Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 4067 ggr
Katti
0

Ett beslut!

Sedan jag var 18 har jag haft eget företag (är 40 nu). Företaget har jag altid haft vid sidan av "vanligt" jobb. 1998 fick jag fast jobb inom kommunen. Jag har hela tiden drivit mitt företag i liten omfattning vid sidan av detta jobb. För drygt två år sedan fick jag en, som det känns, once in a lifetime-chans att tjäna pengar i mitt företag (innan har det mest varit hobby och ofta mer ut än in när det kommer till pengar!). Så jag har jobbat med det sedan dess, fortfarande bredvid mitt vanliga förvärvsarbete. Dock var jag en tid helt tjänstledig och nu har jag gått ner till halvtid. Tyvärr får jag inte mer tjänstledigt på heltid och vet heller inte om jag kan gå ner i tid i längden.

Det sista halvåret eller så har det varit minst sagt mycket här… Två (eller tre, beroende på hur man ser det!) jobb och krav på mig från alla håll. Det plus barn som inte sover på nätterna, har gjort att jag känner att jag just nu balanserar mycket nära avgrunden…

Igår grät jag på vägen hem från jobbet och jag kände att nu släpper jag "drömjobbet", det jag gör hemifrån i min firma. Jag orkar inte ha det såhär! Har tidigare snuddat vid tanken att säga upp mig från kommunjobbet, men det är ju sånt man inte gör. Trygghet är ju jätteviktigt och så mycket tryggare än det jobbet blir det inte. Men jag kör 7 mil varje dag för att jobba 4 timmar (kan inte ändra arbetstiderna), vilket gör att det ändå går åt en hel del tid innan jag är hemma igen och då har jag väldigt svårt att ladda om och sätta mig med jobbet som jag faktiskt älskar! Somnar oftast istället… Och speciellt mycket pengar ger halvtidsjobbet inte om man räknar bort de närmare 150 mil som jag kör i månaden.

Pang, då slog det mig! Inte f…n kan jag släppa jobbet jag vill ha för att vara kvar på det jobb som inte betyder speciellt mycket mer för mig än trygghet och mat på bordet!

Så… imorgon säger jag upp mig för att satsa helhjärtat på mitt hemmajobb i firman Skrattande. Ville bara berätta!

ChristineL
0

You go girl! Klart du ska satsa stenhårt för ditt drömjobb, och följ ditt hjärta! Härligt med människor som vågar ta sånna beslut :)

Lenore
0

Oj, vad modig du är! Vad glad man blir när man läser om någon som satsar på sin dröm! Önskar dig all lycka med ditt företag! Skrattande

Karmatarerskanise
0

Lycka till:)

Katti
0

Tack! Ja, jag hamnade i ett läge där jag var tvungen att fråga mig själv om jag var en man eller en mus. Kom fram till att jag inte var något av det utan måste gå min egen väg Skrattande.

Sandra
0

Vad härligt det är med människor som vågar stoppa ut nosen och satsa på nåt de älskar! Lycka till med företaget! Får man fråga vad det är du gör som du brinner så mycket för?

Katti
0

Jag har alltid haft mycket djur omkring mig och föder upp hundar och kaniner och håller på att återuppväcka min kattuppfödning. Det brinner jag förvisso för, men problemet är att denna hobby kostar betydligt mer än vad man någonsin kan få tillbaka i pengar, så det är ju inget alternativ för försörjningen. Dock känns det ju tryggt att alltid ha någonstans att göra av pengarna så att de inte ligger och samlar damm Glad.

Jobbet som jag har chans att få in pengar på och som passar ypperligt ihop med ovanstående hobby är som ombud för ett känt djurförsäkringsbolag (så är det någon som behöver försäkra en hund, katt eller smådjur så skicka ett PM!). Man jobbar hemifrån och har kontakt med en massa trevliga uppfödare och djurägare.

Det enda jag är lite besviken på är att alla på jobbet såg så glada ut när jag idag sa att jag skulle sluta Flört.

pyromanen
0

Om det hade varit facebook hade jag tyckt på "gilla". Du är modig och klok!

Sandra
0

Det kallar jag modigt. Synd att vi redan har försäkring på våran lilla pälsboll Flört

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oh, det kommer nog nya pälsbollar vad det lider! Så funkar det här i alla fall! Det kom en igår Flört.

Sandra
0

Vilken sötnos! Ser ut som en birma? Vi bor rätt litet för att ha fler djur än ett åt gången. Nu är han rätt liten så en liten hund till får plats, men än så länge räcker det med en. Vilka raser av hundar o katter är det du föder upp?

Katti
0

Ja, det är en birma! Fast färgen är ganska ovanlig då hon är sköldpaddstabby. Jag har finsk lapphund och så birma numer (har haft ett birmauppehåll sedan -02) och min syster har kelpie som egentligen är den ras jag började med en gång i tiden. Jag har även en portugisisk vattenhund.

xcess
0

Oh Vilket stark beslut! Rätt beslut! Mycket bra gjort. fin kisse desutom!

Lycka till

Cindy
0

Du gjorde helt rätt! Man ska alltid följa sitt hjärta i sånt här, det blir bäst i längden för både dig, arbetsgivaren och familjen! Lycka till!

Vänliga hälsningar
Cindy