Ångrar mig!
För ungefär en månad sen tog jag kontakt med mitt ex, som det tog slut med för 7 år sedan. Anledningen till detta var för att be om ursäkt för hur jag behandlade honom under tiden vi var ihop. Det var det enda jag ville med den kontakten.Och ville sedan bryta kontakten helt igen med honom.
Han godtog ursäkten och ville (förvånad som jag blev) ha vidare kontakt med mig och det som vän denna gång. Jag funderade kring saken och sa ok trots att jag idag är i ett över 6 år långt förhållande med en annan kille.
Har pratat om detta med min sambo och han har godkännt kontakten jag tog med honom och även att jag fortfarande har vidare kontakt också. Så jag undanhåller inget för min nuvarande sambo.
Men nu till saken: Vi bor på två skilda orter men han är nu under helgen hemma på min ort och hälsar på sin familj, kompis samt ska träffa en tjej han nätdejtat med, allt i samma veva.
Han var singel just då jag återtog kontakten med honom och tyckte det kändes ganska ok att därför fortsätta ha kontakt, men nu när jag fick veta att han ska träffa en ny tjej blev jag skitledsen, för jag tror att jag innerst inne har käsnlor kvar för denna kille.
Vi har under flera timmar o dagar pratat ut om vad vi känner för varandra och för honom är jag som han beskrev det, som om jag vore hans syster. Och att det är för sent för hans del att ens tänka sig kunna inleda något med mig igen.
Jag har förklarat att jag fortfarande har någon sorts känslor kvar för honom men vet inte på vilket sätt. Kanske att det är minnet av honom jag har känslor för eller liknande.
Men vi redde ut situationen och kom iaf överens om att bara vara vänner och hålla kvar kontakten. Vilket jag ångrar nu. Då jag trodde jag skulle fixa känslan av att veta att han dejar andra tjejer.
Kan väl tillägga att han var singel nästan hela tiden från det att vi bröt upp tills den dagen jag återtog kontakten. Han hade bara träffat tjejer korta perioder men att det inte blivit något seriöst av det.
Det jag känner nu är att jag inte orkar med tanken att ha kontakt me dhonom för det gör mig gråtfärdig, eftersom jag vet att han inte har några känslor kvar för mig. Vilket jag på sätt och vis hade hoppats på.
Vill egentligen inte prata mer med honom men vill samtidigt inte vara utan honom heller. Så jäkla skum situation.
Är helt förstörd just nu….vet inte vilket av ovanstående jag ska välja för att må bäst själv.
Och är i en fas där jag och nuvarande sambon försöker lappa ihop vårt knepiga och hittills svåra förhållande.
Vill bara gråta….

Svårt läge men vill du lappa ihop det med din nuvarande kanske det är bäst att koncentrera dig på det och inte träffa xet alls under den tiden om det gör dig extra osäker? Är man i det läget är man oftast extra sårbar med och kan söka sig till saker man känner en trygghet i för stunden. vilket inte alltid är rätt.
Faaaaaaast å andra sidan så kanske ditt x och du inte var i fas förra gången men är det nu? Svårt läge men reda ut en sak i taget är oftast bäst.
Det kan ju hända att du känner något speciellt för ditt ex för att du och din sambo är i en känslig period nu, och att du tänker på vad du och ditt ex hade tillsammans.
Så att jag rekomenderar att du tänker noga vad du ska göra så att du kommer att ångra dig senare i livet.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Förstår att det är en svår situation och känsla… MEN, han har ju uttryckt att han inte vill ha mer än en vänskapsrelation med dig, vilket ju gör valet ganska enkelt…
Sen vad som händer i din nuvarande relation är ju en helt annan sak.
Om jag var du skulle jag fundera länge och väl på varför du känner såhär för ditt ex. Är det "gammal vana" eller riktiga känslor…
Hoppas att du hittar det som är rätt för dig!

#1 Har inte träffat mitt ex, har bara pratat via msn och telefon och vill helst inte träffa honom i dagsläget alls. Är alldeles för osäker för det. Tror det river upp mer onödigt och det är inget jag behöver just nu.
Men har ändå svårt att släppa taget iaf, vilket jag inte förstår varför egentligen. Har även hamnat i ett läge där jag inte mäktar med ens msn-kontakten. Vill bara undvika honom.
Det är väldigt underligt att jag känner mig sårad över att han väljer någon annan, för vi har ju inte haft kontakt på över 7 år fram tills nu. För någonstans vill jag vara hans….så jäkla jobbigt.
Bara tanken på honom med någon annan tjej får mig att bli jätteledsen. Känns som jag inte kan vara där som hans vän när jag inte fixar situationen.
#4 Det kan hända att du anser att han är din och ingen annans och att du känner att du vill ha kontroll över honom.
Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

#3 Jag tror att jag känner och tänker på det vi hade som var positivt, vilket jag saknar mycket i mitt nuvarande förhållande. Jag jämför ofta mellan personerna, vilket är fel, det vet jag. Alla är inte lika.
Har väldigt svårt att släppa taget och inse och acceptera situationen tror jag.

#5 Kan så vara, för han var min första pojkvän och vi höll ihop ca 3 år med några korta mellanrum ifrån varandra.
Det finns så mycket jag vill ha ogjort från den tiden och tänker lite som så, att hade jag agerat annorlunda, så hade vi säkert varit ihop ännu idag.
De tankarna gör mig både arg och besviken på mig själv. Men jag var väldigt ung då och inte alls lika mogen och världsvan som jag är idag.
#7 Den första pojkvännen är alltid speciell eftersom man då har upptäckt vad kärlek innebär, så är det även för mig. Min första pojkvän är speciell för mig, jag brukar ibland tänka på honom, men jag vill aldrig ha honom tillbaka.

#8 Antar att det är så i mitt fall också. Tänker mycket på det som var och önskar mig tillbaka till de bra sakerna, men i det stora hela kanske det inte alls stämmer med personkemi osv just nu.
#9 Det du skulle göra är att du skriver ner alla för och nackdelar med ditt ex, och fundera varför det tog slut. Om det skulle bli ni igen, tror du att det skulle funka denna gång? Är det värt att riskera det du har idag?