Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3517 ggr
Rorosjons
2009-12-16 12:31
0

Otrogen?

Det är så att efter min skolgång från F-8an så är jag fast vid att få panik vid vissa saker. T.ex om någon går fort eller springer mot mig fram/bak ifrån.

Nu är det så att jag och min kille har vart ihop i 1år den 25/12. Och jag har på gymnasiet (går i 1a klass där) fått två killkompisar varav en är kär i mig. Låt oss kalla han som är kär för A och den andre för F.
Han kan lägga armen runt mig och dra ner mig i knät och krama mig samt bara sitta och hålla om.

Jag har berättat för denna kille att jag får en sorts panik som gör att jag ej rör mig någonting och kan ej säga ifrån. Detta sitter kvar sedan min skolgång. Skolans fel - ska jag anmäla? Läs mer där för att förstå mer.

När vi var hemma hos F så somnade jag i hans säng, låg med ansiktet mot väggen och tryckt mot väggen, A satt vid fotändan och kollade på medan F spelade på datan. Tjejen låt oss kalla henne för C, satt och spela ett annat spel. Efter jag somnat så hade A lagt sog på rygg bredvid, efter en stund hade han vänt sig med ryggen mot min, och efter det på rygg igen. Sedan hade han lagt sig så att hans mage var mot min rygg, dock med 10cm mellanrum. Sedan blev jag väckt och då satt han upp, jag sträckte på mig och kom då längre ner och hade då huvudet i höjd med hans bröstkorg.
Han tog då lite täcke av mig och la under armen. (jag hade täcket för mig själv innan). Han kom lite närmare med armen dock så rörde han mig inte.
Jag satte mig upp och blev sur för att C väckt mig.

Igår pratade jag och min kille om detta, och jag berättade att om A skulle pussa mig på kinden så, om jag känner mig själv rätt med paniken, så kommer jag inte rycka bort ansiktet eller säga ifrån. Och då finns risken att A fortsätter mot munnen och till slut kanske till och med hånglar. Som sagt, känne rjag mig rätt med paniken kommer jag inte göra något utan jag följer bara med strömmen ofrivilligt. Och därmed kan jag även börja hångla med A utan att jag vill just pga min stela panik.
Min kille blev självklart jätte ledsen och jag försökrade honom att jag ALDRIG skulle göra något sådant frivilligt mot honom, detta kan ske om A börjar och jag får den panik  jag tror jag kommer få.

Hur blir det, är jag otrogen mot min kille?
Jag får ju trots all en enorm panik vilket resulterar att jag blir stel och följer bara med strömmen. Jag kan inte säga ifrån på något vis. jag blir helt förlamad och vet inte vad jag ska göra.
Jag håller på att träna bort detta. men får ändå denna panik så fort min syster, till och med, kramar mig och gör ingenting. Jag är inte van med denna uppmärksamhet.

Rorosjons
2009-12-16 12:38
0

För att förenkla det hela!

Jag är mycket ovan med kramar eller berörning överhuvudtaget. Efter 1år med min kille är jag fortfarande ovan med pussar och kramar varje dag.
Jag blir inte stel med honom - längre, det tog 1-2 månader att få bort paniken.
Jag blir stel när mina syskon kramar mig, när mina vänner kramar mig.

Detta just pga paniken, den som förlamar mig. Och gör därmed att jag bara hänger på.
Jag blir förlamad från att säga ifrån eller akta mig.

LinnB
2009-12-16 13:20
0

Först och främst - du verkar ha haft det skitjobbigt. Så styrkekram till dig för det!
Sen… vet jag ärligt talat inte riktigt. Du är ju inte otrogen, men samtidigt skulle du ju vara det om A kysste dig och hånglade med dig. På ett sätt. Mycket komplicerat det där.

Men A vet alltså om att du får den här paniken? Och inte kan göra något? Vet han om att du har kille?

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

VeNyRa
2009-12-16 13:41
0

Jag tycker att du får säga till denhär killern som är kär i dej att han inte får hålla på så! Säg att du inte vill någonting med honom.

Kram

[Stampelina]
2009-12-16 17:07
0

Låter verkligen märkligt, kan det sluta med en sådan "hemsk" utgång som hångel (vilket alldeles säkerligen skulle såra din kille enormt mycket) så måste det väl vara enklare att bara säga nej! Jag fattar inte hur det kan vara svårt - oavsett bakgrund.

Hade jag varit din kille och inte kunde vara säker på att du skulle kunna vara mig trogen då skulle du inte längre vara min tjej. Helt enkelt.

Men eftersom du ändå tycker det är svårt så skulle jag ringa upp A och förklara läget, och då verkligen vara tydlig med att du inte är ett dugg intresserad av honom. För det är du väl inte?

Tänk dig själv hur det måste ha kännts för din kille när du berättade att du inte vet om du kommer klara av att vara honom trogen! För mig hade det varit väldigt konstigt.

Du kanske helt enkelt inte ska utsätta dig själv för att hamna i situationer där han får en chans att kyssa dig eller röra dig på det viset. Lägg dig inte och sov när han är i närheten utan gå hem om du är trött! Och ställ dig framför spegeln hemma själv och öva på att säga ifrån, det verkar du behöva öva mycket på, för tro mig om du ska klara dig i världen framöver så kommer du verkligen behöva kunna säga ifrån, du kan inte bara gå igenom livet och låta folk göra precis vad de vill med dig! Du anar inte hur dåligt du kommer må då!

Förstår att du har ett jobbigt förflutet och kanske mår dåligt många stunder, men gör dig själv en tjänst och stå upp för dig själv, ingen annan kommer göra det åt dig vet du.

Lycka till!

[cancan]
2009-12-16 17:59
0

Du kan ju alltid prata med din pojkvän om hjälp med att säga till den andra killen.. Om du nu vet att du inte klarar av det själv..

Aviendha
2009-12-16 18:23
0

A skulle alltså kunna dra stor nytta av din panik, och på så vis skada ditt förhållande och såra både dig och din pojkvän djupt. Av den anledningen tycker jag att du måste sätta upp en klar, tydlig gräns för A. Du vill inte ha honom. Du har ett förhållande, och han måste respektera detta.

Karmatarerskanise
2009-12-16 20:15
0

Du borde ju inte umgås med den där killen om du vet med dig att du inte kan säga ifrån och du vet att han skiter i att du har pojkvän.

Annars blir det ju otrohet, eftersom du vet att du inte kan säga nej, och du vet att han kommer försöka. Du väljer ju själv om du vill umgås med honom eller inte.

Rorosjons
2009-12-17 10:34
0

#2 Tack!
A vet om paniken och han vet att jag har kille. Han har sett mig och min kille flera gånger vi tre har umgåtts ihop.
Men om han kysser mig, då är det ju han som gör det inte jag. Sen drabbas ja av en panik som gör mig som förlamad och därmed kan inget göra, de är hemskt..

#3 Både jag och min kille har sagt det och han har lugna ner sig mycket med att krama och hålla om mig. Nu gör han det ej längre men försöker lite titt som tätt att närma sig..

#4 Det kommer verkligen inte att få en sådan hemsk utgång som det. Jag gör allt för att vara min pojk trogen och har lärt mig säga nej mer och mer.
Jag har förklarat detta för min kille att jag blir hel konstig. Och han accepterar det, självklart är han ledsen och jag är extremt ledsen. Men jag gör allt för honom. Och jag kommer aldrig att vara med A själv så risken finns egentligen inte. Jag skrev upp kyss just för att höra åsikter med tanke på att jag blir som förlamad.

#5 Både jag och min kill har pratat med A och han har skärpt sig.

#6 Jag vill absolut inte ha honom! Jag vill ha min kille, han är den enda för mig.
Jag hoppas A har huvud nog att inte dra nytta av min panik, han är en god vän så jag tror och hoppas han har huvud nog. Är aldrig själv med honom så han får aldrig risken och dem som är med vet om att jag har kille. Och det vet även A.

#7 Jag umgås aldrig själv med honom. Och jag undviker honom när han frågar om vi ska göra något, skyller på att jag ska göra någonting med min kille eller mina vänner.

LinnB
2009-12-17 13:55
0

#8 Jag säger som många ovanstående då, du bör inte umgås med den här killen om du nu tror att han skulle kunna göra det. Vad är det för vän i så fall? Speciellt då han känner till läget.

Rorosjons
2009-12-19 16:01
0

Till alla, kontaken med killen är näst intill bruten. Umgås endast med honom när jag är med minst 3 andra också, och då är han med en av dem och ej med mig. Aldrig ensam och heller inte på eget intiativ.

LinnB
2009-12-19 23:28
0

#10 Då har du väl inget problem…? :) Då lär han ju inte försöka, så då behöver du ju inte oroa dig. Vore kanske toppen också om din kille var med när ni umgicks också? Det minimerar ju risken helt.

Rorosjons
2009-12-20 11:50
0

#11 Näe, ser inga problem då =). Min kille brukar följa med och dem pratar glatt även min kille egentligen inte gillar honom så mycket. Men det är helt OK =)

LinnB
2009-12-21 15:30
0

#12 Åh, vad skönt att det hålls på en såpass mogen nivå. :)

Rorosjons
2009-12-21 16:48
0

#13 =)