Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1950 ggr
Salladshataren
2009-08-12 23:17
0

Så många känslor...

Jag vet inte riktigt om vad jag vill få ut av detta…

Är tillsammans med en kille som är 2 år äldre än mig, vi går in på 4:e månaden i förhållandet.

Vi har haft en hel del bråk, som har fått mig att tänka på om det är värt att fortsätta eller ej. Tänker även på hur glad och lycklig jag är i vissa stunder.

Jag vet inte hur jag vill ha det, jag älskar honom och han älskar mig. Jag känner mig inte älskad, och tror inte på att en paus skulle fungera.

Har även pratat med honom om detta, men han har inget att säga. Inget som hjälper mig iallafall.

Nu är det så att vi inte bråkar varje dag heller…

Jag har svårt att se på lång sikt, och är rädd för att jag begår ett misstag som leder till att han gör slut. Samt att bli övergiven.

Kanske ska påpeka att detta är våra första förhållande, alltså vi är "nybörjare" när det gäller förhållande.

Skulle nog kanske ha hjälp av en psykolog… Allt känns uppochner!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Karmatarerskanise
2009-08-13 00:05
0

En kurator kan faktiskt vara till hjälp. Dit kan man gå ensam eller som par.

Svårt när det är första riktiga förhållandet. En massa kännslor svallar då.

ChristineL
2009-08-13 00:09
0

Jo, en kurator kanske vore nåt tror jag också? Men att det redan har varit så mycket bråk efter så kort tid kan ju inte kännas bra :/ Tvekar du så tycker jag inte att du ska fortsätta förhållandet.

Salladshataren
2009-08-13 00:34
0

#2 Fast vi bråkade också innan vi blev tillsammans, så det gör väl inte till och från Glad

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet