Speeddejting
Såg en lapp på skolans anslagstavla idag. Det finns en grupp som anordnar speeddejting för ensamma (unga) studenter på högskolan(!) - dog väl lite av skratt, men.
vad har ni för erfarenheter av speeddejting? var det värt att prova?
har aldrig testat det men hört reportage på radion om det. verkar inte klokt om jag ska vara ärlig. hur ska man kunna lära känna nån på 3 min eller vad det nu är?
Jag hade gärna testat om jag vart singel. Men det beror på att jag oftast inte behöver mycket tid på mig för att få ett intryck av en människa, och det stämmer oftast. Jag märker rätt fort om det är något i min smak eller inte, och dyker det upp någon som sticker ut lite ur mängden så är det ju bara att se om vederbörande är intresserad av en fika eller så :)
Sen är ju smaken som baken. Vissa vill ju ta det långsammare och lära känna någon mer än så. Jag ser speeddejting som en snabbspolning av ett utbud helt enkelt. Du ser vad som finns, ögnar igenom och kollar om det var något du ville kika närmare på.
Paulina
Jag har inte testat själv men skulle nog mest se det som en kul grej och inget annat. Har svårt att tänka mig att jag på tre minuter (eller så) skulle hitta nån som verkar intressant, men kulle helt klar vara kul att testa!
/Christine

#1 Tanken är väl inte att man ska lära känna personen, utan att få ett intryck? Man träffar mycket folk på kort tid (och det anses väl effektivt i dagens tid-är-pengar-samhälle), väljer ut den/de man gillar och träffas på en ordentlig dejt senare. Så uppfattar jag det i alla fall =)
Jag vill testa! :-) Synd att det inte finns något liknande här.

Haha nej har aldrig testat men skulle gärna göra det. Efter första 3 min så vet jag om jag gillar personen eller inte. :)
Snabbspolning av ett utbud. Det var bra uttryckt Aviendha! 
Både ja och nej. Vore jag singel KANSKE jag hade varit nyfiken nog att testa. Som en kul grej liksom. Men nej, tror inte på det där sättet att mötas. Att närma sig en annan människa och känna gemenskap med henne/honom, kräver allt lite mer tid än 3 minuter.
Jag brukar ge ett dåligt första intryck, har jag hört av flera. Kanske för att jag har svårt att snacka med folk sådär.. så det där låter inte som en grej som skulle funka för mig, men annars låter det skoj.
om jag var singel skulle jag absolut prova, verkar kul iallafall :)