Känslor för två killar samtidigt
Hejsan!
Går här hemma och brottas med att ha känslor för två killar samtidigt. Den ena är min sambo, som jag tycker om på ett speciellt sätt, men har också väldigt starka känslor för mitt ex också.
Känner att detta börjar driva mig till vansinne då mitt ex vill vidare med sitt liv och söker andra tjejer, och dejtar någon just nu. Och han har klargjort för mig att jag inte kan vara en del av hans liv på det mer känslomässiga planet för han tycker det är för sent, som han utryckt saken. Men vill mer än gärna vara min vän.
Blev givetvis extremt ledsen, för jag saknar mitt ex på alla sätt och vis, och har det väldigt tuffi i mitt nuvarande förhållande.
Men som jag känner nu så vill jag försöka vidare med min sambo och se vart det leder, men också ha kontakt med exet. Vilket gör det så komplicerat.
Hur ska jag ta mig till för att få tillvaron att fungera med dessa svåra känslor, där jag lever med en kille som jag tycker om men inte är kär i och samtidigt saknar mitt ex som har det där lilla extra som jag vill åt.
Står inte ut med mig själv snart. Orkar inte med må dåligt och bli deppig för en person som inte vill "ha" mig, men kan ändå inte släppa taget om honom (alltså exet).
Vill inte leva utan mitt ex men kan heller inte vara hans vän.
Har drömmar om att vi någon gång kommer återfinna varandra inom en tid, men inser att det bara kommer fortsätta att vara drömmar. Inte verklighet.
Känner mig så jäkla taskig, för min sambo vet inget om att jag känner på det här viset. Men han vet att vi har kontakt, så det har jag inte undanhållit honom.
Suck, varför ska livet vara så eländigt och svårt. Mest bara motgångar.

Du får nog ta bort exet ur ditt liv ett tag, om du inte kan hantera det och han faktiskt inte vill, ja då är det nog bättre att inte höras på ett tag. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Kan väl också förklara att min livssituation är lite jobbig då jag lider av kronisk värk och min sambo insjuknade i MS för 1 år sedan.
Och vi har definitivt inte haft det lätt tillsammans. Bor i ett hus som vi ständigt renoverar på och jag är för tillfället arbetslös. Många negativa och svåra saker i livet här nu…

Ja det låter inte kul alls, då är det inte konstigt att man "tror" att det blir bättre med ngn annan.

Men, om det är så att du inte är kär i din kille så kanske det är dags att göra slut. Även om du inte kan få den andra.

Både vill och vill inte göra slut. Mycket upp och ner från dag till dag.
Är i ärlighetens namn rädd för att vara ensam då jag inte har någon familj eller andra vänner som jag umgås med. Min sambo är allt jag har.

Som jag ser det så är det relativt enkelt. Du kan inte vara vän med ditt ex= bryt kontakten helt med ditt ex.
Antingen stannar du med din kille eller så gör ni slut. Det är inte snällt att vara med honom när du inte är ärlig och säger hur du känner.
Qui dormit, non peccat
Kan det vara så at exets vidaresatsning på livet spökar? Det är ju inte helt ovanligt att man ångrar sig då. Sen så är det inte heller ovanligt med sådana känslor om det är tufft i ens vardag, man drömmer sig bort lite.
Jag skulle rent spontant säga att du skulle bryta helt med exet. Du klarar inte att vara hans vän och han vill gå vidare. När du fått distans till det så kanske du får mer klarhet i din och din sambos relation. En sak i taget.
Paulina
Varför vill du vara med din sambo om du inte är kär i honom? Jag skulle själv aldrig vilja vara ihop med någon som "bara" tycker om mig. Jag hade ansett att jag förtjänar mer än så. Jag menar inte att döma dig men jag tycker det låter egoistiskt att vara ihop men en man och längta efter och älska en annan.
Och om ditt ex nu klargjort att det inte kan bli ni och dina känslor för honom förstör ditt nuvarande förhållande tycker jag att du måste bryta med ditt ex. Du kan inte äta kakan och ha den kvar, det är inte rätt mot din sambo.
Du måste ta hänsyn till din sambos känslor. Hur hade du velat att det skulle vara om situatíonen var den omvända och det var din sambo som hade dessa funderingar?
Jag hoppas det löser sig för dig snart och att du kommer på vad du vill. Det är så oerhört svårt att leva med tvivel och att vara förvirrad. Lycka till.

#8 Har lagt mitt ex helt åt sidan, för jag inser att jag var ute och cyklade rejält då jag trodde jag fortfarande hade känslor för honom. Vilket efter en tid snarare blev tvärt om. Känner ingeting alls för mitt ex längre. Var nog mest en inbillning. Tack och lov!
Och jag tänker forsätta kämpa framåt med min nuvarande sambo. Allt annat får kvitta.
Förstår helt och hållet ditt resonemang….och det är pga av såna saker jag har valt bort mitt ex, då han inte i nån form tillför mig något i mitt liv. På något plan överhuvud taget.
Gud vad bra att det har löst sig för dig!
Lycka till med din sambo!

#10 Jag kan meddela att det är otroligt skönt att ha kommit vidare över den där exet-tröskeln, som jag vill kalla det. Insåg ju efter ett vissta antal veckor att han lever sitt liv och jag mitt. Bara att acceptera och därav försvann längtan och saknaden till honom samtidigt!
Har fått en annan innre ro nu är för någon månad sedan.
Ägnar mig åt mina intressen och försöker dela så mycket tid jag kan med sambon istället för att grubbla över en människa jag knappt känner längre.
Det är också vädligt skönt att kunna skriva av sig på ett forum där man kan få stöd och push framåt, jag tar till mig mycket av det som skrivs och tänker noga igenom det. Hjälper mycket!
Tack alla!