Nya vänner?
Inser att jag bara har min sambo att umgås med… annars sitter jag mest hemma. Har iofs flyttat till en ny stad, Stockholm dessutom, men i ärlighetens namn var det lite klent med det sociala redan innan…
Nån som har tips på hur man skaffar sig nya vänner efter 30? Fast man bara jobbar hela tiden….

Kanske du kan försöka bli vän med någon på jobbet eller att sambon har vänner du kan umgås med? De, i sin tur, har säkert också vänner som har vänner osv.
Jag är själv i samma situation, enda skillnaden är att jag bott i samma stad i drygt 10 år.
Önskar dig stort Lycka till!!
nja… jobbar som personlig assistent, det funkar inte riktigt så på det jobbet ;) men tack ändå.

Jobbar som personlig assistent, jag också…
Synd att vi inte bor närmare varandra ;)

Tja, efter att man gått ut skolan så är det just på jobbet man träffar mycket folk. Eller om man har en hobby.
Annars är det rätt jäkla svårt faktiskt.
# 4 låter lite väl fantasilöst att man bara ska kunna träffa folk på jobb eller hobby… det beror väl på vad för sorts människa man är? Eller är man dömd till ensamhet då när man inte har ett socialt jobb? Det accepterar jag inte.
Klart man inte är dömd till ensamhet, men jag tror att det kan vara svårare ju äldre man blir… Saken ligger i ens egna händer, vill man ha nya vänner så måste man vara social helt enkelt.
/Christine
#5 precis, det var därför jag startade den här tråden, så nu har vi konstaterat det… det blir svårade med åldern. Då kanske vi kan diskutera hur man skulle kunna göra? Starta en bokcirkel? Prata med folk på bussen?
Ja, men varför inte? Eller leta efter gamla vänner på tex facebook och återupta kontakten där, se om man har något gemensamt. Visst, många tycker att facebook är överskattat och jag kan hålla med till viss del, men ett himla bra sätt att hitta folk!
/Christine

#5 Jag skrev att det är svårt men jag har aldrig sagt att det är omöjligt.