Fira års dag med partnern.
Idag har jag och min sambo vart ihop i 4 år, tyvärr fick vi totalt idetorka på vad vi skulle hitta påeftersom vi la utlandsresa på is då vi inte har tid eller pengar för det just nu. Så vi valde bio och middag, mysigt men känns lite torrt ändå.
Vad har ni gjort eller planerat inför era års dagar med era partners??
Min blogg: SweGizmo.se
Vi har skapat en liten tradition. På eftermiddagen lagar vi mat tillsammans (pepparbiff & nån sorts potatis), sen äter vi (samma som när vi förlovade oss) glasskaka till efterrrätt. Sen blir det nån bra film och massor med mys på tu manhand hela kvällen.
Låter kanske trist men en tradition är en tradition och jag tycker den är underbar!
På förlovningsdagarna har vi haft picnic och sen samma mat & efterrätt som årsdagarna. Men om två år, jag då blir det ett helt annat sätt att fira, för då gifter vi oss på förlovningsdagen *längtar* :D
Oh, grattis till de fyra åren ;) Jag och min pojkvän har inte hunnit ha någon årsdag än, men jag hoppas att han vill bjuda ut mig på samma restaurang som när vi hade första dejten, det skulle vara mysigt. Med tidigare pojkvänner har vi typ just middag och bio, det tycker jag duger alldeles utmärkt :) Så har jag firat en förlovningsdag med ett ex och då var vi på spa en helg.
/Christine

Då vi firade våran årsdag beställde vi pizza och såg på en klassiker vi båda velat se länge på mitt golv. Vi har en väldigt begränsad budget, så det var helt perfekt. Hade gjort om hela mitt golv till en stor 'säng', ungefär. Helmysigt och väldigt personligt! Givetvis drack vi vin till pizzan. Classy!
Tycker inte det är så viktigt att årsdagar ska vara fancy. Huvudsaken är väl att man inte ska behöva känna några krav? :)
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
hehe, bio och middag är nog en klassiker:) men önskar att vi hade kunnat ta utlandsresan som vi velat från början. men vi tar den efter sommaren istället:)
Grattis till åren tillsammans! Vi har varierat, allt från hotellweekend till hemmamys. Inte viktigt för oss att det blir något speciellt, mer än att vi umgås och rår om varandra den dagen om det är möjligt. Vi kan fira senare om inte annat ;)
Paulina
#0 Vad roligt, jag och min sambo hade vår 4årsdag igår!
Vi ska gå och se en fars i morgon :)
_Vad har ni gjort eller planerat inför era års dagar med era partners??
_
Jag är dålig på att fira, för mig räcker det bra med vardagsgos.
Men visst, vore det helg och man hade pengar så skulle jag inte banga på att hyra en bil och dra på upptäcksfärd. Men som sagt gos hemma är också mys..
Vi firade åtta år nu i februari och tidigare år har vi gjort lite olika, ibland har vi gjort en supermysig och god middag hemma, ibland gått ut och käkat, hyrt en dvd och mumsat massa plock mat som ost och räkor…
det har berott på hur ekonomin sett ut eller om vi jobbat på dan eller så. Det här året hade vi hunnit va hemma från bb i en knapp v så vi va lite slutkörda och höll faktiskt på att glömma den totalt
men vi passade på att kramas lite extra i soffan framför tvn ist med lilla bebisen i famnen.
Så vad man gör tycker inte jag spelar så stor roll utan att man rår om varandra lite extra den dan, tex sms kan ju va en trevlig stämningshöjare
Man kan ju slå på stort när man firar jämt kanske, jag vet en kille som strödde rosblad från ytterdörren till sovrummet… en annan hade skrivit små postitlappar med gåtor och sattit en på tex badrumspeggeln, i kylen etc som ledde till nästa plats och på varje ställe fanns en sak som hon skulle ta med till sovrummet… fantsin har inga gränser.
men kom ihåg att vardagen kan va lika romantisk….
Vi hade jätte mysigt igår:) vi såg "en shopalcoholiks bekännelser" och sedan åt vi på en kinakrog:) sen tog vi 2 drinkar var på en bar innan vi åkte hem.

Låter som en jättehärlig kväll! :D
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

vi har ätit gott, kanske gått på bio. gjort något man inte gör vajre dag
rår om varandra.
Har allrdig hållit koll på dagar, inte hellr i tidigare relationer, har ingen aning om vilket datum som var våran början… i juli nångång måste det ha varit… vi gifte oss i slutet på september 08.. men vet faktiskt inte vilket datum det var….
Vi brukar avnjuta en god middag med tända ljus och en bra film, sen brukar vi ta en promenad med hundarna hand i hand. Har även hänt att jag fått rosor av min pojkvänn :D vi firar 1 år nu den 14 februari och planerar att äta så subway där vi träffades för första gången :D