Porr!!!
Hej alla män där ute!
Jag förstår inte riktigt på de där med porrfilm…
Jag gillar de inte på något sett.Visst har jag sett på porrfilm några gånger i mitt liv.
Varför ljuger en kille om att de kollar?? Och jag vet att han gör de..
Jag tycker att han inte respekterar mig alls.
De förstör vårt sex liv. Vill inte att han tar på mig..
Jag pallar inte detta. Blir äcklad!!
Varför tittar män på porr?
Vad ger de?
Jag kan inte somna om kvällarna,för att han ska kolla på porr!!!! Som tur var bor vi inte tillsammans än.
Jag kommer inte flytta ihop med honom om han inte respekterar mig och mina känslor.
Jag sa de till honom..vad jag känner.Och grät som ett litet "barn"
Först var han kaksig och kall och elak.Men när jag bröt ihop så..Kom han och tröstade mig.
Sa att han inte ville förlora mig
Ja, alla svar är välkommna
Kramizz
Jadu.. det är så svårt detdär..
Själv så gillar jag och kolla på porr… Och jag är tjej.
Jag har aldrig haft något imot att min kille kollat på porr o inte alls tagit illa vid mig.. Vi har även kollat ihop.
Det är Ju själva fantasin man kan uppleva genom porr.. och i många fall så vill man inte uppleva det på riktigt, utan man upplever det som bäst i sin fantasi och genom porren ..
känner du dig otillräklig när han kollar på porr?
Om han snäser av dig när du berättar hur du känner, som om han inte respekterar dig då förstår jag att du blir ledsen.
Och vissa tycker det känns nästan som otrohet när tex killen kollar på porr…
alla känne rju olika.. bästa är kankse om ni verkligen pratar om detta, du berättar hur du känner o fråga vad han får ut av det..
så kankse ni kan mörtas halva vägen på nått sätt?
du kankse du kan aceptera det bättre om du vet varför han kollar?
Puma; ni MÅSTE prata om det. Annars kommer ni inte vidare…Det finns inga andra tips/råd o ge.
Jag är iofs en tjej men jag kollar också på porr. Jag tittar för att det får igång min fantasi och gör mig upphetsad och antar att det samma gäller för killar/män. Jag och sambon tittar tillsammans också ibland.
Jag tycker att så länge din kille sköter det diskret så är det helt och hållet hans ensak. Varje människa har rätt till sitt eget sexliv och jag tycker inte att någon har rätt att säga vad man får och inte får göra så länge det inte skadar en själv eller andra.
Du säger att han inte respekterar dig alls, men tycker du att du respekterar honom i hans syn på porr?
Förhållanden handlar ofta om kompromisser. Man får lära sig att leva efter varandra och det kan vara svårt när det krockar på detta viset.
Ni borde prata ut ordentligt om det och försöka hitta en mellanväg som båda kan känna sig nöjda med.
Jag råder även dig att försöka arbeta på din självkänsla. Din kille tycker inte om dig mindre för att han tycker om att se på porr.
Förresten, missade nästan din fråga om varför han ljuger om det. Min gissning är att han ljuger (OM han nu ljuger) för att han tycker att han inte vill avstå från att titta men samtidigt inte vill göra dig upprörd genom att säga sanningen.

Både män och Kvinnor tittar på porr eftersom de blir kåta av det. Det finns inget annat att förstå helt enkelt.
Givetvis är det fel att han ljuger för dig, men det är också fel av dig att lägga dig i vad han tittar på tycker jag. Han försöker undvika problemet liksom.
Vad är det med porr som du tycker så illa om?
Ja,,okiii! Visst han har vart ärlig mot mig från början och berättat att han tittar på porr.Har gjort de väldigt länge…
#1 Jag vill ju att han tänder på mig.Inte tittar på porren och sedan kommer till mig.Då blir jag äcklad. Då kan han lika gärna sitta framför dum burken och nöja sig med det……
Jag har många gånger pratat med honom det….Och försöker förstå honom!!
#2 Tycker inte de är diskret….Han skadar ju vårat förhållande på ett sett..Jag drar mig undan :( Och för den delen säger han att han får ångset efteråt då han tittat på porr.
De har typ blivit ett beroende,,ja vet inte! Han vet vad jag har gått i genom i livet och jag har föklarat varför och han har försökt och förklara…
När vi har sex, får jag tankar på de han säger till mig är porr..Då släcker han gnistan.SAMTIDIGT som jag ibland tänder på de han säger.Jag känner mig lite dubbel :(
Jag har aldrig njutit av sex tidigare elr rättare sakt tillåtit mig att göra de.På grund av saker som hänt i mitt liv.Och de vet han om… Men med honom är de helt andra bullar :) och de känns toppen!!!! Jag håller väl på att hitta mig själv. Jag kämpar på och vill försöka förstå honom samtidigt måste jag få känna de jag gör!!
De där med om att ljuga…de går ju att kolla.Därför vet jag :( inte bra men men Jag vill kolla om han står för vad han gör.Och när han ljger blir jag galen….bättre och stå för de…..typ
De blir ju bara förr värrat…..
#4 De jag o gillar med porr..Hela grejen…Tycker de har blivit hemskt när de gäller sex överhuvud taget.
Jag är inte som de flest.
Jag sa till honom om du tittar på porr kan ju jag de med (fast jag inte vill) jag ville se vad han skulle säga..
OJOJJJJJJJ!!!! ViLKEN REAKTION…….NEJ!!!!!! Då skulle han göra slut… Då har väl jag också rätt att reagera som jag känner elr????? Ska de vara skillnad!! Vad säger ni???
#0: Jag förstår dig, det är jättemånga som känner som du gör. Själv tycker jag porr är otroligt avtändande och vill inte ha sex på länge om jag råkat se något "porrigt", eller om jag vet att min kille ha sett på porr. Då blir det inget sex.
Det är inget fel i att känna som du gör! Men ni måste prata om det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag tycker det är mysigt att titta på porr med pojkvännen, fast vi brukar hålla på och diskutera om porrfilmen istället för titta på filmen ;)
#5 Det är sjukt orättvist om han vill göra slut med dig, om du skulle få för dig att titta på porrfilm…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Personligen tycker jag att det är mycket enkelt: Kan du inte acceptera att han tittar på porr och om han inte kan acceptera att sluta, så är det inte ni två som hör ihop.
I alla övriga fall kan det vara lönt att ta en diskussion om det och se om det går att jämka ihop er på något sätt.
Jag tror faktiskt att problemet som du redan vet ligger hos dig. Det kanske inte är något man öppnar ett förhållande med. "förresten så kollar jag på porr" Det jag inte gillar med porr är själva industrin i sig, tror att det är en fruktansvärd marknad och att få är där frivilligt. Lite som att köpa handukar på IKEA som kostar 1,5 kr men man köper dom för att dom är billliga sen att något stackars barn gjort dom glömmer man när det är tomt på kontot.
När SVT på 80 talet sände Fräcka Fredag med Malena Ivarsson så tror jag det knullades som aldrig för i dom svenska hemmen, porr blev lite legalt men sen har det gått tillbaka igen.
Önskar dig all lycka och förstår att du inte haft det så lätt men man nog inte hindra någon från att titta på porr.
#8 Jag tycker att han accepterar det.För samma dag som vi snackade om de,jag jobbade hela dagen.Han var hemma. På kvällen sa han att han inte titta på porr för att han respekterar mig! De stämde :)
Jag vet innerst inne att han kommer att kolla ibland,men inte i samma utsträckning som innan..
Jag älskar honom och vill att de ska funka..vem vet en dag kanske man sitter där med sin partner och tittar.
Det har han och jag diskuterat och vi vill inte förstöra de fina vi har…vet ju inte hur de skulle bli efteråt..
Man kan väl bli beroeende av att titta på porr??
Varför tittar man på porr om man sedan får ångest??
#9 klart problemet ligger hos mig…Han vet allt vad jag har gått igenom….och pga de sååå förstår han mig…
#6 Han och jag har pratat mycke om de…och de känns bra. Jag vill ju försöka förstå honom.Varför han gör och vad de ger osv….
De är tufft helt enkelt :( Nu har jag säkert upprepat något men men…..
Han älskar mig och jag honom…De finns såå mycke annat jag ställer upp på för honom.Och jag är inte mer än en människa de finns gränser… Nu har jag satt min gräns…
Vill dela en liten berättelse i en gammal tråd.
När jag var strax innan 20-årsåldern hade jag en flickvän, och helt plötsligt får jag ett sms av henne där det står frågan typ "brukar du se på porr?". Ärlig ville jag vara, så jag sade som det var, att jag gjorde det ibland men gillade själv inte att jag gjorde det.
Då brakade helvetet löst. Innan allt tog slut hade hon till och med hotat mig med en kökskniv, och även hotat om att ta självmord. Till slut insåg jag att det inte funkar, och lämnade henne. Sedan dess har jag inte haft ett riktigt förhållande.
Jag lärde mig (vilket jag borde fattat då själv) att man inte ska se på sådant om man har förhållande. Även förstod jag att det inte går att tvinga sig till saker för någon annans skull. Ibland gör man fel, och råkar såra någon utan att man menar det…
#11 Alla människor är olika och likaså förhållanden. I mitt förhållande så får min man gärna se på porr och även jag själv. Vi ser inga problem med det. Så visst kan man se på sådant fast man har ett förhållande. :) Jag känner faktiskt av många par som ser på porr, så det tycks inte vara något som är precis ovanligt.
#11: klart man kan se port även om man är i ett görhållande. Mannhar alltid rätt till ett eget sexliv även om man är tillsammans med någon.
Många par kollar på porr tillsammans.
Ja, det var nog lite så jag tänkte då. Det var väl en väldig överreaktion från henne. Men hade nog idag låtit bli att se sådant ändå, om jag hade förhållande. Men det är väl en smaksak… Bara man är överens och inte smyger med något…🙂
Ja ärlighet är en av de viktigaste byggstenarna enligt mig.
#14: Det viktigaste är att man är på samma sida helt enkelt. Kommunikation är så väldigt viktigt. Men absolut, hennes reaktion var väldigt överdriven och så ska man verkligen inte bete sig i ett förhållande, det är helt enkelt inte sunt.
Jag hoppas att du hittar en partner som är bra mycket mer förstående och bättre på att kommunicera än vad hon var.
#16: Precis. Ja man kan alltid hoppas. Men de som är bra är upptagna, och de andra man träffar verkar ha liknande problem som hon jag beskrev här. Men det är tur att jag är så pass självständig. Det går ju inte att tvinga/trolla fram en partner 😉
Ja det var en gammal tråd det här…
… men vad jag funderar över är att alla verkar se konsumtionen av porr ur sin egen (och partnerns) synvinkel.
Att ingen verkar tänka på den smutsiga industri som finns bakom? Människorna som utnyttjas? Som kanske inte har något alternativ ifall de ska överleva? Och den många gånger hårfina skillnaden mot prostitution?
#18: nu handlade ju tråden inte om porrindustrin, så det är ganska naturligt att inläggen handlar om annat än det.
Det finns så klart en ful sida av industrin. Man får som publik välja mer kända producenter och porrstjärnor.
Porr kommer alltid att finnas. Man får bara hoppas att arbetet med att hitta människohandel och så fortsätter framåt så det minskar.
#18: Håller med dig här. Har alltid känt mig delad, har velat kolla för njutningen, men någonstans haft en något olustig känsla över porr. Så känner mig faktiskt glad att jag verkar tappat lusten att titta. Men man ska inte göra de som kollar och vill kolla fel på något sätt.🙂 Och som Nina säger får man ju välja vad man ser och inte ser i så fall.
- Redigerat 2022-06-10 22:21 av [snowy_]
#20: samt att man anmäler videos man känner är oroande, till de sidor som tillhandahåller dom. Ibland kan man tydligt känna att det inte står rätt till. Ibland ser man dessutom Kvinnor som är tydligt drogade.
#21: Ja, precis. Tycker dessutom det fokuseras allt för mycket på kroppsdelar. Det är inte smakfullt och kan nästan få en illamående. Men jag ska inte bli för negativ här heller.
Men när 80 % av känslan man har är illamående så funderar man varför man tittar.
Förmodligen ljuger han för att han vet att det kommer skuldbeläggas att titta på porr.
Blir du lika äcklad av att han onanerar när inte du är med? (oavsett porr)
Stora problemet med porr tycker jag är att det är extremt svårt att veta hur frivilligt folk faktiskt deltar. Det är ju hela spektrat till att det närmast är våldtäkt till att folk gillar att visa upp sig och dessutom i många fall tjänar bra med pengar på det.
Det går inte att säga att porr är en sak. Innehåll skiljer sig mycket åt. Deltagarnas känslor kring det skiljer sig mycket åt. Hur folk som tittar uppfattar det skiljer sig mycket åt.
Att kategoriskt vara emot porr tycker jag är som att vara emot kläder för att många tillverkare använder barnarbete och/eller har hemska arbetsvillkor. Eller vara emot mat för att rotmos är äckligt.
Hur som helst, så tror jag inte han tittar på porr för att tycker det är något fel på dig.
Och gissningsvis kommer han titta på mindre porr ju mer ni har sex. Jag tror nämligen att alla som inte har något sjukligt beteende kring porr, skulle prioritera sex med sin partners före onanera till porr varje gång.
Mvh // Johan
#23: Det kan ju också vara så att man bara inte får ut något av att se porr, eller helt enkelt inte tycker om att titta på det. Man behöver ju egentligen inte vara emot själva porren för det :)
#24: Så klart. Alla varianter. Behöver ju inte ens vara visuell porr. Vissa kanske går igång mer på skriven porr. Eller inte alls.
Min poäng är bara att inte klumpa ihop all porr som ”porr”.
Har svårt att tänka mig en enda stor kategori som film, bok, teater, musik, konst, mat där man skulle utgå från att allt är samma.
Mvh // Johan
#25: Jo, förstår, all porr är inte samma. Är ju stor skillnad bara från video till video också, därför bör man ju välja någorlunda medvetet vilka videos man ser och inte ser, om man ska kolla, tänker jag.
#26: Håller helt med dig. Och här kan man väl verkligen se en risk ju yngre och mer oerfaren man är. Jag tror det är väldigt viktigt att vara helt på det klara med vad som är rimligt och realistiskt.
Jag tror inte porr någonsin kommer försvinna. Tror förbud, skuld, fördömanden bara kommer göra villkoren för dom som jobbar med det ännu värre. Jag skulle nog hellre se en balanserad diskussion i typ gymnasiet om porr. Där både dom som fallit offer för att vara med i det, mått dåligt av at se det, fått skev syn på sexualitet, men också dom som faktiskt frivilligt jobbar med det, dom som blivit hjälpta av det och inte minst att förstå att det i dom flesta fall är överdriven fiktion på samma sätt som action eller sci-fi.
Bara för att det såg coolt ut att flyga med bilen över tre bussar och en öppen bro, är det inget som kommer funka i verkligheten. På samma sätt är det extremt osannolikt att styvmamma eller styvsyskon kommer vilka ha sex med dig.
Empati och kunskap är bra motgift mot det mesta elände.
Mvh // Johan
#27: Sant. Jag kände ibland att "om detta vore olagligt skulle det vara lättare att inte kolla", men samtidigt tänker jag som du, att det nog bara blir värre med förbud mot allt.
Något svårt man också ställs inför om man ser porr är vilken ålder de som är med har. Det är rätt svårt att se skillnad på en 16- och 18-åring tänker jag :-S
Så det är ofta svårt att göra det där medvetna valet man skulle vilja göra om man kollar. (lika med att det ofta kan vara svårt att se och veta hur frivilligt det är, som du skrev tidigare)
#28: Ja. Speciellt som mycket går ut på att speciellt tjejen ska se ung ut. Så när är det en för ung tjej och när är det en tjej med laglig ålder som ska se ung ut?
Och dessutom, är det verkligen ok för vuxna att kolla på någon som ut som 15 oavsett vad hen är i verkligheten? Blir barnporrvarning på det i mitt huvud.
Mvh // Johan
#29: Ja, då ringer det varningsklockor. :-S