Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 6023 ggr
sus-71
0

dött sexliv

hej. jag har problem med min pojkvän. känns som vårt sexliv är dött. vi har sex 1-2 ggr i veckan, och varje gång så känns det som om han tycker att det är så jobbigt att tillfredsställa mej. det tar väl ca. 10-15 min för mej och det verkar som om att han egentligen bara skulle vilja ha snabbisar med mej och slippa ta hand om mej. tyvärr så behöver jag förspel för att få ut något av sexet. han tycker att det tar så lång tid för mej och han får ont i nacken och käken, och då blir jag ännu mer stressad. känner mej utnyttjad om det bara är han som får njuta, så jag vill ju gärna komma, och sen så gillar jag ju det också. sen han har tagit hand om mej så har han ofta slaknat och tappat lusten. jag brukar försöka att få han tänd igen men ofta så hjälper inget. känns som att han tycker att det är så avtändande och jobbigt att ta hand om mej. känns som om han inte är så intresserad av sex eller mej. jag ser egentligen bra ut men jag har ganska små bröst, så jag funderar ofta över vad som är fel på mej, varför han inte tänder på mej..är jag för smal eller för tjock, för tunt hår, för blek, för små bröst osv. osv. eller tycker han inte om mej längre?? vad ska jag göra?

[mia-38]
0

Har du pratat med honom om hur du upplever det hela?
Han kanske tror att du är nöjd.
Ta ett snack med honom och berätta hur du känner så kanske allt löser sej.

Kram

abbis
0

Kan han inte tillfredställa dig med handen istället för då kan ju du hjälpa honom samtidigt .Alternativet är att du skaffar en dildo så kör ni ihop..allt går att lösa om man har lite fantasi..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pyromanen
0

Låter som att det blivit jobb o plikt istället för lust o gemensam njutning. Och som att ni kör enligt samma recept varje gång?  Ta upp det med honom och förhoppningsvis kommer ni då överens om att hjälpas åt att testa en massa nya "recept" (experimentera o leka)

Bergspuman
0

Tror du även måste ta upp den känsligaste biten med honom: Tänder ni på varandra fortfarande? Inte bara han på dig, utan även du på honom? Om ni inte gör det, fråga er då om ni SKULLE VILJA tända på varandra? Det är viktigt: för en gång har ni känt stor lust till varandra. Den kan väckas upp på nytt, OM NI BÄGGE VILL DET. Men då måste ni jobba lite. Om viljan finns där, så kan det lösa sig.

Mitt äktenskap slutade nämligen ungefär så där: vi kom fram till att vi inte tände på varann längre, vi hade blivit mer som syskon eller kompisar. Jag försökte o försökte i det längsta, men fick ge upp - han var inte villig att kämpa och väcka liv i det hela.

A och O: TALA med honom! Gör det när ni egentligen gör nåt annat, t ex kollar på TV, käkar, småpysslar i hemmet, så blir det inte så laddat och han är mer avspänd o inte lika benägen att avfärda dig.

sus-71
0

tack för alla fina råd. ska prata med honom ikväll. gruvar…för han blir ofta defensiv och tar allt personligt. men vi måste ju reda ut det här.

Aviendha
0

Jag håller med ovanstående. Att prata om det är ofta en riktigt bra lösning på de flesta problem. För som det är nu så är det ju inte kul för er båda. Jag ser det som en självklarhet att båda ska få ut något av sexet och inte plåga sig igenom det hela, och det är verkligen inte orimliga "krav" du har heller.

Utan att ha sett dig kan jag lova dig att inget är fel på dig! Oavsett om du hade bröst ner till knäna eller knappt ens bröstvårtor. Alla tycker vi ju om olika saker, men det finns ingen som är så "fel" att ingen tänder på dem!

Eriktheking
0

Det är inte dig det är fel på. Har samma problem som kille för tillfället och jag älskar min partner och tycker att hon är det vackraste på jorden. Problemet ligger hos mig och ingen annan, jag övertänker och funderar och nästa vända är det ändåvärre.

Små bröst eller stora saknar betydelse liksom resten av utseendet. Tror att media har ställt krav på er tjejer som inte finns egentligen.

pyromanen
0

#5, ta up det som en gemensam angelägenhet, inte som nåt som kan tolkas som att du anklagar honom eller vill ändra på honom.  "Jag tror vi skulle kunna ha det mycket bättrre… om vi kunde prova… si o så……  vad tror du?  skulle du vilja vara med o testa…..?

ChristineL
0

Håller med alla ovanstående! Och extra vitkigt att prata "vi" när det gäller detta.

Cindy
0

Slentrian är den största lustdödaren, och efter en längre tids rutinmässig vardag kan även de hetaste sexgalningarna bli svalna. Det har alltså inget och nada med att göra hur du ser ut etc.

De flesta killar tycker att det inte finns något sexigare än en självsäker kvinna som tar för sig, så tyvärr kan ditt dåliga självförtroende nog spä på.

Ni behöver prata, och hitta nytt. Kanske åka bort en helg och bara ägna er åt varandra?

Att han inte orkar slicka dig är fånigt. Ont i nacken, my ass. Finns massor av ställningar att pröva där han inte behöver bryta nacken av sig! Du sitter på ett bord eller sängkanten. Du sitter gränslad över hans huvud. 69:an liggandes på sidan. Osv osv. Klart du ska ha dina orgasmer!

Vänliga hälsningar
Cindy

asvensso
0

Kanske ni ska ta en paus ifran plikt-sexet ett tag? Kop en massagestav kanske? En normal kille skulle aldrig ga med pa att ha sex utan att fa komma. Sa varfor ska vi Kvinnor bita ihop och stalla upp for att halla liv i vara relationer? Visst gillar jag sex men om jag inte hinner med sa ar det skonare med en ryggmassage faktiskt. Eller skulle hellre hangla lite.

Ta en paus! Borja hangla lite istallet.

pernillaa
0

Jag tycker du borde ta en titt på den här sajten. Amors pilar

Ha en bra dag! // Pernilla

regskylt
0

#11 det där var faktiskt ett tips jag behövde, om hånglandet. :)

asvensso
0

Hangla ar fantastiskt! Den fantastiska forvantan man bygger upp, speciellt om man har en ny kille och man inte vet riktigt hur det ska sluta…att kyssas passionerat ar underskattat!!  De relationer jag har haft som har blivit trista sexuellt har ett gemensamt - hanglandet upphor. Och passionerat kyssande…mmm

abbis
0

#14 Sant*S*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

regskylt
0

#14 väldigt sant… jag kan dock inte kyssas nu på ett tag (piercat läppen) :/

quinn
0

åhå,,,

Erotik är levande

sex är något som sker mellan 2 levande kroppar   -- upprepning om något dödar lustan…..upprepa den perfekta kärleksakten och den dör

erotik kräver ständigt förändring eftersom våra kroppar förändras, även erostisk------------

beröring kräver förändring--beröring måste ständigt nyupptäckas… beröring skänker njutning o leder att du tänder på honom/henne som sexuellt eggande  …. berör ofta och mycket

det är livsfarligt att fastna i ett vanemönster- tänk nya erotiska tankar

hitta nya omgivningar

lär dig  intim beröring..  sök tillfällen att sitta riktigt nära varandra.. hålla varandras händer… upptäcka att din partner under en längre stund suttit och tittat på dig med den där speciella blicken…. vakna under natten av att din partner ger dig en kyss eller smeker dig och somna leende om igen….  gå inte förbi varandra utan att ta på varandra…  

slentrian dödar verkligen……  varit med…Rynkar på näsan

Sofieen
0

Jag tycker absolut inte att du ska ha sex med honom om du märker att han bara tänker på sig själv. Det är nog ett ganska vanligt problem att killen inte förstår sig på hur mycket förspel en tjej behöver. Så är det bara och det får man acceptera.
Prata med honom och säg hur det ligger till, gör förspelet till något mysigt, sexigt och inte ett måste på något sätt.