Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 3532 ggr
Paimon
2010-01-12 10:02
0

Romantik

Hej,

skulle behöva lite hjälp. Jag vill försöka göra mer romantiska saker för min flickvän. Men det har låst sig lite grann för mig och jag kommer inte på nånting.

Så därför undrar jag vad ni har för tips på vad man kan göra och vad ni själva tycker om att göra eller att nån gör för er?

Det kan vara precis vad som helst, spelar ingen roll om det är en liten eller stor gest, sexuellt, vardagligt, once in a lifetime.

Lenore
2010-01-12 10:43
0

Jag uppskattar nog mest när sambon gör småsaker för mig. Tex säger att jag kan gå och läsa eller sova lite så tar han hand om dottern fast han precis har kommit hem från jobb och säkert är jättetrött han med.
Eller som när han en dag kom hem med en liten chokladbakelse med texten "Jag älskar dig" på.
En fin komplimang är alltid också härligt att få, som att höra att man är det vackraste han vet även om man står i en sliten gammal pyamas med ansiktet fullt av utsmetat smink från gårdagen, eller att han älskar fräknarna på min högra tumme.

ChristineL
2010-01-12 10:59
0

Jag håller med #1, småsaker är nog det jag uppskattar mest, komplimanger, att hitta lappar med små fina ord, ha midddagen färdig när jag kommer från jobbet. Skumbad, massage, blommor, choklad (eller något annat som hon tycker är väldigt gott)…

[Liinda]
2010-01-12 12:34
0

Jag håller med dom andra faktiskt :) Det är dom där småsakerna som uppskattas så mycket i vardagen. Jag blir jätteglad när min pojkvän säger att han kan laga mat eller diska. Eller att han har köpt med lite godis hem så man kan mysa framför teven ihop :)

Paimon
2010-01-12 13:02
0

Okej, småsaker är viktiga. Men om ni ska säga nåt större då, vad skulle det vara?

Försöker få så mycket idéer jag kan =D

[Liinda]
2010-01-12 13:18
0

Det är svårt att säga när man inte vet hur din flickvän är eller vad hon gillar. Men det finns en sida som man kan köpa upplevelser på, typ klappa vargar på kolmården, hoppa falmskärm, bergsklättring ja sådana saker ska se om jag hittar sidan :) Fast det kanske inte är så romantiskt föressten :P

Karmatarerskanise
2010-01-12 13:33
0

Bjuda ut på middag, ge en upplevelse, som tex ansiktsbehandling, eller du kan ge henne massage med massageoljor. Bjud på en weekend i en annan stad.

Gör en picknick och gå ut i skogen.

[Fiction]
2010-01-12 17:25
0

#5 Jag tror att du syftar på denna sajt.

[Fiction]
2010-01-12 18:00
0

Personligen anser jag att det mest romantiska min pojkvän hade kunnat göra för mig, är att skriva ett sådant inlägg som du just har gjort. Bara vetskapen att han bryr sig tillräckligt mkt för att be andra om råd, skulle räcka för mig.

Men, nu ville du ha konkreta tips… Jag tycker att det är småsakerna som gör det. Att du köper hennes favoritbröd nästa gång du går till affären eller på andra sätt visar att du har snappat upp sådant som hon gillar och petar in några sådana överraskningsmoment i vardagen. Det behöver inte vara dyrt och högtidligt, utan det räcker att du visar att du ser henne som person och att du ger henne små uppskattningar som tyder på att du är observant på just henne.

UG
2010-01-12 20:00
0

Jag tycker inte det är romantiskt att få någonting som jag ska göra själv såsom ansiktsbehandling etc. Tycker mycket bättre om att få någonting man gör tillsammans som kan stärka relationen. Tex en kväll på klätterklubben, skridskobanan, bio, teater, middag, fika etc… Det romantiska upplever jag ligger i att partnern planerar, tar intitiativet och genomför något jag själv kanske inte skulle ha kommit på/tagit initiativ till.