Samlar du minnen?
Samlar du minnen? Nu tänker jag på fysiska föremål som man lätt kopplar till en person eller händelse.
Är ditt hus fullt med prylar som knappt fyller någon praktisk funktion men däremot innehar ett stort affektionsvärde?
Har du kanske en skokartong undangömd i garderoben fylld med kärleksbrev, fotografier och andra pryttlar från tidigare eller nuvarande kärleksrelationer?
Gör du dig av med vissa minnen om en kärleksrelation slutar och en ny tar vid?
Har väldigt få prylar utan praktisk användning, men just en sån skokartong du beskriver det har jag faktiskt… just i garderoben och just innehållande gamla kärleksbrev o ett o annat foto. Inget nytt har stoppats i lådan senaste 10 åren i alla fall.
Har inte gjort mig av med minnen vid avslutade relationer heller… är ju en del av mitt liv alltihopa även om man gått vidare.
Jag har städat efter en del karlar… men vissa har fått "stanna" kvar… Sen har jag en radda dagboksanteckningar, de är mina käraste minnen…
Jag har massor av saker sparade i en stor kartong i vårt förråd och tycker det är roligt att kolla igenom den ibland.
Jag har sparat saker från tidigare förhållanden även om jag har ett nytt. Jag har ju fortfarande fina minnen från dem och ser ingen anledning att slänga bort saker som påminner om dessa. Det är en del av min historia, mitt liv.
Jag har bara "raderat" allt från ett förhållande som slutade på ett smärtsamt sätt och det ångrar jag bittert nu när jag har kommit över det.
Jag har inte så mycket "minnen" själv från tidigare kärleksrelationer, mer än ett "Alla hjärtans dag"-gosedjur från första pojkvännen och kanske några rader i en dagbok som man skrev i ytterst sporadiskt. Tycker det är lite trist att jag inte har några fotografier.Blir mer fotografier och videoklipp med maken nu istället. Får se till att framkalla foton också så man får ett album med minnen!
Nej. Visst, några kort finns kvar i något fotoalbum, några cdskivor jag fått ligger kvar i hyllorna och ett gossedjur har illrarna lagt beslag på men annars har jag inget kvar. De fyllde för mig ingen funktion.
Från nuvarande har jag dock massor med foton, kort och brev och en massa annat :)
Paulina
Kom att tänka på mina morföräldrar. Det visade sig att min mormor sparat på kärleksbreven som hon fick av min morfar under några år på 30-talet, det var innan de flyttat ihop och gift sig. Jättekul att läsa, och man blir nyfiken på vad mormor kan ha svarat..
Själv har jag mig veterligen bara fått ett kärleksbrev och det var troligen inte ens ett kärleksbrev utan ett skämt från någon på skolan jag gick i då. Vet inte riktigt det roliga i skämtet dock.. Men ångrar att jag inte sparade brevet.. Ha ha..
Har ju sparat de flesta brev jag fått från ”gamla flammor” men även från kompisar och familjemedlemmar. En massa saker ligger i några kartonger i förrådet som har mycket liten praktisk användning men som ändå har ett visst affektionsvärde. Gamla teckningar, prylar, leksaker, foton och allt vad det är. Mycket av det kan man med fördel slänga, men det kommer att ta så lång tid att sitta där och avgöra vad som ska slängas och vad som ska behållas, att det är lika bra att behålla alltihop… Och så mycket plats tar det nog inte upp ändå.
Annars är jag för att slänga så mycket som möjligt. Det är alltid en skön känsla att ha blivit av med en massa skräp.
Jag rensade ganska obarmhärtigt när jag flyttade senast. Prylar jag har fått av gamla pojkvänner har jag gjort mig av med, förutom praktiska prylar som jag har användning för.
Mina dagböcker har jag kvar. Och en del foton. Och några få kärleksbrev har jag sparat även om jag har slängt många. Det är en riktig ego-kick att läsa när man känner sig nere. 
Jag samlar inte på dylika saker, utan är snarare ganska duktig på att kasta den typen av grejer; fotografier, gamla brev - ja; allt! Jag kastar dock inte bort det för att jag vill "göra mig av med den gamla relationen", utan för att jag inte vill samla på mig en massa skräp som bara växer och växer.
Foton och smycken är väl det som jag sparar.

Jag är en riktig minnessamlare. Vet inte var ifrån jag har fått det, men allt från biobiljetter till blommor och små saker som hjälper mig att minnas en viss händelse. Kommer bli ett helvete när jag ska flytta hemifrån…