Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 7266 ggr
Puma5016
2009-12-14 00:54
0

Plastpappa

Jag har träffat en underbar kille utan barn själv har jag 3stycken..

Han tycker att jag pratar för mycke om mina barn och mina problem…. Jag funderar på hur ska han då kunna flytta ihop.??!!!. Han är en sådan kille som kräver mycke uppmärksamhet………

Och jag har ju kidsen som tar mycke tid.Barnen gillar honom verkligen mycke och han gillar ju dem med.

Han tycker de är lite jobbigt att jag har barn sedan tidigare..(samma pappa) Men älskar mig  och kan inte leva utan mig säger han :)

Finns de någon där ute som kan berätta för mig hur ni kände er i en sådan situation<<+???

Lenore
2009-12-14 08:19
1

Jag har inte varit i samma situation men jag vet att jag inte hade kunnat vara tillsammans med någon som tyckte att det var jobbigt att jag hade barn. Barnen är det viktigaste för mig och min partner måste tycka att dom är en naturlig del i vårt gemensamma liv. Och om det inte känns bra för honom som särbos, hur tusan ska det då bli när man blir sambos?!
Om jag inte hade kunnat prata om barnen och mina problem med honom hade jag gjort slut. För att ett förhållande ska fungera för mig måste man kunna prata om allt utan att det ska kännas jobbigt.

StickyKitten
2009-12-14 13:26
0

Hur länge har ni varit tillsammans? Måste ni bo ihop nångång snart?

Att han gillar barnen är ju ett gott tecken, så det finns ju god chans att han vänjer sig vid att de är nummer 1 för dig =) Men samtidigt är det faktiskt jäkligt trist med mammor som enbart pratar om sina ungar och kanske inte har något liv utöver dem. Det blir för mycket.

Vad gäller att prata mycket om problem… Ibland kan det bli jobbigt att lyssna på någon som bara pratar om problem men aldrig om lösningar, eller om man ältar sina problem. Utan att göra något åt saken.

MimmieM
2009-12-14 19:50
0

Men jösses, med tre barn så är det väl inte konstigt att barnen står i händelsernas centrum i en mammas liv, och barnen kom väl inte direkt som en överaskning för honom? Antingen får han väl ta hela paketet eller låta bli. Han kräver uppmärksamhet, jovisst, men han kan aldrig bli prio ett när det är barn inblandade - varesig det är dina eller era gemensamma.

Exakt VAD får man ut av att pikar om att det är jobbigt att man flera barn med samma pappa sedan tidigare, vad vill han säga och vad vill han ha för respons? Omoget skulle jag vilja säga.

Carpe Diem

pyromanen
2009-12-14 20:06
0

Kanske kan vara en fördel att skynda långsamt med hopflyttning och även tänka mindre traditionellt om ni flyttar ihop. - man måste inte följa alla konventioner om hur det ska vara med en man, en kvinna och någr barn och hur man ska bo ihop…

Håller med ovanstående att han måste vänja sig vid verkligheten, du har 3 barn och det går liksom inte att ändra på. De är de viktigase personer i ditt liv, och kommer alltid att vara.  Så visst, lite omoget att inte förstå, men jag tror inte det är helt enkelt att bara förstå heller när man som han inte har barn innan (frstå intellektuellt jo, men på allvar förstå är nåt annat).  När man själv får barn är det ju också en enorm förändring i livet, fast man får vänja sig långsamt och här är det plötsligt 3 stk i hans liv… inte konstigt om det krockar lite.

bor barnen på heltid hos dig?  När jag blev ihop med min nuvarande man hade jag 2 barn innan (han ingen barn) och vi upplevde att det vr ba att inte flytta ihop för snabbt och i början var han här mest dom veckorna barnen var hos sin pappa. Han väntade 1,5 år innan han sa upp sin lägenhet.

Sen har vi gjort så att alla i familjen har eget rum, altså inte bara barnen utan även vi vuxna har var sitt egna rum. Det kanske låter som inte nåt som har med saken att göra… men det har det.. det är lite mer som att man kan vara sig själv också.  Kanske skulle vara bra för din käreste ifall ni ska bo ihop..  för han är ju inte pappan i kärnfamiljen…

Puma5016
2009-12-15 01:22
0

#1 Han gillar dem men att han hade tyckt de vart "bättre utan" barnen..  Han har från början vart medveten om att dem alla tre trollen….    När de gäller att prata om problem så hjälper han ju mig i många situationer med barnen…och vill lyssna och frågar ju hur dem mår…

#2  Har vart tillsammans i ett år i början av Jan.

Att flytta ihop nu ….nej nej absolut inte….Vi är båda överns om att ta de lungt!  Tror som du att han vänjer sig med tiden mer och mer :)        När de gäller om snacket om barnen .Det stämmer inte alls…Jag har ett liv utöver hehehe de lungt.

Problem ska man prata om typ en gång sedan ska man absolut inte älta….Klart man ska göra nått åt saken och titta lösningar…

# 3 Barnen är ingen överasking..jag berättade det  första gångerna han och jag chatade.    Han är väl medveten om paketet  ;)

# 4  Vi skyndar långsamt……  Håller med om att det krockar.

Barnen är hos sin pappa varannan helg tors till måndag .

Aha ..nått att tänka på med att ha ett eget rum..Kan ju vara bra för honom……kanske.

Tack till er alla.Väldigt intressant att höra era syn punkter