Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1995 ggr
Karmatarerskanise
2009-12-06 18:55
0

Vem passar barnet/barnen?

Om du och din eventuella partner känner för lite barnledigt, vem/vilka passar på era barn?

Händer det ofta?

regskylt
2009-12-06 19:14
0

lite mer sällan än en gång i månaden så åker min dotter till sin farmor över en natt. Då passar vi på att träffa kompisar och gör det som vi inte kan göra nnars, ex gå på krogen eller ha fest.

Lenore
2009-12-06 20:16
0

Mina föräldrar eller sambons föräldrar är dom som passar vår dotter när det behövs.

Hur ofta det händer är ganska olika. Ibland har det gått någon månad emellan och ibland är det nästan en gång i veckan, det beror helt enkelt på hur mycket vi har att göra och hur stort vårt behov av avlastning är. Ibland rör det som bara om någon timme för att vi vill ut och storhandla ostört eller gå en snabb vända in på bion och ibland blir hon passad en hel dag med övernattning.
Eftersom vi träffar våra föräldrar så ofta (en gång i veckan eller mer) känner hon dom så bra så det har aldrig varit några problem. Oftast vill hon inte gå ifrån dom sen när hon/dom ska hem för det är ju så roligt att bli lite extra bortskämd.

Johanna
2009-12-06 22:11
0

nu har hon ju inte varit iväg sådär jättemkt… hon e ju så liten ännu..

men hon är antingen hos farmor lr farbror :)

min familj bor 40mil ifrån tyvärr..

pyromanen
2009-12-06 22:38
0

Min före detta fick en son i sin nya relation ngra månader efter jag jag fått min yngsta son i mitt nya förhållande.  Då var det en period där vi turades om att ha alla barn ngr timmar på söndagarna.  Pojkarna är bästa kompisar.

utöver det har sonens farmor (bor nära men är mycket gammal)haft honom ett par timmar varje lördag.

Värre var det när dötrarna var små, eftersom vi hade flyttat till denhär trakten långt från bådas släkter, så det var i princip alldrig barnledigt.