Julklappstråden
Här tänkte jag vi kan tipsa varandra om julklappar. Vet att vi är många som har såvrt att komma på julklappar.
Så bara skriv :)
Mitt tips är ju lite olika upplevelser.
Whiskeyprovning
Vinprovning
Ansiktsbehandling
Massage
Middag på en restaurang
Annars är ju spikmattan en het julklapp.
Böcker!
Det finns en bok för varje person och varje smak och varje hobby.
Biobiljetter i presentkort.
T-shirts och strumpor brukar alltid gå hem.
Parfym, tvålar, skrubbvantar och sånt där till tjejer.
Sist men inte minst: baka gotter och kakor, lägg i burkar, vira fint rött sidenband runt, slå in det vackert och skriv en vers! Oslagbart!
Köpa träljusstakar, eller små träaskar, måla dem o ge bort!
Jag kan bidra med mitt recept på mandelmasserulle (som min pappa är helt galen i, och har kallat det godaste godis han ätit i hela sitt liv) fast det blir på Matlust-sajten.
Ingen mer som har lite tips`? Hystering börjar snart ;)
Upplevelser röstar jag för. Böcker, filmer, musik, spel brukar också uppskattas.
/Christine

Anvandbara presenter med glimten i ogat!
Till pojkvannen haller jag pa och bestammer mellan en san dar vackarklocka som rullar ivag over golvet nar den gar igang sa att han kommer upp ur sangen nangang, en vackarklocka som simulerar soluppgang (av samma anledning) och en riktigt varm och go halsduk eftersom han alltid vill lana min. Och da vi ska spendera jul och nyar i Sverige sa kommer han nog frysa hacken av sig :P
// Amanda
Upplevelser håller jag med om, så länge det är en upplevelse som passar mottagaren. Själv funderar jag på vad man kan ge för upplevelse till en 4-5 åring i Gbgs-trakten.
#6 Om det finns busfabriken där är det väl en ganska passande upplevelse ;)
Det tror jag säkert, har ingen koll.. finns det en busfabrik skulle det ju passa bra till ett bustroll ;). Har funderat på Universeum, men då måste man säkert ge iaf en förälder ett inträdeskort också.. Ingen panik för min del, blir inte som julklapp men ändå.