killar och kompisrelationer
Hej,
jag upplever att min pojkvän har en väldigt ovaöig relation till sina kompisar. Han är nämligen helt fixerad vid att alltid ha med någon tredje part på allting vi gör. Han verkar inte intresserad av att göra saker bara vi två. När jag konfrontear honom säger han att "varför måste jag välja mellan dig och mina polare". Fatum är att jag aldrig har tvingat honom att välja, vil har helt enkelt aldrig gjrt någonting uan hans vänner eller syskon.
Vi har haft distansförhållande de senaste 2 åren och ses endast på helgerna. Denna helgen har vi inte träffats men jag ringde en kväll och diskuteade en grej. han var hos en kompis. Då blev han väldigt irriterad och snäste ungefär "Hur kan du ringa och störa mig en halvtimme när jag är med folk, vad fan tänker du med?". Han har även förklarat att han aldrig kan tänka sig att åka med på skidresa bara med mig, det är nämligen någont man gör msina kompisar, inte med sin flickvän.
Nu börjar mitt mått bli rågat, skulle vara kul att veta hur andra ser på prolemet.
Jag börjar bli lite konfunderad över detta beteende. Vad är han rädd för?
Det här killen är omogen. Hur gammal är han?
Jag känner igen detta från ett tidigare förhållande. Vi hade också ett distansförhållande och den killen hade alltid sina kompisar på besök när jag var hos honom och hälsade på. Med andra ord, fick vi väldigt lite ensamtid med varandra vilket ledde till att jag började föra diskussioner med honom så snart kompisarna hade stuckit hem till sig och han ville sova. Då blev han arg på mig för att jag höll honom vaken om nätterna genom att försöka prata med honom.
Din kille verkar förhålla sig till dig ungefär på samma sätt som han förhåller sig till sina vänner. Han umgås inte med er var och en för sig, utan i klump och inser inte att det krävs lite annat för att bygga ett förhållande. Jag vet inte om han bara är omogen, eller om han helt enkelt är ovan och inte vet hur man gör. Jag hade iaf försökt diskutera saken med honom och sagt att jag ville bli behandlad som flickvän, eller terminerat relationen.
Tja, alla har ju olika preferenser men jag hade backat. Visst, man kan åka på skidresa med sina kompisar, men man kan även göra det med sin partner. Jag får känslan av att han inte prioriterar dig högt alls och han kan inte ens ge dig lite av sin dyra tid.
Håller med fiction om att diskutera om det, för mig är det en självklarhet att jag ska behandlas som en flickvän och inte en av alla kompisar. Och som flickvän får man även ensamtid. Kan han inte förstå eller kompromissa fram en lösning som fungerar för er båda så får du ju helt enkelt se till dig själv; hur vill du ha det och hur mycket vill du ha det?
Paulina

Jag hade sagt bye bye.
Du borde byta upp dig, bara att höra av dig:P haha
Nä men allvarligt, varför i hela världen vill man inte hitta på saker ibland med bara sin flickvän, Konstigt….

Han verkar ju inte vilja vara med dig, den man tycker om vill man hitta på saker med.Han verkar väldigt omogen. Jag hade inte accepterat det beteendet utan sagt hej då.
Qui dormit, non peccat
Han kanske är rädd att om ni umgås mycket ensamma så vet han inte vad ni ska prata om?
Det är det enda jag kommer på som inte varit sagt än, men jag håller med dom andra om att det är väldigt konstigt beteende och att du borde nog fungera om ett förhållande där killen inte vill åka på semester med dig ensam är något bra förhållande egentligen…
Fånigt. En flickvän är en flickvän och hon förtjänar egentid på tu man hand. Kompisar kan man träffa ändå. Den där killen behöver en rejäl uppläxning i hur man beter sig i ett förhållande och hur man ska behandla sin flickvän. Det där ska du inte alls acceptera.
Håller med inlägg 2, hon sa allt jag tänkte.
En partner ska vara ens bäste vän. Någon man kan, och vill, dela ALLT med. Någon man vill satsa på och lägga ner mycket tid på. Han måste förstå det för att ni ska kunna få ett bra förhållande…
Låter inget bra alls. Håller med #9. En partner ska min VILJA vara med och prata med och semestra med.
Vill man inte det, förstår jag inte vad man har i förhållandet o göra?