Hur ska man säga?
Det är såhär att jag undrar hur man kan säga till en kille att man gillar honom? vi brukar prata med varandra och så, och det är inte nervöst eller så. men jag vågar liksom inte säga att jag gillar honom fast jag gör det så mycket att det bara sprakar! jag är egentligen ganska blyg av mig också, så då är det ännu svårare. men jag är bara rädd för att om jag säger att jag gillar han, så kanske det blir konstig stämning och så kan vi inte fortsätta vara som vi är nu. hur ska jag göra!! hjälp mig! hur ska jag få fram att jag gillar han liksom? på ett lätt och avspänt sätt? hur gjorde ni?!
nu kanske det här blev lite konstigt formulerat, men hoppas ni förstår ändå vad jag menar.
På vilket sätt gillar du honom då? Jag tycker absolut att du ska säg det men om du känner dig osäker kan du ju ge honom en komplimang för nånting som han är bra på,eller nåt du illar, tex hans kläder eller liknande :)
/Christine
Fråga om ni ska gå på bio eller nåt. Sen kan du ju pejla av lite kanske om vad han känner.
Brukar ni umgås mycket eller bara pratar ni ibland?
nej vi brukar inte umgås direkt. träffas ibland bara och pratar lite om vi ser varandra liksom. men jag vet inte hur jag ska säga det just därför att vi inte träffas så ofta, så kanske det blir konstigt om jag bara säger det plötsligt om vi skulle ses nångång… svårt
Jag skulle nog tycka det var lättare att säga det eftersom man inte träffas så ofta. När du sagt det så får du se reaktionen på honom. Blir det negativt så behöver du ju inte se honom så ofta.
Så säg till honom att du tycker om honom och vill att ni ska ses oftare.
Förstår du hur jag menar? Jag är lite trött i pannan idag.
okej… jag får se hur jag gör. men tack för att ni tog er tid att svara i alla fall