Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 2326 ggr
Zolah
0

- djup suck -

Hejsan, är ny här. Visste inte att det fanns ett sådant här ställe men det är kanske rätt bra? känner just nu att jag har få ställen där jag kan snacka med folk om just sånt här.

Jag har alltid varit i långa förhållanden, eller snarare 2 men båda har som varit i större utstreckning hela mitt liv. första varade i 4 år från då jag var 16 ungefär, sedan var jag ihop med en annan kille i 2 år. Innan så har jag inte sett att folk varit intresserade av mig, jag tänkte väl ' oh well, jag ser inte så speciell ut så.. ' och jag gick vidare.

Men NU efter mitt senaste förhållande så får jag en hel del uppmärksamhet, och det är skit jobbigt. Jag vet inte hur jag ska hantera det, och alla verkar kräva svar och liknande på en gång! vafan, jag behöver lång tid för at veta om jag känner nåt eller om det är bara att jag känner mig smickrad.

Sedan detta med dating? wtf hur`? vad innebär det? vad är ok? men, hallå T_T ~ledsen~

Hur ska jag göra? jag är seriöst inte van vid att killar berömmer mig för mitt utseende, jag är van att vara en i kill gänget. - mår illa -

aangeleyes
0

Hej

Vet inte hur gammal du är men "Långa förhållanden" är iofs alltid bra men om man är 14-17 och fortf bor hemma fast man har pojkvän så är det inget direkt vuxenförhållande då menar jag att man är inte direkt självständig och ansvarstagande än att man skulle bo ihop om du förstår vad jag menar.

Jag har haft 2 seriösa förhållanden när jag var i den åldern men jag räknar inte direkt dom för att jag var ung samt nu lever jag i mitt riktiga seriösa förhållande där man lär känna varandra på ett helt annat sätt än förut o man bor ihop.

Ang uppmärksamheten så är det ju så inviduellt från person om du nu tycker det är jobbigt så säg ifrån. Tror det inte kommer ge sig förens du har sparkat bakut. Att inte gå och veta är väl inte direkt ha några känslor sånt känner man direkt i hjärtat. Ovissheten är värsta fienden så kan förstå grabbarna om dom vill ha svar. Så ta en rejäl tankeställare men håll inte ut på tiden.

Dating beror från person till person bio, fika en del kan känna att det klickar direkt o går hela vägen. Men middag första daten tycker jag är lite jobbigt, tänk om man inte gillar personen o så ska man sitta där en stund då rekommenderar jag en fika isåfall.

Niini
0

#1 Så med andra ord är mitt förhållande inte seriöst eftersom vi träffades när jag var 16? OOps, bäst jag avblåser bröllopsplanerna då! Flört

aangeleyes
0

#2 Det är väldigt ovanligt att ett frhållande håller så länge men det finns få som det så och då är det bara att gratulera:D

Zolah
0

2: Jag är i samma ålder som du, 22 och i sommar 23. Alltså har jag varit ihop med min första kille tills jag blev 20-21

jag förstår dig inte, måste man bo ihop för att det ska räknas som seriöst?

men är det en date först då nån säger' ska vi på date?' eller räknas det som det på en gång?

fotokrafs
0

Om det är en dejt eller inte beror nog på vem man frågar.

En del killar jag mött har kallat det dejt, även om vi BARA setts som vänner. En kille sa "eftersom vi bestämt ett datum/tid att ses så blir det väl en date".  Själv ser jag dejt som något mer "romantiskt", där man visar mer intresse för varandra och ser om det kan leda till något mer.. typ. Som du ser, jag vet inte heller vad som räknas som date.. men jag bryr mig inte så mycket heller.