Nyår!
Då är det snart nyår :)
Hur ska ni fira det? Var ska ni vara, med vem och vad ska ni äta och dricka?
GOTT NYTT ÅR!!!
Vi firar alltid med min bror och svägerska och fokuset ligger på god mat.
Vi handlar i Saluhallen i Göteborg imorgon och sedan går nästan hela nyårsaftonens dag till matlagning.
Sedan ÄTER vi förstås och har allmänt trevligt med sällskapsspel och vid 24 snåret går vi ut för att beundra alla raketer och fyrverkerier. Sedan kan natten bli hur lång som helst….
/Maria
I år ska jag och killen ha skaldjursfrossa hemma, med tända ljus och bra musik. Blir gratinerad hummer, kräftor, rökor, het aioli och vitlöksbröd.
Sen vid 10 tiden beger vi oss till mina föräldrar. Där blir det trevligt sällskap, kolla raketer vid 12, sen blir det ostbricka.
Jag och pojkvännen skall först fixa någon middag ihop med en killkompis till honom. Vad det blir i matväg har jag ingen aning om, jag låter pojkvännen sköta den biten. Därefter skall vi på en nyårsfest hos någon jobbarkompis till dem. Det blir förmodligen mest en massa singelfinanskillar på festen, med en och annan partner i släptåg.
Nyår är inte särskilt viktigt för mig, så det får bli som det blir… Det jag ser fram emot mest, är att få spöka ut mig i en massa överflödigt glitter och mingla runt bland främmande människor. I sådana sammanhang är jag i mitt esse. ;)
jag ska fira med pijkvännen och vår gemensamma vän hemma hos mig. blir att se massa film och äta onyttigheter *L* sen ut på gården kl 12 och se på raketer. sen mera film ^_^

Här blir det middag hos mig med nära och kära vänner och min fina pojkvän! Eller ja, egentligen middag och förfest i ett. Tror vi skulle käka någon fläskfilégrej (jag står för köket men lämnar matlagningen åt dom, haha). Blir lite spel och sånt också.
Efter det lär vi nog åka in till stan och möta upp några andra och fortsätta kvällen där. :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

jag ska fira med en kompis hos hennes sambos föräldrar .. ser mest framemot o få ha på min fina klänning =) nyår e inte så viktigt för mig.. vet inte vad vi ska äta eller ens när vi ska dit..
Jag ska fira med pojkvännen och hunden, vi ska väl dricka lite och äta god mat, potatisgratäng och kött!
Vi ska ha lite halvt knytkalas hemma hos oss, vi ska fixa potatisgratäng till alla, nån tar med sig bubbel till tolvslaget, nån bröd och någon sallad så tar alla med sig sitt eget kött. Och några ramlar in lite senre. Sen blir det väl got dricka och trevligt sällskap ända in i det nya året :)
Ett måste på nyår för mig är Grevinnan och betjänten!
/Christine
Vad potatisgratäng verkar vara populärt…! Det hade jag OXÅ tänkt göra!!! Med rostbiff, rödvinssås, små steklökar, ångade haricots verts och plommontomater! Till förrätt marinerade pilgrimsmusslor som jag gjuter lite citronolivolja över, strax innan serveringen. Efterrätt chokladmousse (men färdig, jag gör fanimig ingen egen grr, tar för lång tid).
Med vem? Kärbon.
Om det inte är för kallt (vilket jag misstänker, suck) åker vi ner på stan och kollar in fyrverkerier.

vi ska till svärmor o käka middag..
blir min mamma m familj, daniels syskon m respektive + lite annat folk..
ska bli trevligt :-)
Jag brukar träffa släkten, äta lite gott!
Ska vara med före detta och hans familj, dvs 6 barn + 4 vuxna, dvs barnmeny = pizza + läsk! några små fyrverkerier och sen hem i seng kl 22… bruker dock vakna med ett spjätt kl 24 när grannaras (1 kilometer bort i skogen!) tonnårskillar spränger "bomber o kanoner" (mistänker dom gör egna…)he he
gott nytt år!
jag och min kära sambo ska vara på hotellet i Årjäng :) han ska spela (han spelar dansband) och så blir det lite god mat och dryck till :) och hans familj kommer oxå att vara där :)
Hemma med maken, händer inte mycket. Kom hem igår kväll efter några mysiga dagar på Gotland, men jag verkar fortfarande vara lite borta för jag har inte tänkt på att det är nyår. Haha.. Gott nytt år!