Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2842 ggr
[Fiction]
2009-12-18 16:21
0

Julklappstips - don efter person

Jag skall köpa julklapp till två tjejkompisar och önskar lite tips på sådant man kan ge. Vi har bestämt att vi inte skall lägga mer än 100 kronor per julklapp eftersom vi har en klen budget för tillfället. Jag vill gärna ge dem ngt som passar deras personlighet och som de kan uppskatta och inte bara "en kul grej". Hellre fint och litet än billigt krafs, alltså.

Tjej nr 1 är 25 år, pluggar reklam och grafisk form på Beckmans designhögskola, är en tuff tjej med skinn på näsan, åker skateboard och snowboard, till utseendet ganska "Stureplansaktig" - men snarare en pojkflicka till sättet, ganska modemedveten stil med en hel del rockiga inslag, har pojkvän, har en hel del coola posters hemma på väggarna med attityd och ibland budskap av sexuell karaktär. Jag skulle nog beskriva hennes smak som trendig partybrutta med en personlig touch av streetstyle, undergroundkultur och "sex, drugs and rock'n'roll".

Tjej nr 2 är 27 år och har just fått veta att hon är gravid (dock inte så långt gången, så inga tips på bebiskläder eller dylikt här), vegan, har mga klassiska hemmafru-skills, utbildad socionom och arbetar med problemungdomar, har rest och arbetat lite varstans i världen, oerhört impulsiv personlighet, är just nu bosatt med sambo och hans två barn sedan hans tidigare förhållande i en liten håla som de planerar att fly ifrån illa kvickt, har varit politiskt engagerad i vissa hjärtefrågor som även fått henne att demonstrera i utlandet och bli arresterad på kuppen, vänlig, behaglig och omhändertagande personlighet men likväl svår att komma inpå livet och såväl självständig som enstörig. Hennes personliga smak kan sammanfattas med inslag från tre olika kulturer:

• Den orientaliska; färglatt, mystiskt och e
  • Rockabilly; pinuppor, tatueringar, sexig hemmafru.
  • Surrealism med Salvador Dalí i spetsen.
Aviendha
2009-12-18 16:55
0

Måste bara säga att jag slås av att dina vänner verkar vara sådana människor som jag skulle vilja känna, alt. vara ;)

Har du konstnärliga talanger? En canvastavla med ex rockabillystuk (där får man in mycket färger om man vill) med en mystisk, surrealistisk touch skulle vara en jättehäftig, och verkligen personlig gåva till den senare. Eller ett porträtt till den första.

Besitter du inte de talangerna så blir det svårt med just detta.

Ett minnesalbum kanske? Om du gjort saker tillsammans med någon av dem som du har foton med så kan du framkalla dessa, köpa ett snyggt album och sätta in dem blandade med favoritcitat från er eller förebilder och roliga anekdoter.

[Fiction]
2009-12-18 17:29
0

#1 Tusen tack för tipsen! :)

Tyvärr är jag rentav urusel på att teckna, då mina konstnärliga egenskaper yttrar sig så gott som uteslutande i litterär form. Att måla en tavla blir således ett omöjligt projekt för mig att ta mig an, såvida det inte visar sig att jag har någon dold talang för just surrealistisk konst vilket jag har svårt för att tro. Men jag kanske kan hitta en fin poster av dylikt slag som jag kan klippa till lite snyggt, skriva några ord till, alternativt en dikt, och rama in…? *funderar*

Oja, båda tjejerna har intressanta personligheter. Vi är nog ganska udda alla tre, fast på väldigt olika sätt. Vi kompletterar varandra väldigt bra och det jag gillar mest med dessa tjejer är nog att vi kan umgås alla tre, utan att någon känner sig utanför. Vi har alla tre varit tjejer som tidigare umgåtts mestadels med killar och har inte fått det där två och två-umgänget inpräntat i oss. :)

Aviendha
2009-12-18 17:34
0

#2 Jag gillar din idé! :) Tror det kan bli riktigt häftigt. Det hade jag uppskattat iaf.

Det är en fantastisk egenskap! Jag har själv upplevt det svårt att umgås tre eller fler tjejer då de flesta delar in sig i två och två. Men nu har jag funnit två andra tanter som när jag umgås med är fullt kompatibla ihop :)