överkänslig mot sperma
Om jag får sperma i min slida så sväller den upp och det börjar klia.. sen dagen efter får jag svamp..jämt är det så..
är det någon som har liknande problem?

Det är inte så att han är dålig med hygienen då? Är du säker på att det är sperman, och inte en smutsig snopp?

jaa.. det har varit så med alla killar..jag är väldigt säker att han har en ren snopp.
Överkänslighet mot just sperma vet jag inte, men det kan vara så att du har en känslig slida och behöver ett jämnt ph-värde. Och sperma har inte samma ph som man normalt har i slidan. Prata med din barnmorska om saken och se om hon har något råd
/Christine

jag har pratat med alla barnmorskor på ungdomsmottagningen.. samma svar varje gång: Det har jag aldrig hört talas om förut.

Är du allergisk mot nötter? Det kan ge utslag via sperman om killarna har ätit nötter…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#4 - Men det var det värsta! Kunde dom inte kmma på en enda grej som kan vara anledningen till detta? Vad oproffsigt av dom. Men Salladshataren kan ju vara inne på rätt spår, har du några allergier så kanske det överförs via hans sperma..
/Christine

jag har inga andra allergier..bara sperma..
jag har googlat lite på det…man kan vara allergisk mot sperma..
Märkligt då att ingen barnmorska kunde ge ett vettigt svar :/
/Christine

jaa det tycker jag också..
JAvisst kan man vara lite intollerant mot killens sperma.
Konstig personal du fått prata med. Det har vad jag fått höra med PH värden att göra. Vissa blir av med det efter en tid tillsammans. Andra får använda sig av kondom.

Både han och jag är allergisk mot kondom.. nu går det ju bra när man kan köra avbrutet..men sen om vi vill ha barn..det kommer göra ont..
men man kan tydligen vänja av sig det..

Du kan inte prova att ta lactal efter samlag för att återställa PH-balansen?
Kan verifiera att det FINNS vedertagen allergi mot sperma. Jag har en gång jobbat på ett företag som sysslade med allergidiagnostik, de hade ett test för just "human seminalvätska"… Men att ph-värdena "krockar", det märker man minsann. Tycker det luktar annorlunda just efter samlag… alltså, om han lämnat sperman inuti…
Deja-vu! Svarade just på detta inlägg på kvinna.ifokus, men klistrar in här med :)
Det är faktiskt vanligare än man tror. Har för mig att det är ett protein i sädesvätskan som vissa Kvinnor är överkänsliga mot.
Skölj ur slidan efter samlag, om du inte kan övertala karl att komma någon annanstans än i dig. Ja jag är allvarlig, och ja jag vet att man normalt sett inte ska göra det för att det rubbar bakteriebalansen. Men kompensera med att direkt efter använda Lactal eller liknande produkt från Apoteket. Använd inte tvål i underlivet!
Tycker också att du bör fundera på om du borde använda glidmedel, då irriterade och slitna slemhinnor lättare blir irriterade. Äter du något p-piller så kan man bli skörare av det också, och kan behöva diskuteras med din gynekolog i så fall.
Mitt bästa tips för att slippa återkommande svampinfektioner är UTESLUT SOCKER UR DIN DIET! Vi snackar godis, söta frukter, läsk och fruktjuicer. Det är vad svampen lever på, och hjälper faktiskt förvånadsvärt bra.
Vänliga hälsningar
Cindy
Ang allergisk mot kondom: ni kanske är känsliga för latex, det finns latexfria kondomer också…kan vara skönt att slippa oroa sig ang om att avbryta i tid…

vi har provat latexfria..dom var för små för han
myff: De finns i olika storlekar precis som vanliga kondomer, borde finnas någon som även passar honom

Det är oskönt med kondom tycker jag..
#19 Det är det ju tydligen utan också.
#19 Testa att ha på mer glidmedel

nej..vi har kört avbrutet i ett år nu.. jag har p-ring så det är ingen fara att jag ska bli med barn.. jag undrade bara om någon fler har samma problem..

nej..vi har kört avbrutet i ett år nu.. jag har p-ring så det är ingen fara att jag ska bli med barn.. jag undrade bara om någon fler har samma problem..
Jag har precis samma problem själv.
Du skriver att du har p-ring. Jag hade det tidigare och då hade jag ännu större problem än nu. Testa att byta till ett annat p-medel?

nej, p-ring funkar jättebra för mig..
#25 Hm, det tyckte jag att den gjorde för mig också, men den gjorde mig mera känslig för urinvägsinfektioner och sperma… Mer än vanligt, alltså.

Intressant fenomen att vara överkänslig mot sperma, det låter som ett ganska besvärligt problem för den som drabbas. För egen del har jag ingen aning om jag är överkänslig då jag aldrig tagit emot sperma i slidan. Jag har alltid vart jättenoga att killen använt kondom vid vaginalt samlag iallafall.

jag har inte provat ha sperma i mig med p-ringen än.. men jag är så himla glad att något preventivmedel äntligen funkar.. om det inte fungerar så får vi köra avbrutet ändå..för jag vill inte ha något annat preventivmedel..

Har lite problem som du beskriver, märkt att det blir bättre dagen efter om jag går på toaletten, kissar+ sitter sen ytterligare en stund….kan ju va kul med sällskap..perfekt eftersex prat ;.)
Jag har ungefär samma problem. Jag coh min partner löser det med att jag sväljer sperman istället för att han kommer i mig.
Har inte läst hela tråden men ville lägga in att jag har hört att ungdomsmottagningar inte håller måtten. En kompis till mig gick till ett sånt ställe för att han ville göra ett hiv test, då fick han till svar att han inte alls behövde göra det för det fanns tydligen inte hiv i den staden!! Hur korkat är inte det!!?
Jag tycker att har du ett problem så vänd dig till närmaste sjukhus eller vårdcentral. Lycka till!!
Jag var överkänslig mot sperma förut, fast det var bara hos min förra kille? Nu känner jag inga känsligheter mot det?
Det sved som fan , om man får säga så, efter samlag då han kommit i mig. Det var många gånger jag till och med grät för att det gjorde så ont. Efter samlag sägs det ju att man ska gå och kissa, gjorde jag det så sved det ännu mer. Jag var helt säker på att jag var överkänslig mot sperman, kom han inte i mig kände jag inga besvär.
Men nu, men min nuvarande kille har jag inte känt ett dugg av detta som jag kände förut? Så jag vet inte om det var något speciellt med hans sperma, jobbigt var det iallafall och jag är sååå glad att jag slipper det nu !