita på din magkänsla. Gör ett uppehåll och känn efter. Du har ju ändå bevis att han visar intresse för någo annan, för som sagt så skriver man inte massa hjärtan till nån man inte känner. Fråga ut honom om det. Påstår han att det är bara är en kul grej så hur kul är det för dig? Tänk på dig själv!

ChristineL
2009-06-15 11:24
0

Oj, det var inte meningen att det skulle bli så stort… Skäms

Aviendha
2009-06-15 12:30
0

Iom att han skrivit i hennes gästbok så vet han absolut vem det är, och alla hjärtan därtill.. Det känner verkligen inte bra. Konfrontera honom men gå på din magkänsla. Du har ju sett det du har sett.

nilami
2009-06-15 16:29
1

tycker som alla andra skrivit.

och angående att folk säger att man inte kan ha ett seriöst förhållande när man e så ung, så kan man faktiskt det, helt på din sida.

hoppas allt löser sig för dig!

/ malin

CasperCo
2009-06-16 21:14
0

man får gå på sin magkänsla helt enkelt med tycker jag,låter helt klart som nått fuffens så  känn efter vad du själv tror  o så får man hoppas allt  löser sig ,som sagt lyssna på magkänslan   lycka till

CasperCo
2009-06-16 21:23
0

ps om han skriver   vissa kärlekssaker i hennes  gb så e han  inte  ärlig mot dig, du förtjänar helt klart  ärlighet d gör alla så .. helt klart känns  d tyvärr som han  vill "äta" kakan och ha den kvar samtidigt .. så  ja d verkar va nå fuffens;(

Karmatarerskanise
2009-06-16 21:49
0

Nagini; hur förklarade han sina inlägg till den andra tjejen då?

liiindaaah
2009-06-16 23:43
0

om han strulat med henne och du frågar om det är det ju självklart att han nekar.. prata mer med henne om det o fråga hur det kommer sig att dom hånglat o hur hon känner honom eller nåt. ><

nagini
2009-06-19 02:47
0

lite uppdateringar:

har pratat med honom på msn för några dagar sen (åkte till London sen, så har inte kunnat prata mer med honom) pratade en liten stund i telefon med honom nyss oxå..

GBinläggen är väldigt oskyldiga.. har kollat vad hon har skrivit till honom oxå.. å det är väldigt oskyldigt.. det står typ

"Hej <3"
"Vad gör du?<3"
"Lust att prata?<3"

osv lixom

han säger att anledningen till att han skrev hjärtan till henne va för att hon skrev hjärtan till honom, å han ville bara vara trevlig tillbaka typ..

Ja visst, det kan ju vara sant.. men hur kan jag veta om det är en lögn eller inte?

vi ska träffas imorgon å prata igenom det här

nilami
2009-06-19 02:49
0

så många hjärtan skriver inte ens jag till min fästman och jag får ofta kommentarer om att vi skriver "så gulligt till varandra" :S

men hoppas dte löser sig! :)

nagini
2009-06-19 12:41
0

De flesta som skriver här inne är ju vuxna.. tänk på att ungdommar skriver på ett annat sätt, det kan oxå vara anledningen till alla hjärtan.

aja, ska som sagt träffa honom idag, om ca 2 timmar
vi ska prata massor om det som har hänt, åsen får vi se vad som händer

tror nog jag ska låta det vara för den här gången, och sen om det händer igen så kommer jag nog inte va lika "snäll"

Emaljoh4
2009-06-19 12:46
0

#13 Jag håller med dig.. är själv tonåring och vi ungdomar brukar skriva hjärtan när man skriver till varann… även till tjejkompisar… till de flesta vänner alltså (tkr jag det verkar som)..

Så det kan vara en tonårsgrej också… Men man behöver ju inte skriva hjärtan tillbaks!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Karmatarerskanise
2009-06-19 13:05
0

Såå länge sedan är det inte så jag har glömt hur det är att vara tonåring. Flört

Lycka till idag då.

liiindaaah
2009-06-20 00:28
1

KEEP US INFORMED! jag vill veta hur detta slutar :o det är lite som en dokusåpa hehe

guraknugen
2009-06-20 02:15
0

Att han först säger att han inte kände henne och sedan kände han henne plötsligt i alla fall… ringer det inte en liten varningsklocka då?

nagini
2009-06-21 01:46
0

okej, uppdatering:

Jag tror på det han har sagt, att han inte känner henne, utan ba pratade lite med henne..

å anledningen till hjärtarna va för att hon gjorde det till honom

jag har nu bestämt mig för att tro på det, å låta det är passera.. men händer det igen så kommer jag nog inte göra samma sak :)

Zpookey
2009-06-26 22:10
0

Du verkar vara lite för lättlurad.
Han har ju ljugit dig rätt upp i ansiktet.

Han är 15 år…och jag vet själv hur det var när man var i den ålder. Tjejer tog förhållande på allvar medan killarna bara sa det som tjejerna ville höra. Är mer än övertygad om att det inte ändrat sig. I den åldern är det häftigt att ha många tjejer samtigt eftersom att man trodde att man var cooool. Så här i efterhand är det nästan pinsamt hur löjlig man var då….och oftast skrattar man inombords när man ser detta på stan…ingenting har ändrats. Killarna är precis lika pinsamma idag som då….och det är precis lika ocoolt att stegra med en moppe framför brudarna idag som det var då.

Nä…glöm den killen…och glöm att ta så seriöst på förhållande i din ålder.
Du kommer att byta kille ett antal gånger till innan du vet vem som är rätt för dig. Du tycker att ert förhållande är seriöst men det kommer du tycka om fler av dina föhållande framöver. Dessvärre vågar jag sätta mitt huvud i pant på att din kille inte känner likadant….han är som sagt kille och i den åldern har man inget omdöme alls…man ska bara vara häftig och vuxna vet inte ett smack om det eftersom att de aldrig varit unga själv.

Detta svaret skriver jag inte på något sätt för att du ska bli ledsen…bara för att du ska ta förhållandet med en nypa salt och inte acceptera lögner. Du kommer att acceptera lögner tids nog ändå. Gå vidare direkt. Bli tillsammans med någon som får dig att känna dig bra istället för att vara tillsammans med någon som kan göra någon annan avundsjuk.

Jag säger inte att han tvunget är otrogen dig….men han gör ett försök för att vara det.

Så…nu har jag lekt vuxen nog så att det räcker för det här året :)

Karmatarerskanise
2009-06-26 22:32
1

#19 Du har inte helt rätt i det du skriver. Känner faktiskt 3 par som träffades då de var 13-14, och alla har hållt tillsammans i 50 år.

Zpookey
2009-06-26 22:37
0

Ok…undantag finns alltid…..men i 999999 fall av 1000000 så stämmer det.

Vet du om de flritade med andra i början av sina förhållande?

Karmatarerskanise
2009-06-26 22:42
0

Det vet jag inte. Men de har hållt ihop, det var det jag ville få fram :) Det kan hända.

nagini
2009-06-27 00:26
0

#19 hah skitsnack! visst finns det sånna idiot killar, men sånt märker man! Min Chris är inte så, han är sjukt gullig å som jag sa i #0 så är han inte den typen som ljuger eller är otrogen..
vart bara lite rädd när det hände, å tror att jag överdrev väldigt mycket

Karmatarerskanise
2009-06-27 00:38
0

#23 Man ska alltid lita på sin magkänsla :) Lycka till :)

Zpookey
2009-06-27 02:20
0

Berätta gärna statusen om ett år ;)

Sånt märker man inte om man är kär…varken i ung eller vuxen ålder.
Då tror man på allt…oavsett om man är kille eller tjej…tro mig. Been there, done that, had it done to me.

nagini
2009-06-27 03:48
0

#25 om ett år vet jag att vi inte kommer va ihop.. eller visst, det finns väl en chans, men inte så stor.. svårt att hålla ihop så länge när man är i vår ålder.

å jo, jag känner att jag kan lita på honom, jag har sjukt svårt att lita på folk, finns många killar jag inte kunnat lita på, hur kär jag än har varit

nilami
2009-06-27 09:45
1

#26 så som dig tänkte jag me förut "om ett år finns det inte en chans att vi e ihop" nu sitter jag här i vvårt gemensamma hem, förlovad, flyttat 46 mil och varit ett par i ca 3,5 år. det trodde jag aldrig när jag stod där vid sergelstorg endast 15 år gammal och väntade på min lilla värnamobo som jag endast hade sett på bild innan men älskade över allt annat :)

det funkar även fast man e ung :)

guraknugen
2009-06-27 12:04
0

#25: Fast jag tror inte det spelar någon roll vad du, jag eller någon annan säger. I den åldern tar man inte till sig av folks råd och erfarenheter och det ångrar man alltid i efterhand när man blivit äldre. Man vet alltid bäst och man tror inte på andras erfarenheter. Så är det bara, har alltid varit och kommer alltid att vara, tror jag. Det är nog bara att låta henne komma på detta den hårda vägen. Det är ju i och för sig också positivt, då man härdas på vägen, så att säga. Ingen går igenon livet helt smärtfritt. Det är bara att ta smällarna när de kommer och gå vidare.

MimmieM
2009-06-27 15:12
1

Hur kan man kalla ett förhållande för "seriöst" om man själv inte räknar med att det kommer hålla över året, att man redan här känner att det kommer komma ett avslut?
Ett seriöst förhållande är i min mening, ett förhållande där man tycker om varandra och tänker på en framtid tillsammsn, eller iaf inte räknar bort den andre parten utan ser det som ser denne som en naturlig och självklar del i vardagen.

Sedan skulle jag vilja veta hur "typen" som är otrogna ser ut? "Han är inte den typen som är otrogen"… Hur är då den typen? Det finns bra många helylle människor som trampar snett i livet och gör fel val, blir man då automatiskt en sådan "typ"? Jag förstår inte riktigt vad det är som gör det. Alla otrogna människor är inte den stereotypa playern.

Carpe Diem

Zpookey
2009-06-27 16:37
0

Exakt.
Om man inte tror att man är tillsammans om ett år så finns det liksom ingen anledning att ödsla tid på förhållandet. Det hämmar bara den personliga utvecklingen.

Man ska leva livet medan man kan istället…förhållande, familj och begränsning på vad man kan göra i livet kommer tids nog ändå.

ChristineL
2009-06-27 22:56
0

#29 -Emmi-love! Kunde inte uttryckt det bättre själv, du får en guldstjärna i kanten av mig ;)

Katti
2009-06-29 03:35
0

Jag hade ett förhållande från det att jag var 15 och i närmare 4 år. Måste säga att det var väldigt seriöst på alla sätt och när jag i efterhand läser mina dagböcker från den tiden får jag hela tiden bevis på att han var precis lika kär som jag var!

Och vad då "förhållande, familj och begränsning kommer tids nog" som om det skulle vara något negativt för alla… Jag är glad att jag hade ett långt och seriöst förhållande tidigt. Det har till stor del format mig till den jag är. Även om vi för länge sedan gick skilda vägar har jag massor av trevliga minnen och erfarenheter från den tiden som jag inte skulle vilja vara utan (och en del jobbigt förvisso - som jag heller inte skulle vilja vara utan)!

HannaM
2009-06-29 16:00
0

Vi var 16 när vi träffades och är nu 23. Så visst är det alldeles möjligt att vara seriös redan i den åldern. det beror nog på vem man är och vem man träffar.

guraknugen
2009-06-29 20:29
0

Det lär ju inte finnas någon regel som gäller precis alla.

hus-musen
2009-06-29 21:39
0

Vad vet jag, jag hör till de sk unga men skulle min kille ha skrivit en massa hjärtan till någon tjej så hade jag dumpat honom för då är man inte seriös oavsett hur gammal man är. Det är jäkligt omoget och löjligt att ens försöka skylla på ja men hon skrev ju de först..

Och nej det är ytterst få förhållanden i den åldern som är seriösa annat än i de som är i förhållandets ögon… hade sj "seriösa" förhållanden i den ålder och nu tittar jag tillbaka och hånskrattar över hur dum man var då.

Visst känner jag de som träffats mycket unga och hållt ihop hela livet, som mina grannar och mina morföräldrar men det är ytterst ovanligt. Jag o min sambo träffades när vi var 16, har hållit ihop i 6 år nu snart men det hör inte till vanligheterna.

Qui dormit, non peccat

Angelclaw
2009-07-01 19:59
1

Jag kan inte heller känna att det är någon acceptabel ursäkt "hon började" -so? och han kände ju inte henne, varför ens skriva då? Skumt. Men han är ju ung än.

Jag var 18 när jag träffade min sambo. Vi är ännu ett par, nästan 10 år senare. Jag kan inte svara på om det sett likadant ut om vi träffats då jag var 15-16, men med tanke på hur jag funkade mentalt då så tvivlar jag. Visst kan man ha varaktiga och seriösa förhållanden när man är ung. Men - om du inte ens kan se er tillsammans om 1 år, så känns det faktiskt inte -i mina ögon- så seriöst.

Och jo, om han kommer med undanflykter och lögner.. så ligger det nåt bakom det hela.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

nagini
2009-07-02 02:01
0

förstår mig faktist inte på er..

när jag trodde att han va otrogen så var ni jätte tröstande å va helt på min sida å lalalala, å det va ingen fara osv osv osv..

nu när jag har valt att tro på honom så verkar det som om ni gör allt ni kan för att jag ska dumpa honom!?

Karmatarerskanise
2009-07-02 02:36
0

#37 Med andra ord, står de flesta fast vid vad dom skrev från början.

Vem skrev att det inte är ngn fara?

kristofer1982
2009-07-02 11:20
0

#37 Läs igenom tråden igen. Baserat på vad du skrivit tar du detta förhållande mer seriöst än vad han gör.

I stort håller jag med Zpookey, killen vill leka, det är uppenbart.

Men men…inte lätt att vara tonåring och kär, man har ju själv både lagt och gått på en del minor.

/Kristofer

nagini
2009-07-02 16:33
0

han vill inte alls leka.. ni har missförstått det här tror jag!

han tackar nej till sex! han är ute efter ett seriöst förhållande!

vi har varit ihop nu i över ett halvår å han vill fortfarande inte ha sex!

så nej, jag tror knappast han är ute efter att bara leka

Angelclaw
2009-07-02 21:11
0

Om du inte är beredd på att folk har tankar och åsikter bör du kanske inte ventilera dig på ett forum.

Men oavsett är det faktiskt du som ska vara tillsammans med honom, d.v.s -  vad andra tycker är inte viktigt

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

hus-musen
2009-07-02 21:26
0

hänger inte med riktigt.. bara för att han säger nej till sex så är han seriös?Förvånad

Qui dormit, non peccat

guraknugen
2009-07-02 21:35
0

#42: Jo, livet var enkelt i den åldern…

hus-musen
2009-07-02 21:38
0

#43 haha ja tydligenSkrattande

Qui dormit, non peccat

nilami
2009-07-02 21:40
0

#43 jag måste ha missat den enkla delen :s

Liviluckan
2009-07-02 23:48
0

Jag måste nog säga att om en 15-årig kille har sagt nej till sex i ett halvår så verkar han faktiskt seriös. Alla vet väl hur killar i den åldern är? Jag blev själv dumpad av ett antal killar för att jag vägrade deras konstanta tjat och eviga försök att komma innanför mina trosor.. Det är kanske enkelt i den åldern men jag förstår inte sarkasmen som jag tycks ana i era kommentarer.

MimmieM
2009-07-03 17:18
0

Jag tror sarkasmen grundar sig i egna erfarenheter blandat med ironi :)

Carpe Diem

Zpookey
2009-07-06 04:17
1

Vad säger att om en kille tackar nej till sex hos en tjej så tackar han nej med andra? Och sen när drar man gränsen för otrohet vid sex?

När vi stöttade dig så var det för att du skulle inse att han inte var något för dig….om du sedan väljer att tro på honom så står vår åsikt fast….han är inget för dig, det är inte seriöst och han ljuger dig gladeligen upp i ansiktet utan att blinka. Vi stöttar di fortfarande…men killen är falsk.

[Fiction]
2009-07-07 15:07
0

Jag håller helt och fullt med #29 (guldstjärna i kanten även från mig!) och jag tycker inte att du skall förkasta det Zpookey skriver, för han verkar veta vad han talar om. Däremot tycker jag nog att du kan fortsätta din relation med killen ifråga. Vad dock medveten om att du kan bli sårad, att han bedrar dig etc. Det är ofrånkomligt att gå på nitar och på ngt sätt tycker jag nog att det är bättre om du lär dig redan nu hur det fungerar… Övning ger färdighet. Men bli inte alltför cynisk på kuppen.

[helenal]
2009-07-14 15:23
0

hmmm..du skulle aldrig från början skrivit idetta forum om du inte va orolig att din kille va otrogen.har man en s¨nmagkänsla stämmer det oftatst. Sedan skriver en tjej till dig atthon hånglat med Chris och han nekar..sedan efter ett tagskriver hjärtan till henne e dt ju skumt enligt mig.

Men vi ger råd besluten fattar du själv.

nagini
2009-07-14 18:00
0

ja det är skumt, men jag har kommit fram till varför :)

han är inte otrogen å ni kan väl bara låta den här tråden dö bort nu!?!?

Inlägget är låst för nya kommentarer