Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3853 ggr
[mia-38]
0

Ljuger han om nåt?

Jag har en stark magkänsla om att min pojkvän ljuger.

Igår så hade jag tänkt att åka upp till honom på kvällen. Men han sa att han skulle träffa en killpolare som han inte sett på länge. Ok, tyckte jag. Då kan de få träffas i fred.

Senare på kvällen, klockan 19 ungefär, hade jag vart och lämnat läsk till sonen som sover hos sin flickvän. Jag körde förbi min pojkväns hus. Bilen var borta. Tänkte inte mer på det.

Idag så ringer han. Jag frågade hur kvällen hade vart. Den var bra, sa han. Polaren hade inte åkt hem förräns klockan 23.00. Och de hade druckit en massa starköl.
Jag frågade om de inte hade vart nånstans. Ute och kört eller nåt. Men nej. Det hade de inte. De hade suttit hos honom hela tiden.

Hmmm..Men varför var bilen borta då???

Min magkänsla säger mej att han inte är ärlig. Han lät lite konstig nu på morgonen. Dåligt samvete?

Jag frågar ingenting om det nu utan ska se vad som händer mer. Om min magkänsla påpekar att det finns mer frågetecken.

Hur hade ni gjort i detta fallet? Hade ni frågat rent ut eller hade ni förbisett det för denna gången?

[jenkass]
0

jag hade frågat rätt ut. säg som det är att du körde förbi för att lämna saker till din son o reagera på att inte bilen var hemma. frågar man inte så lurar tankarna en själv  - ibland tror man det värsta fast sanningen inte alls är sådan.

[mia-38]
0

Jag har tanken att fråga honom. Men de satt ju och drack starköl. Och att han skulle vart ute och kört på fyllan det tror jag inte.
Nåt är det som inte stämmer.

Johanna
0

jag hade oxå frågat.. hade inte klarat av att inte göra det.

men lägg fram det lite "fint", risken kan ju vara så att han tror att du "spionera" på honom (nu vet jag ju inte hur han är som person men :) )

[mia-38]
0

Jag ska säga som så att jag tror jag mötte honom på kvällen runt 19. Så får vi se vad han säger. Säger han då att han inte var ute och körde så ljuger han ju defenitivt. Då kan jag säga att jag såg att hans bil inte var hemma.
Risken att man spionerar på honom är liten då han bor på en sån väg som man kör ofta på. Typ Storgatan.

Johanna
0

a, men då är det ju ingen fara så sätt.. om man lätt åker förbi :)

hoppas att allt är i sin ordning!.. dom kan ju varit iväg just när du åkte förbi,köpt mat lr vad som helst,,

[mia-38]
0

De hade inte vart ute nånstans sa han. Man gå kan dit isånnafall…när de nu hade druckit öl ju.

Musiken
0

Det kan ju ha varit sa att kompisen inte hunnit komma an och att han bara var ute och handlade :) Men fraga du, det tjanar inget till att grubbla! :)

[mia-38]
0

Jag vet att kompisen var där redan klockan 16. Det sa han själv.

Men jag ska fråga..:-)

CasperCo
0

bästa är att fråga  rakt ut,bättre än att gå med undran,bättre få höra vad han säger och hoppas han kommer va ärlig   då

Gluskap
0

Fråga honom rakt ut så du får det ur världen sen.

ChristineL
0

Håller med övriga, fråga!

[Fiction]
0

Jag röstar också på att du skall fråga honom rakt ut och se om han har något vettigt svar att ge dig.

Kanske lånade han ut bilen en stund? Eller så kanske han och kompisen inte började dricka förrän efter kl 19 och de åkte och handlade ngt innan? Det är ju inte alltid man minns sådant, om man ofta är ute och kör.

Mammzing
0

Jag skulle ochså frågat, rent ut. Bättre att veta än att grubbla.

emsems
0

Spionerigrejen tror jag absolut ser illa ut… Det borde väl inte spela någon roll vart han var egentligen? Han kanske hade egna saker han ville göra som är hemliga. Alla måste få ha hemligheter. Om du inte litar på honom nog att låta honom ha det så kanske ni inte ska vara ihop alls…. Låter inte så hälsosamt. Men fråga, så slipper du oroa dig.
En större fråga för mig blev genast, varför kör du läsk till sonen? Har han inga egna ben tro?

[mia-38]
0

emsems…Jag spionerade inte på honom. Han bor på en sån väg man kör jämt. Typ Storgatan. Det går inte att undvika att se hans bil eller inte.
Så jag spionerade inte ett dugg på honom. Jag körde bara förbi eftersom vägen var där. Spioneri ligger inte för mej.
Jag körde läsk till honom dels för att han behövde pengar och då kunde jag ju lika gärna köpa läsk till han som han ville ha. Jag bor 4-5 km från stan. Inte rätt att han ska behöva gå hit ut och sen tillbaka.
Känns som om jag ska behöva försvara mej i nåt som jag inte ens behöver just nu.

Jag frågade pojkvännen igår om det hela. Nån annan hade tagit hans parkering så han hade fått ställa på besök. Men där stod inte hans bil heller. Och de hade vart hemma den tiden.
Jag låter det bero. Jag har mycket annat nu att bekymmra mej över.

MimmieM
0

#15 Du tror inte du gör för stor sak av det här? Du har som sagt mycket runt dig just nu. Försök släppa det här och gå vidare, för din skull. Om det upprepas så, ja, då kanske det är bäst att ta ett ordenligt snack om vad som försegår. Men släpp det nu, för din egen skull.

Carpe Diem

guraknugen
0

5 km tar cirka 15 minuter att cykla, och då cyklar man långsamt (20 km/h).

[mia-38]
0

#17. Han har ingen cykel som fungerar. Tyvärr.

guraknugen
0

Har man en som inte fungerar så kan man ju laga den. Eller köpa en begagnad på blocket för några hundringar…

Nåja, vem bryr sig… Tycker bara att folk är ofattbart lata nu för tiden. Men det är ju inte mitt problem att folk dör 20 år för tidigt i hjärtinfarkt.

Så… ja, vad ska man säga? Ingenting kanske är bäst… Var och en är salig på sin tro.

[mia-38]
0

#19…nu var det ju så att det inte var det tråden handlade om. Min lata son som du gärna vill ha det till. Du kan inte uttala dej om nåt som du inte vet nåt om.

Bara för att jag råkade köra läsk till min son för en gångs skull så ska jag få förklara mej….
Ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag gjorde det då. Om det är nån som stör sej på det!

ChristineL
0

guraknuger: jag tycker att du går lite över gränsen nu. Alla har inte cykel. Alla har inte råd att köpa en ny cykel för några hundringar iaf. Så vad spelar det för roll om mia har kört in och gjort sin son en tjänst?

guraknugen
0

Jag har inte bett om någon som helst förklaring av någon över huvud traget. Skrev bara hur lång tid det tar att cykla 5 km samt att folk är ofattbart lata och lite till. Inte ett ord om att någon borde förklara sig.

Men det verkar vara mode nu för tiden i att tolka in saker i text som inte finns där. Nåja, inte heller det är ju mitt problem, egentligen, men jag gillar tydligen att göra folks eventuella (ibland påhittade) problem till mina egna…

guraknugen
0

#21: Var skrev jag att detta spelar någon roll? Kan inte hitta det.

MimmieM
0

Du är bra provokativ just nu guraknugen, men även detta är väl kanske inte ditt problem kan jag tro Flört

Carpe Diem

ChristineL
0

#23 - Nej, jag skrev inte heller att du skrev att det spelar roll. Men eftersom du skriver som du gör så uppfattas det som att du stör dig enormt. Provokativt som MimmieM säger.

Johanna
0

va sjutton spelar det för roll att hon va o lämnade läsk till sin son!?

har aldrig era föräldrat gjort ngt för er?..Förvånad

Gabriella77
0

#26 Säger detsamma. Kan ju vara en idé att fokusera på det trådskaparen faktiskt ville prata om.

[Fiction]
0

#19 Jag tycker att det där var var ett helt ovidkommande påstående i detta sammanhang. Vad har det ens med tråden att göra?

Mia har själv gjort valet att överlämna läsk och pengar till sin son och det är helt upp till henne själv om hon vill göra det eller ej. Bara för att han inte kunde hämta det själv, innebär det inte att han nödvändigtvis är lat. Det kan finnas åtskilliga anledningar till det. Kanske var han sjuk, hade besök, eller så kan det lika gärna vara så att hon erbjöd sig frivilligt för att vara snäll. Är det något fel på att vara snäll nu helt plötsligt? Det är ganska stor skillnad på att göra andra människor tjänster och att faktiskt ställa upp för mkt.

fotokrafs
0

#23 Så går det Gura, när man går "off topic", fast det borde ju du veta som alltid går OT :Þ

När det gäller #0, jag skulle ha frågat med en gång.. inte för att det behöver vara något skumt, utan bara jag som är nyfiken.

guraknugen
0

29: Ja, jag vet. Visst är det kul? Särskilt när alla hänger på mina ovidkommande inlägg istället för det som tråden handlar om…

Nej, skojar bara. Tycker varken det är kul eller trist.

MimmieM
0

Haha, nu är hela tråden OT eftersom samtliga skäller på guraknugen för att gå OT i #19.

Tillbaka till ämnet tack, tror vi har fått ventilera oss i 11 inlägg och låter Mia få tillbaka ordet. Gura kan snart få en egen kolumn med länkar tilldelade sina OT Flört Sicken hönsgård!

Så, Mia. Har du fått någon mer klarhet i karlsloken din?

Carpe Diem

guraknugen
0

Nej, det var inte i #19 jag avvek från ämnet. Det var i #17, men jag fattar inte att någon kan bry sig över huvud taget. Jag hade då inte väntat mig att någon skulle svara på #17. Varför? För att det var utanför ämnet! Så svara nu inte på detta också och gör saken ännu värre, för SÅ roligt ska jag väl inte få hoppasjag. Precis, tänkte väl det.

Angelclaw
0

Som jag ser det så finns det väl två alternativ här - antingen fråga rätt ut och säga som det är, "jag såg att din bil inte stod där, varken på vanlig eller gästparkering, det behöver kanske inte vara någonting -men jag funderar ändå över det" - eller strunta i det. Gå inte som katten runt het gröt kring det hela. Rak, öppen kommunikation är det bästa. Så helt enkelt, konfrontera eller släpp saken.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Jensa90
0

Jag skulle också ha frågat.

Jag frågar alltid fästmannen så fort jag börjar fundera, för om det är så att något sker som du inte vet om, så är det bättre att få veta, och om inget händer så vill man inte gå och tro massa saker.

alltid bäst att veta, så skulle fråga.

lycka till, vi finns här.

Resistance is futile. 

[mia-38]
0

Jag har inte frågat. Och jag känner nu att jag låter saken bero.
Jag är precis i flyttartagen och har dessutom en pappa som fick besked om cancer. Så detta känns lite som om det faller undan på nåt sätt.

Så jag låter saken vara just nu. Känner jag mer sedan att nåt är fel så tänker jag ta upp det då.

MimmieM
0

#35 Nu låter du som gamla kloka, underbara Mia igen :)

Carpe Diem

[mia-38]
0

Heheheh…Tack MimmieM. Allt blev bara för mycket i samma veva.

Men alla ska ha tack för sina svar. Skrattande

ChristineL
0

Ja, det låter bra tycker jag! Fortsätt så :)

kristofer1982
0

alltså gura dina OT inlägg…älskar dem :-)

Har inget som helst med något att göra *skrattar*

guraknugen
0

OT igen då, så känsliga kan hoppa över eller läsa på egen risk… (nu varnade jag ju innan, i alla fall…)

#39: Svårt att låta bli ibland… Måste ju liva upp trådarna lite ibland. Tråkigt när alla bara är överens hela tiden och tycker samma sak…

;P

MimmieM
0

---::OT::---

Om du nu promt tycker saker som måste fram, så är du varmt välkommen att starta egna trådar där du kan ventliera fritt ;))

Carpe Diem

guraknugen
0

#41: Har flera egna trådar.