Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3959 ggr
JossanH
0

att aldrig släppa taget.

För ett år sedan var jag och en vän inneboende hos en killkompis i Norge vi bara hade träffat en gång tidigare. Vi bodde i en liten by på västlandet mellan höga fjäll. Det var kanske ca 10 000 invånare eller något mer.

Han bodde dock inte ensam utan hade ett halvår tidigare skaffat sig en flickvän som han bodde tillsammans med. Vi kan kalla honom för T och henne för O.

T hade köpt en stor lägenhet på ca 100kvm så det var gott om plats. O flyttade in dagen innan vi kom och vi bodde alla 4 under samma tak under 4 veckor förra sommaren, sedan åkte T ut på sjön då han jobbar som fiskare. Han skulle ta ett dubbelt pass vilket innebär 11 veckor på sjön. Ett par veckor innan han skulle komma hem ringde han till O och berättade att han tagit ännu ett pass på 5,5 vecka. Det verkade som att han inte ville vara hemma med O som är en väldigt dominant och styrande människa. O har också mycket svårt för att läsa av situationer och kan upprepa sig väldigt mycket och inte veta när ett ämne är uttömt. Det slutade med att vi hade svårt att umgås med henne för att hon aldrig slutade prata om saker och bara upprepade sig.

T kom förresten hem dagen efter att vi åkt hem till jul.

Nu i somras möttes vi på Roskilde. Både T och O var där. T ville vara med oss i vårat tält hela tiden och O tjatade på honom från morgon till kväll och var inte nöjd med något.
O ville helst inte vara med oss då vi inte är människor som trivs ihop eller har något gemensamt. T ville inget hellre än att hänga med oss och ta det lugnt.
även T´s kompisar pratade skit om O med oss för att hon var så krävande, styrande och tjatig på dom under festivalen.