Vad ska jag göra?
En kille i min klass 'påstår' sig vara kär i mig och är med mig och är allmänt artig och vi pratar alltid, sitter bredvid varandra, håller armarna om varandra, är alltid tillsammans, kramar varandra osv ;)
Iaf så idag hörde jag han prata med sin kompis, så sa han;
- hon har mycket större ….. än Anna.
jag blev jätteledsen när jag hörde det.
Så min fråga är; gillar han bara mig för det elr är e det nått på gång?
Vem vet?
Det kan det vara, han verkar ju inte ha något emot dig. Men kommentaren behöver ju inte betyda något alls egentligen. Killar (tjejer med för den delen) kan jämföra saker "bara för att".
Det enklaste och säkraste sättet att ta reda på om han verkligen gillar dig är att prata med honom om det. Säger han att han gör det och visar det så stämmer det med största sannolikhet.
Paulina
Jag håller med Aviendha.
Ja, det bästa är alltid att prata, fråga hur det ligger till, vad han känner.
/Christine

Asså, han kanske inte tänker så om dig utan kanske bara säger det för att vara cool inför sin kompis…
Men ställ honom mot väggen, prata med honom. För vem vet vad han tänker på. ;)

men nu har han nästan helt sluta hålla på med mig ett tag och sedan igår så var han med mig igen och allt var som vanligt och min kompis hade frågat honom om han gillade mig och då hade han blivit blyg och sagt "jaa… Lite" och fnittrat och hållt på. sedan frågade hans kompis om han gillade mig och då hade han sagt "ne" och nästa dag sagt "ja lite" men jag vet inte vad jag ska tro för han verkar vara kär i mig men också i min kompis som frågade om han gillade mig, för han är jätteofta med henne och säger att hon är söt och så, försöker han få mig avund sjuk? eller gillar han helt enkelt inte mig?
Alltså, killar snackar. Speciellt i den åldern så är det praxis att jämföra bröst med andra killar. Ju större desto bättre oavsätt vad de egentligen tycker.
De flesta unga grabbs är på ett sätt med sina kompisar (ganska grova) och på ett annat sätt ensamma med en tjej de gillar.
Dessutom så har de flesta mycket svårt för att visa sina känslor för andra OCH för den det gäller. Ingen vill bli nobbad, det är det värsta som finns i den åldern (och ofta som äldre).
Sara