Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2691 ggr
ChristineL
0

OT - Uppsagd lägenhet

Japp, nu har jag sagt upp min lägenhet och kommit ett steg närmare Göteborg och drömmen. Min ofärdiga plan är att plugga. Men jag kom inte in på programmet så nu har jag kontaktat studievägledaren för hjälp med att sätta ihop kurser som motsvarar det istället. Det är så spännande och läskigt! Jag vet inte var jag kommer hamna eller nåntiong. Söger med ljus och lykta efter rum/lägenhet i andra hand i gbg sålänge. Studentlägenhet verkar vara skitsvårt att få.

Så, jag tänkte höra här om det kanske är nån som vet nån som vill hyra ut till en 25-årig tjej och två katter några månader? Skriv ett pm and wish me luck! Kyss

MimmieM
0

Jag ÖNSKAR att jag kunde säga att "hej, kom och ta mitt extrarum som bara står och skräpar". Tyvärr är det extrarummet en inglasad balkong, ja, du har ju varit här :)(:

Du får nog räkna med runt 6 månaders kötid på studentlägenheter tyvärr. Sambon har fortfarande kvar sin, fast nu bor hans vän där och skräpar istället. Typiskt!!

Carpe Diem

ChristineL
0

Kasta ut hans vän! :P Haha, nejdå men det ska nog lösa sig. Finns en del andrahandslägenheter jag har anmält intresse för iaf :) Annars hyr jag in mig på en madrass lite här och där :P

MimmieM
0

Dina katter är ju illervana och mina illrar är kattvana, du kanske kan hyra in dig på vår bäddsoffa några nätter? Vad är det du ska läsa till gumman?

Carpe Diem

ChristineL
0

Jag ska läsa till socionom, men blir ihopsättande av kurser under hösten och ny programsökning till våren. Men så länge jag inte bor nånstans så får katterna bo hos Jesper så de slipper flytta runt för mycket.

MimmieM
0

Ännu bättre, vill du parkera dig på vår soffa på obestämd tid?

Carpe Diem

ChristineL
0

Det är ju alltid en idé. Jag får pendla mellan dig, Elin och Moa :P

Karmatarerskanise
0

Lycka till med boende :)

ChristineL
0

Tack, Hera-gumman! Jag kommer närmare dig med ju ;)

Karmatarerskanise
0

Japp :) Sen har vi bara 20 mil mellan oss ;)

ChristineL
0

En relationer-admin-träff? :D

Sara
0

Jag bor i Alingsås men det går bra med pendeltåg mellan Alingsås och Gbg, tar 38 minuter.

Har ett  extrarum, eller ja, illrarna får bo i köket då och du i illerrummet. Flört

Katterna kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, jag är väldigt allergisk mot katter (och fåglar).

Iaf en eller ett par månader kan du bo här. Har ev annat tänkt för rummet senare i höst.

Så står du ut med 5 icke helt rumsrena illrar och ett boende därefter så kan vi snacka mer.

Sara

ChristineL
0

Sara, det är ingen dum idé. Det kan jag tänka mig. I väntan på bättre tider :P Jag kommer åka ner till gbg-hållet runt 24:e och kan väl lika gärna åka till alingås och kika på hur du har det :)

Sara
0

Helt ok. Glad

Sara

juliapettersson
0

Hur funkar det här med att sätta ihop kurser istället för att läsa ett program, har man samma "status" på arbetsmarknaden sen eller? *ovetande*

ChristineL
0

#14 - Jo, man ska ha samma status. Utbildningen blir ju den samma. Det man kan göra är ju att läsa lkurser en termin, söka igen och kommer man in så har man det till godo, det man reda har läst så man ska inte behöva läsa det igen.

MimmieM
0

#14 Även fast man kommit in på ett program så måste du söka de kurser du ska läsa varje termin. Vad som sker när du blir antagen till ett program är att du får en platsgaranti till kurserna, men du måste fortfarande söka platserna. Därför är det ingen skillnad på att läsa "ihop" en utbildning på egen hand eller att läsa fristående kurser.

Carpe Diem

vornanen
0

Det man kan köra är att sätta upp sig på varenda lägenhet som man hittar som passar ens önskemål någorlunda. Jag lyckades tillslut :)