Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 4456 ggr
Gerbilflicka
2009-07-08 22:30
0

Besviken

Skulle ha tjejmiddag idag med tva kompisar. Vi skulle traffas tidigt, vid 3-4. Sen ringer de och andrar till kl.6 istallet… for att tillslut komma vid kl.7. Lite irriterande saklart men ingen storre fara med det.

Sa gar jag ner for att handla med dem, och da har saklart systemet stangt och jag tankte inte pa att handla det innan de kom. Tanken var att jag skulle skaffa vinet antar jag, for helt plotsligt blir det mitt fel. De andra forsvinner och jag tanker att jag gar val hem sa lange da, inga problem.

Sen ringer en av dem och ar skitsur for att vi inte har nagot vin, och jag ber om ursakt men sager att det ar ju onsdag sa hur stor roll spelar det egentligen? Far fragan om jag inte kan fa av min farmor/farfar, pappa eller nagon. Men ingen ar hemma och varfor skulle jag vilja tigga vin av nagon annan for den delen?
Vi kan val ta nagot annat bara. Vantar pa att de ska komma… far ett samtal igen som blir valdigt kort med att de vill stalla in middagen, sen aker de tillsammans.

Forsoker ringa tillbaka men badas mobiler ar saklart upptagna… Far ett sms "vad vill du?" och det ar allt.

Jag forstar inte. Hur svart ska det vara att hitta kompisar som inte bara pissar pa en sa fort ett litet misstag ar gjort?

Ar det verkligen normalt att dissa en kompis sahar pga att hon glomde kopa en flaska vin?

Nagot som jag faktiskt trodde skulle goras tillsammans da allt som sas var "men vi kan val dela pa en flaska?" Ar sa himla ledsen och kanner mig helt vardelos… Jag ar nagon som man dumpar utan vidare, jag ar inte vard nagot om jag inte har sprit?

Vart hittar man bra vanner i Stockholm?!? Har bott har hela livet och ar sa javla trott pa den har staden nu!!! Allt verkar vara samma skit.

Gluskap
2009-07-08 22:42
0

Usch så taskigt gjort av dina kompisar! Det där är inga kompisar i mina ögon =(
Jag hade också blivit jätte besviken och ledsen över sådant beteende… Och om det inte var sagt att just du skulle stå för vinet så förstår jag inte deras problem, och som du sa, det är onsdag så vin eller inte borde ju inte spela någon större roll!

Nä fy, skit i dom, du får flytta till malmö istället =)

Karmatarerskanise
2009-07-08 23:10
0

Men usch för sånna människor!

Gerbilflicka
2009-07-08 23:16
0

Tanker inte umgas med dem mer anda, men det ar situationen (inte tjejerna) som gor mig ledsen. Hur man kan fa for sig att behandla en "kompis" sa? Jag forstar verkligen inte hur man kan kanna sig nojd med nagot liknande. Gråter

guraknugen
2009-07-08 23:46
0

Så där är väldigt många, inte bara i Stockholm, faktiskt…

Det bästa är att sluta bry sig. De som utnyttjar en kan man med fördel utnyttja tillbaka eller bara ignorera, eller blanda lite däremellan. Behandla dem som samma skit som de behandlar dig så blir alla glada. ”Var mot din nästa som du vill att din nästa ska vara mot dig” heter det ju. Det borde ju alltså betyda att dina vänner just har visat dig hur de vill bli behandlade av dig.

Lycka till!

Gerbilflicka
2009-07-09 00:03
0

Nej, varfor skulle jag behandla dem illa tillbaka? Den logiken forstar jag inte. Skulle aldrig behandla nagot pa liknande satt, aldrig.

Winta
2009-07-09 00:03
0

Dåligt stil av dem tycker jag. Varför måste man ha alkohol inför middagen? det kan vara lika trevligt med socialt och dricka något annat gott. Sånt som ju händer man glömde köpa vint. Om de forftarande beter dumt åt så skulle det nog inte vara något att satsa vidare med vänskapet…

Det finns andra bättre personer, som man kunde ha som vänskap med.

Karmatarerskanise
2009-07-09 00:11
0

EmmaJo; jag fattar inte heller hur man kan bete sig så. Tyvärr är värdlen full med konstiga människor.

ChristineL
2009-07-09 00:29
0

Nej, fy vad dålig stil säger jag med! Och tyvärr finns det ju folk till allt.

Madde
2009-07-09 00:33
0

Gud så dåligt gjort av de.

Skulle ni ha middag hemma hos dig? I så fall hade jag som inbjuden vän tagit med mig vinet och sånt så att man ger det till den som håller i middagen.

Att klandra dig för att du inte har köpt vin är bara dåligt gjort. Det är om inte annat ALLAS ansvar att se till att det finns. Så de har gjort lika mycket fel de om dem nu anser att det är någons fel.

Tyvärr finns det ju såna människor här i världen och man får helt enkelt sortera bort såna människor ur ens liv.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Hickory
2009-07-09 01:08
0

tjejer kan vara riktigt hänsynslösa mot varandra. just 3 tjejer är ju en dåligt kombination tillsammans…alltid en som blir utanför av någon anledning.

se det såhär…du har ingenting förlorat, för att kalla dessa människor vänner det gör man inte. du drog högsta vinsten när detta hände för då blev det helt uppenbart för dig vilka bluffkompisar det där va.

varför människor behandlar varandra illa är inte så lätt att veta, men nästan aldrig har det egentligen med offret att göra. "förövarna" projicerar över sin sorg, rädsla, frustration, ilska på ett tacksamt offer…dvs oftast en vänlig och följsam individ som kanske inte står upp för sig själv på rätt sätt.

va du än gör så ta inte åt dig. det är inget fel på dig. felet låg i dom andra människornas sinnen. du är värd något bättre.

du kommer hitta nya vänner om du håller humöret uppe.

det finns inget att göra mer än att dra lärdom av det som hänt och försöka att inte hamna i liknande situationer igen.

ta hand om dig.

Gerbilflicka
2009-07-09 01:18
0

Tack for all uppmuntran, det kanns mycket battre nu. Glad Jag har flera andra vanner som ar underbara, men det kanns ju trist att behova forlora vanskap over lojliga saker.
Ar tyvarr inte vart forsta problem heller da en av den lanat pengar av mig flera ganger utan att betala tillbaka, aven nar min pojkvan var arbetslos och vi knappt hade pengar till mat och hyra. Hon ar skyldig mig pengar nu ocksa men det kan jag val ta och glomma. Dags att dra gransen.

Ska lagga mer tid och energi pa de riktiga vanner jag har som faktiskt ar varda det, inte pa att forsoka halla uppe nagot som inte finns. De fortjanar varandra, for de har alltid snackat skit om varandra nar jag medlat emellan.

Angelclaw
2009-07-09 05:51
0

Nästa gång de hör av sig, be dem dra nånstans där solen aldrig skiner, och håll huvudet högt -vetandes om att du är bättre än dem och de är skithögar!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Strumpa
2009-07-09 13:54
0

Vilka patetiska tjejer. Dom förtjänar inte dig som kompis. Skönt att deras sanna sidor kom fram ändå…*kramar*

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

guraknugen
2009-07-09 22:04
0

#5: Logiken var bara den att eftersom de behandlade dig på det sättet, så är det väl så de själva vill bli behandlade, för vi får väl utgå från att de behandlar folk som de själva vill bli behandlade? Gör vi inte alla det…?

Aviendha
2009-07-09 22:34
0

Som min pappa brukar säga; det finns folk till allt.

Deras beteende är helt främmande för mig, men du verkar vara en smart och driftig tjej så förlusten är helt och hållet deras. Visst känns det bittert, det förstår jag men jag vill ge dig en dunk i ryggen och säga att du kan, kommer och ska hitta bättre vänner i framtiden.

destroyed
2009-07-09 23:58
0

usch vilken dålig stil! är det så viktigt att dricka så ta med eget då!

MimmieM
2009-07-10 00:54
0

Vänta lite nu.. backa bandet. Du skulle bjuda över dem på middag, du bestämde en tid som de sköt på och sedan dessutom behagade komma försent till med en hel timme varefter de har mage att lämna dig för att du inte köpt något vin? Om de hade behagat komma i tid så hade ni ju kunnat köpa vin ihop. Och som någon sa, vin brukar ju gästen ha med sig. Annars kan man ju tänka sig att det var gemenskapen som stod i fokus och middagen egentligen bara var ett svepskäl för god mat och trevligt sällskap :)
Det där är inte vänner, det där är dryga människor som inte borde ha några vänner förutom likasinnade.

Du kan komma hit och äta middag om du vill, och jag har ett överflöd av vin och 10 flak med öl efter vår senaste tysklandstripp ;)

Carpe Diem

Aviendha
2009-07-10 00:57
0

#17 Det där nappar jag nog på om inte annat! :P

Annars kan jag bara hålla med.

MimmieM
2009-07-10 00:59
0

#18 Haha, ta med dig gänget och ta dig ner till Gbg, mitt hem står öppet :) Det kan ligga en och annan illerbajs i vägen men du får ta höga kliv ;)

Carpe Diem

ChristineL
2009-07-10 00:59
0

#17 - Jag är med!  ^^

Strumpa
2009-07-10 01:03
0

#20 Jag drar dit med dig Christine! :D haha.

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

ChristineL
2009-07-10 01:08
0

#21 - Yay, jag kan vara handbagage ;)

Gerbilflicka
2009-07-10 01:54
0

#17 Haha, ja garna. Skrattande Vart bor du?

Sandra
2009-07-10 19:56
0

Ber om ursäkt för språket, men vilka skithögar till kompisar. Även om jag inte känner dig så kan jag garantera att du är värd snällare kompisar än de där två. Du var ju snäll och gick med på att skjuta upp middagen, och som sagt tidigare, vin kan faktiskt gästen ta med sig som en fin gest till värdinnan/värden.

Du kan komma hit och äta middag med mig istället Glad Jag dricker inget vin, men har en massa god läsk hemma istället! Jag avskyr verkligen när folk vänder och vrider på saker så det blir nån annans fel. Man gör inte så.

guraknugen
2009-07-10 20:17
0

Det KAN ju kanske vara så också att de egentligen inte ville umgås med dig och att de till sist bara kunde hitta vinet som svepskäl för att dra sig ur… Man upphör ju aldrig att förvånas av folk, så varför inte…

Gerbilflicka
2009-07-10 20:55
0

#25 Mycket mojligt, men varfor de tjatat sa att vi maste ha den dar middagen fattar jag inte. Men det ar ALLTID jag som ska fixa sprit at dem och det ar aldrig nagon som har med sig pengar anda sa… jag ar nog den sortens kompis for dem, den som bjuder pa sprit. Flört

Men vad mycket trevliga erbjudanden om middag jag fick istallet! Skrattande Hihi. Bjuder garna pa middag pa balkongen da killen jobbar mycket och jag ar hemma sjalv under sommaren eftersom alla kompisar jobbar 24/7.

guraknugen
2009-07-12 22:49
0

Dina kompisar måste vara trötta om de aldrig sover…

Middag på balkongen låter ju trevligt, fast själv dricker jag ju inte alkohol, men det finns ju gott om andra som gör det istället…

Gerbilflicka
2009-07-13 02:55
0

#27 Haha, jo men sa ar det att vara ung just nu… som en tjej jag kanner som har heltidspraktik OCH jobbar. Hon ar oftast borta sjuka tider (7-23) och sen finns det inte mycket tid for middag och sova, annu mindre for vanner. Obestämd Ledigt, vad ar det? Det finns inte nar man har flera jobb.
Tack och lov att jag inte gor det langre… hade en period i vintras da jag gjorde samma sak men det funkar inte sa lange heller.

MimmieM
2009-07-13 19:09
0

Jag bor i Göteborg, Christine och alla andra. Kika ner så bjuder jag på käk och trevligt sällskap vettja, det här låter som en plan + vin för den som proppsar ;)

Carpe Diem

guraknugen
2009-07-14 19:39
0

#28: Det där brukar funka förvånansvärt länge, men när det inte längre funkar blir det ofta tvärstopp…

Aviendha
2009-07-17 11:49
0

#29 Får man ta med pillrar? :P

MimmieM
2009-07-17 13:34
0

#30 ajjemen, en hel burk :) De kanske inte går ihop med mina men då delar vi upp dem :)

Carpe Diem

Gerbilflicka
2009-07-18 04:58
0

Oj, det va inte lite langt… Jag sager ju det, man ska inte bo i Stockholm! Tungan ute

sannixan
2009-07-20 11:27
0

det verkar som om dina före detta kompisar har alkoholproblem.dom var ju bara ute efter alkohol o sket fullständigt i dej,jag vet vad jag pratar om eftersom jag själv är nykter alkoholist.jag brydde mej väl inte om vad det var för människor på en fest bara jag fick alkohol så var det bra.nej du,skaffa vänner som ser dej som en person.det tar sån energi från dej att umgås med personer som utnyttjar dej.den energin kan du ha till att njuta av dej själv och inse att du är unik för det finns bara en av dej och du är den viktigaste personen i ditt liv.ha nu en riktigt bra dag.sköt om dej.kram sanna

MimmieM
2009-07-20 20:55
0

#34 Klokt och modigt sagt Sannixan!

Carpe Diem