Nya vänner tack!
För ca månader sedan flyttade jag till Örebro. Flyttade hit för att bli sambo med kärleken min. Allt är bra på den fronten men jag känner mig ensam i alla fall.
Jag har inga vänner i den här staden och skulle jätte gärna vilja ha nya. Men jag har ingen aning om hur man hittar nya vänner. Tänker tillbaka på när man gick på lekis och bara kunde fråga någon om de kunde bli ens vän. Nu är de annorlunda.
Hur gör man?
vi i sverige är en smula reserverade och svåra att lära känna i vuxen ålder. vi är inte kända för att slå oss i slang med okända människor på caféer och tågperronger. räkna med att det tar en tid. minst 1 år innan man hunnit bygga upp något nytt så ha tålamod.
låter kanske udda, men sätt ut en annons någonstans (visserligen gjort här lite grand men testa på flera ställen) och skriv att du söker vänner/bekanta att gå på stan och fika med. tror absolut du kommer få svar…förr eller senare =)
eller börja en kurs.
sen såklart chatta..där är lätt att hitta folk som vill ses tycker åtminstone jag. både tjejer och killar.
själv är jag inflyttad i stockholm och har samma "problem".
Nu missade du hur många månader du bott här ;) Jag bor också i Örebro men kommer flytta härifrån till våren senast :P jag tycker att just somrarna är jättebra tillfällen att skaffa nya vänner. Massa uteserveringar och kvällar där man träffar nytt folk. Gå ut tillsammans med din sambo och dennes vänner och bekanta. Chansen att träffa någon som även du gillat och kommer jättebra överens med är rätt hög :)
/Christine
#2 Det är Cicci. Men ni kanske inte har träffats, hon va med mig till kollektivet men du kanske inte va med då.
#3 - Nej, då var jag inte med. Har inte träffat nån Cissi :P
/Christine
#4 Otur, en sån pingla måste man ju bara träffa. Vi kanske ska ta och bjuda med henne på onsdag?
#5 - Ja, gör det! ^^
/Christine
Som sagt vet oxå hur svårt det är att hitta vänner. Bor i örebro sen 2 år tillbaka, däremot känner jag Sofie och några till. Men som sagt allt beror ju på vad man är ut efter.
Tex om man har gemensamma intressen osv.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#1 Ja de har man ju märkt. Börjar på universitetet nu i hösten, hoppas på att träffa nytt folk då. Men man vill ju täffa folk nu lixom :/
#2 Haha jaha. Började lära känna sofie här ifrån men annars har man bara fått arbetskamrater som bor utanför Örebro.Ja, att gå ut är ett bra sätt att hitta nytt folk. Men sambon jobbar. Har jobbat så mycket nu under somaren. Men fick idag en inbjudan om att följa med dig och sofie i morgon :)
#7 Spelar absolut ingen roll vem, ålder, intressen osv. Jag är öppen bara träffa nytt folk. Jag trodde aldrig att man skulle känna sig så ensam efter att flytta. Antar at man behöver personer omkring sig -I alla fall jag :)

hoppas att d ska lösa sig,vet sjäklv att d svårt hitta nya vänner i ny stad, men blir d o plugga eller ut o gör saker där så lär du hitta vänner sen