Varför ljuger man?
Jag förstår helt enkelt inte varför man ljuger?!
Helt seriöst så trodde jag inte riktigt på att folk verkligen gjorde de för de är aldrig nån som direkt har ljugit mej rakt upp i ansiktet. kanske låter lite knasigt :P
Men iaf så hände de en massa dåliga saker på en festival med två av mina "kompisar". och nu har hon skrivit ett blogginlägg om de hela, men de är typ bara hälften som stämmer, när jag läste de fick jag fan en chock. De är väll antagligen för att rädda sitt eget skinn, men vad är poängen med att vrida på sanningen? okej, alla har olika syn på saker, men de är liksom rena lögner om saker som jag ska ha sagt.
Är inte särskilt brydd i att hon hänger ut mej, om nån skulle vända ryggen mot mej så är de iaf inga kompisar.
men vad är poängen med att ljuga, varför är de så svårt att säga sanningen?
Måste bara säga att visst har jag ljugit och jag är inte guds bästa barn, nån vit lögn drar nog alla.
Nej, jag tycker inte heller det finns nån poäng i att ljuga på det viset, en vit lögn kan dra, det är helt ok. Men det låter inte vidare snällt av henne. Hon hade ju lika gärna kunnat strunta i att skriva det, enligt mig.
/Christine
Folk ljuger för att skydda sig själv, eller för att de inte vet bättre.
Ja, jag tror som Hera. Kan ju finnas andra anledningar också förstås… men trist är det.
#0: Gör man??

#1 De sa en av mina andra kompisar också!
#2-3 Men tänk vad pinsamt för dom som ljuger när folk inser att de är lögn. Jag skulle skämmas ihjäl.
#4 Haha ska du provocera nu ;)
#5: Nej, jag försökte bara vara rolig… Misslyckades kapitalt som vanligt. Men jag får väl fortsätta försöka; förr eller senare MÅSTE det ju bara lyckas…
;p
#6 Du är en sån som mig veterligen aldrig ljuger, inte ens en vit lögn, på gott och ont.
Att vara ärlig kan vara jobbigt, men i slutändan är det nog enklast att hålla sig till sanningen. Jag tyvärr ljuger ibland, rädd att såra andra eller liknande.
#7: Jodå, några gånger i livet har det väl hänt att man ljugit om saker, i och för sig… Vissa gånger har det varit väldigt dumt också. Bland de dummaste hittills var nog i lågstadiet när vi skulle lära oss spela brännboll. Det var min tur att slå och jag slog och slog och missade och missade. Efter kanske 5 slag sa någon att man bara får göra 3 försök, varvid jag raskt ljög att jag bara hade slagit 2 gånger… ha ha ha!
#7 Såna lögner är ju vanliga. Jag läste nånstans att alla ljuger flera lögner om dan..

#6 haha, men du måste nog börja välja vilka du ska vara roliga med, har sett att alla inte uppskattar de lika mkt :P
#10: Fast man kan inte göra alla nöjda hela tiden. Vad man än skriver så störs alltid någon av det. Hellre skriva vad jag känner för och att några få blir störda av det, än att bara jamsa med och låtsas vara någon annan… Jag är väl antagligen en sådan person som många stör sig på och då får jag väl leva med det, helt enkelt, antar jag.
Tror det finns många anledningar till varför lögner kommer.
En anledning kan vara att göra sig själv mer spännande än vad man egentligen är.
En annan anledning kan vara att personen själv inte förstår att hon/han ljuger, på något sätt tror att lögnen är sanning.
Och såklart finns det de som gärna ljuger för att skada andra, och rädda sitt eget skinn.
Tror tyvärr inte det finns något universalt svar på frågan.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Vet inte exakt va som hänt,om de va nått skit snack om dej osv,men oftast handlar lögner om att personen i fråga är så osäker på sej själv och sin identitet,låg själv känsla och har ett behov av att synas höras och bli "omtyckt" rop efter bekräftelse är det! oftast i vart fall!
kram