Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6642 ggr
Telefonkontakt
0

Slutar med kondom?

Undrar när och varför ni slutar använda kondom när ni har en partner?

Hur kom ni fram till det? Är ni säkra på att könssjukdomar inte finns, testar ni er innan eller bara pratar?

Vill höra allt!

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Telefonkontakt
0

Själv så har jag litat på mina pojkvänner. Men min man så började vi inte ens använd akondom dåhan var oskuld och jag kom direkt från ett fast förhållande med en kille som inte hade haft sex med någon mellan mig coh sitt ex, som också var ren.

Har inte testat mig för sjukdomar mer i samband med graviditet och abort.

Aviendha
0

Tja, med nuvarande karl så pratade vi om det först, men testade oss för att vara på den säkra sidan båda två innan vi skippade det. Dumt att råka få/sprida eventuella tråkigheter.

Karmatarerskanise
0

Alltid bäst att testa först.

LinnB
0

Slutade med kondom då jag började med piller istället. Jag testade mig före (dock inte han) och jag har testat mig en gång till efter det.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Musiken
0

Har aldrig riktigt anvant kondom, annat an innan jag skaffade p-piller. Testar mig regelbundet dock, och fragar alltid om killen ar testad ocksa.

nilami
0

har aldrig använt kondom me min nuvarande sambo, båda vi var oskulder innan och under årens gång så har det visat sig att jag inte blir gravid lätt.

[Vargnatt-]
0

Har aldrig använt kondom med min nuvarande sambon.

SaraC
0

Har aldrig använt med någon fast partner. Har känt dem tillräckligt innan vi haft sex för att känna att jag litat på dem när de sagt att de testat sig.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

fotokrafs
0

Har aldrig använt kondom med min man. Jag tog en chansning och hoppades på att "paddan" inte gett honom något obehagligt.

destroyed
0

Använde aldrig kondom med min nuvarande kille då han var oskuld och killen jag hade innan var oskuld och jag hade ingen emellan…

ChristineL
0

Vi slutade efter kanske tre månader. Vi pratade lite om det innan och försäkrade varandra om att vi inte hade några konstigheter, och jg har dessutom p-stav så jag inte kan bli gravid.

hus-musen
0

har aldrig använt kondom faktiskt på det viset, utan enbart som ett skydd mot graviditet.

Qui dormit, non peccat

[SarahOhrn]
0

Jag har testat mig både innan jag blev tillsammans med min pojkvän och en gång till för klamydia efter ett halvår typ + att jag ätit en medicin man får mot klamydia mot min hudsjukdom ständigt så, den infektionen lär ju va rätt borta i så fall. ;p Men har aldrig haft nån sjukdom så vi använder inte kondom då jag har p-piller, han har int eheller nån sjukdom, så då känns det fritt fram! :)

Karmatarerskanise
0

#11 Du KAN bli gravid. Känner en som blev gravid med p-stav. Flört

Telefonkontakt
0

#14 ja, inget skydd är ju säkert. Jag blev gravid med kondom nu sist. :P

Karmatarerskanise
0

#15 Men kondomer går sönder rätt lätt tycker jag :P

Telefonkontakt
0

#16 jo, de gör ju det. det är ganska läskigt.. tänk så skulle en gå sönde rom man har ett ONS och man blit smittad med någon sjukdom..

Karmatarerskanise
0

Ja, det är inget kul!

StickyKitten
0

Vi hade väl haft sex i någon månad innan vi bestämde oss för att gå till UM och prata om andra alternativ. Väl där sa jag bara "och jag vill att du testar dig också". Han var inte så noga med kondom innan mig.

Kondom slutade vi med eftersom han inte var helt förtjust i det, och jag var öppen för andra alternativ. Men efter bara 2-3 månader gick vi tillbaka till pökpåsarna igen, pillrena sabbade mitt humör.

Niini
0

Har inte slutat helt, när det närmar sig blir det paus och på med gummit. Detta för att vi vill vara säkra på att det inte händer ett misstag innan jag blivit klar med skolan och vi har gift oss.
Men "delvis"slutade eftersom jag var oskuld och han bara haft sex en gång och jag litade på honom.

Buffaomini
0

i början använde vi kondom ibland men nu gör vi det inte. jag kör med p-piller (gjorde jag också då vi träffades)
men jag gillar inte känslan
när vi träffades litade jag på han. vilket var naivt. men jag kollade även mig, dock efter ett bra tag men ändå.

med någon tillfällig kille har de varit kondom.

Bergspuman
0

Min nuvarande hade inte haft nån tjej på mer än ett halvår innan han träffade mig. Han har aldrig haft nåt i hela sitt liv. Jag var testad och visste att jag var frisk. Vi använde trots det kådis första gångerna, men sedan har vi inte gjort det…

Cindy
0

Vi gick och testade oss samma vecka, och pratade vi om vad vi skulle göra vid en eventuell graviditet, så vi båda var överens.

Vänliga hälsningar
Cindy

Shanea
0

Vi slutade med kondom framför allt för att det kändes så hemskt opraktiskt, och jag tyckte inte att det kändes säkert heller utan upplevde att det kunde "läcka" och att den kunde glida av osv. Och det var inte alltid vi hade det hemma heller. Så, började med piller.

Jag var oskuld innan förhållandet och han hade bara haft sex med en tjej (som var testad) utan kondom innan, så vi oroade oss aldrig så mycket för sjukdomar.

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

HannaM
0

Har inte slutat, jag vill inte käka hormonbaserade preventivmedel och vågar inte kopparspiral på grund av extrema blödningar i släkten. Är väl en av få då som aldrig någonsin råkat ut för att en kondom gått sönder.

Ceciliaolucifer
0

#25 Jag har inte heller råkat ut för att en kondom går sönder. Iofs kan jag inte ens minnas att jag och sambon någonsin användt ngn?

chokladfudge
0

Har aldrig slutat med kondom, varken jag eller min make är så pigga på att jag ska stoppa i mig en massa hormoner. Sedan vi började med extra glidmedel så kan jag inte minnas att någon kondom har gått sönder.