Hantera exflick-/pojkvänner
Vill utdela en applåd till den som klarar att stå upp för sig själv och inte bryr sig om sin respektives ex, eller som lever med någon som inte har ex över huvudtaget.
Själv har jag jättesvårt för att hantera detta, vill gärna nedvärdera mig själv och jämföra mig hela tiden, vilket gör att jag glömmer bort att han är med mig här och nu, och inte med sina ex. Det har väl tagit slut av en anledning.
**Hur hanterar ni sådant?
**
Om en kille har varit med väldigt många, har väldigt många efter sig, blir ständigt uppraggad av tjejer, har bilder på sina ex, sms, samtal.. Ja, allt som rör folk som han en gång i livet visat känslor för - **hur tacklar ni det?
**
Oj, vad svårt! Jag har själv inte varit med om det. Men jag känner på mig att jag också skulle vara den som jämför mig med exen och nervärderar mig själv. Men som du skriver, det tog ju slut av en anledning. Och han är ju med dig här och nu!
/Christine
Med min förra kille mådde jag skit, så han raderade nummerna till alla ha hade haft sex med ;) Tog bort bilder från datorn också.
Killen jag träffar nu, är nära vän med sitt senaste ex, och det går bra, så länge jag får vara med då dom träffas ;)
#1 Lyckost, säger jag bara! Det är verkligen ett problem för mig då jag oroar mig hela tiden över vad som händer runt omkring mig och honom. Det är ju dumt att oroa sig i onödan, men ändå .. Som när ex:en ringer och han inte vill svara när jag är i närheten..
#2 Hjälpte det då, med din förra kille? Eller mådde du fortfarande dåligt över det?
Är din nuvarande okej med det? Liksom att du ska hänga med? (det borde man ju logiskt sett tycka i och med att ni ändå är tillsammans, men jag vart bara lite nyfiken nu) .. Min har aldrig bett mig följa med och träffa någon av hans tjejkompisar så jag vet inte så mycket om dom andra..
#3 - Jag förstår verkligen att det blir ett problem! Mina pojkvänner har aldrig haft kontakt med sina ex, tack och lov! Och jag har ingen kontakt med mina ex heller.
/Christine
Nej, med min förra kille hjälpte det inte. Han var otrogen fick jag veta sen.
Den nya är helt med på noterna. Han tycker själv inte att det finns ngn anledning för honom och hans ex att träffas själva nu när jag finns med i bilden.
Jag har inga problem med min pojkväns ex-flickvänner, även om han har kontakt med vissa av dem och de träffas någon gång ibland. Däremot har jag stora problem med hans beteende gentemot vissa kontakter han har på sin MSN - tjejer som jag vet att han fått nakenbilder på, som han sexchattat med och som jagar honom för att de vill träffas. Men här handlar det snarare om hans tvivelaktiga beteende i situationen. Om han hade varit avståndstagande snarare än uppmuntrande, hade jag förmodligen inte reagerat lika starkt alls.
#4, Det är ju egentligen lika bra det, i och med att det kan vara en sån sak som oroar..
#5, Tråkigt att det slutade som det gjorde, men du verkar ju ha en bra kille nu iallafall. Det är ju bra att man har saker och ting klara för varandra, det ska ju inte vara jobbigt att vara tillsammans med någon..
#6, Oj då, har ni pratat om det eller så? Viftar han bara bort det eller förstår han att du misstycker? Eller det kanske var innan han träffade dig? Har irrat bort mig lite, haha.
#7 Detta var under perioden vi dejtade. Eller dejtde och dejtade… vi hade ju en fysisk relation och allt det där, så det var precis i början av förhållandet om man säger så, men innan vi hade pratat om vad som är okej och vad som inte är det. I hans tidigare relationer har det varit okej med ganska mkt, även sex om man frågar om lov först, så jag antar att detta ställde till det en del för honom eftersom han på ngt vis trodde att jag skulle fungera likadant som hans tidigare flickvänner.

Min pojkvän har inte haft förhållande tidgare, så han har inga ex att prata om 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#9 Vilket drömscenario! Min har varit med liiiite för många. Självklart tycker man ju som flickvän att det är för många. Men det är VERKLIGEN för många. Blä.
#8 Så han drog "alla tjejer" över en kam, typ? .. Hur länge har ni varit tillsammans?

#10 Han har inga ex överhuvudtaget
Vi har varit tillsammans sen den 20:e april i år…
#11 Hur gamla är ni? Skiljer det mycket i ålder?

#12 Två år. Jag fyller 20 och han fyller 22 år
#10 Det var hans "norm", så att säga. Personligen anser jag att det här med norm är ngt man skall försöka att passa sig för eftersom alla fungerar olika och kommunikation är det bästa i alla sammanhang.
Hur länge vi har varit tillsammans? Oj, det vet jag inte riktigt. Vi träffades för första gången för fyra år sedan och hade då en "dejtingperiod" - eller vad man nu skall kalla det - på ett år och var sedan ett par i ytterligare några månader efter det. Sedan tog det slut och vi träffades igen 1,5 år senare och började "dejta" några månader igen och nu har vi varit ihop sedan årsskiftet. Så det har varit ganska struligt, minst sagt.

Jag är telefonkompis med ett ex sedan 25 år. Vi bor inte längre på samma plats, men har hållit kontakten. För mig har det varit en jättebra pratkanal. Han känner mig på djupet och jag kan berätta saker för honom som jag inte vill berätta för någon som ingår i mitt dagliga liv, typ vänner där jag bor nu.
Vi kan ha avspända diskussioner om nästan allting och det är en bra ventil. Jag tror att alla behöver ha ventiler. Även om min sambo sedan 20 år är min allra bästa vän så är det bra att ibland kunna prata med någon annan om olika saker.
#14 Jisses vad struligt det låter, haha. Men kul att ni ändå har hittat tillbaka till varandra igen :) Hoppas det fortsätter bra!
#15 Det kan jag visserligen förstå, och när det är såpass längesen så tror jag att ämnet inte är lika känsligt för ens nuvarande. Jag skulle iallafall inte ta lika hårt på det, än om vi bara hade varit tillsammans en kort tid och han hade haft personen precis innan mig. Om du förstår, känner mig lite luddig när jag skriver just nu.
#16 Tack! :)

Det finns förstås nyanser i sånt här också. Om killen har en massa kontakter för att liksom inte "tappa attraktionen" genom att lite så där varmhålla gamla ex, så är det inte samma sak som när jag och mitt ex insåg att vi inte kunde vara ett par och ett tag senare insåg vi att vi funkade bra som kompisar.
Det hade vi varit i ett par år innan jag träffade min nuvarande man, som jag alltså levt med i 20 år.
Ja, givetvis, det finns det ju i allt. Det handlar ju att kunna se skillnad mellan att "behålla attraktionen" och bara vara vanliga vänner. Ofta är det ju svårt att vara vän med sitt ex eftersom man oftast sviker den andras förtroende när man bryter upp, om det inte är så att det är ett gemensamt beslut. Iallafall såsom jag själv har upplevt det, men det handlar väl om att kunna hantera det också, och eftersom att jag har haft lite svårt för förtroende så kanske det är därför jag har svårt för fd pojkvänners och nuvarande pojkvännens ex. Känns rätt logiskt för mig.
Det låter så härligt med folk som säger att de har varit med någon i tjugo år, jag längtar lite tills att jag faktiskt också kan säga sådär.. För att vara lite offtopic ;)