Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 3648 ggr
[mia-38]
2008-04-26 17:42
0

kk

nyfiken på hur många som kan tänka sej att vara KK ??? Vad anser ni om det?
Det är svårt…För personligen får jag alltid känslor för den jag har sex med.  Att bara vara KK då funkar ju inte..

Hur ser ni på det????

Veyla
2008-04-26 18:02
0

Det är nog väldigt olika vad man känner. Det finns massor av känslor man kan få. Jag har personligen ingen erfarenhet av någon av dem men jag har erfarenheter av att tänka;)

Man kan ju våldta. Då känner man makt och det kan öka tillfredställningen.

Man kan vara kk som du sa. Det är ju bara för att stilla den perversa bedrift som dem flesta har. Detta kan också vara spännande pga risktagandet.

Sen har vi det vanliga samlaget mellan två som älskar varandra.

Jag har samlat på mig massvis av mer info men jag tycker att dem här tre hede mest med saken att göra. Jag är som en svamp när det gäller information;)

//önskar er en trevlig kväll! Med eller utan kk:P

Karmatarerskanise
2008-04-26 18:26
0

Jag tycke det är bra med KK om man inte är i ett förhållande. Men precis som du skriver är det lätt att någon av personerna får känslor.

[mia-38]
2008-04-26 18:29
0

Jaaa….Hera…å så har det hänt nu….Å jag vet inte riktigt vart jag själv står i förhållande till honom…Sexet funkade ju..men funkar personkemin???? Vet inte om jag är beredd att ta reda på det,,,

Karmatarerskanise
2008-04-26 18:34
0

Det är inte alltid lätt att veta. Men själv tycker jag det är bättre att prova. Annars kanske man undrar hur det hade kunnat bli.

Man måste våga för att vinna :)

[mia-38]
2008-04-26 18:36
0

Jag var alltid emot KK förr…men när man började tänka efter så var det ju praktiskt….Att bara träffa varandra när lusten föll på…heheheh…Det är ju upp till var och en att tycka som den vill om KK….Men har man inget förhållande med någon så är det Ok…Och att bägge två är överens om det.

Veyla
2008-04-26 18:39
0

Ja det tycker jag Mia. Om läget är som du säger så är det okey. Men om man är tillsammans med någon annan så måste man fråga om lov först. Annars är man illa ute;)

Liss
2008-04-26 18:57
0

"Man kan vara kk som du sa. Det är ju bara för att stilla den perversa bedrift som dem flesta har. Detta kan också vara spännande pga risktagandet."

#1 Är du säker på att du vet vad KK är för något? För jag menar, vad innebär en KnullKompis för risktaganden?:) Och varför skulle de vara perverst? Bara en tanke alltså?:P
-------------------------------------------------------------------------

Jag tycker som så att de är okej om man är singel helt enkelt. Har man ett förhållande får man väl höra sig för först.. men allt som sker bakom ryggen är otrohet enligt mig.
Men som sagt, om man är singel finns de väl inget som säger imot. Om inte just för den delen du skriver om, att man skulle få känslor.. men då kanske man får en toppen partner ist eller också får man väl bryta om de inte är besvarat.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[mia-38]
2008-04-26 19:01
0

Håller med dej Lisette! Att man måste vara singel för att vara KK med någon….Otrohet är INTE ok!!!

Och som du skriver att man kanske får en toppenpartner…då vet man ju hur den ena funkar sexuellt…och om det funkar på det planet är det ju kanon. Men sen är det ju om man funkar i vardagen med varandra….om man passar ihop med kemin…. 

Som jag har nyligen haft ett KK-förhållande med en kille som är helt underbar i sängen…men vi har inte umgåtts utan sex…pratat ganska lite med varandra..men ändå vet vi en del om varandra. Men jag vill veta mer…känna efter mer om hans personlighet.

Liss
2008-04-26 19:37
0

#8 Fast de med kemin, har man inte någorlunda kemi om man nu funkar i sängen?

Jag, åtminstone, måste ha kemi för att alls kunna ha sex..
Men så måste det ju som sagt vara ömsesidigt om man nu känner något mera för varandra.
Men känner man mera är de väl bara att fråga sig för lite och se om de är besvarat, är de det inte så får man nog säga ifrån någon mer bekantskap- för då kommer de inte alls funka. Men är de det så kan man fråga om en fika ist för sex för att bekanta sig mera^^

Nu vart jag luddig.. men hoppas de är förståligt.

Ijin
2008-04-26 19:43
0

jag kan inte ha sex med någon utan känslor… Dom är direkt insatta till om jag är på sådant humör eller inte<.<

Veyla
2008-04-26 23:16
0

Lisette #7. Jo allt som har med sex att göra är ju perverst. Det är sexualdriften som är det perversa. En kk vet jag gått och väl vad det är. Risktagandet är beroende på situation. Använd fantasin vetja;)

Jag skriver aldrig något om jag inte har tängt igenom det först. (fast jag kan ju ha fel för det. Menar bara på det att jag har en tanke bakom det)

MimmieM
2008-04-26 23:24
0

#11 Du kanske bör slå upp ordet pervers innan du kallar allt sexuellt umgänge för perversion!

"Ordet "perversion" härleds ur det senlatinska perversio "omvridning", "förvridning", vilket kommer av det latinska verbet perverto "vända upp och ned", "kasta över ända", "fördärva".

Adjektivet pervers syftar på något som anses av den som använder ordet onormalt, abnormt eller onaturligt, i synnerhet sexuella beteenden. Pervo (adjektiv och substantiv) är en vardaglig kortform av pervers och används som förolämpning, främst i ungdomskretsar".

Carpe Diem

[mia-38]
2008-04-26 23:28
0

Jag tycker inte heller att sex är perverst,,,,det är fint mellan två människor.

Veyla
2008-04-26 23:28
0

Okey Tack Mimmie. Man lär sig något varge dag;)

Då var det iaf inte min kunskap om kk som briste:P Nu vet jag vad pervers betyder, haha!

MimmieM
2008-04-26 23:32
0

då är jag nyfiken på vad du anser en kk-relation vara, och i vilket syfte du använde ordet "pervers". Vad var det du försökte säga :) Inget illa ment, men kan du beskriva det med andra ord?!

Carpe Diem

Veyla
2008-04-26 23:40
0

De är lugnt Mimmie. Jag är lite för ung igentligen så jag är inne och trampar på andras rivir här. Men jag ska säga som jag ser det.

En kk är en person som man har sex med. Man behöver inte älska varandra. Sen finns det lika många olika sätt att vara kk på som det finns kk relationer. Vad gäller mitt användningsområde utav ordet "pervers" så har det området krymt oerhört sen du skrev förklaringen. Jag använde ordet precis som mina kompisar gör. Så det är slut på det nu.

MimmieM
2008-04-26 23:43
0

men vilken innebörd lägger du i det?

Carpe Diem

Veyla
2008-04-26 23:50
0

I en kk???

MimmieM
2008-04-26 23:51
0

ordet pervers!

Carpe Diem

Veyla
2008-04-26 23:55
0

Nu mer lägger jag in ett mer tillvridet ohumaniskt beteende. Tex är en pedofil pervers. Eller analsex är perverst. Är jag fel ute?

MimmieM
2008-04-26 23:57
0

#16 och sexuallitet är inget revir ;) Ett revir är ett område som ett eller flera djur försvarar mot andra djur. De vanligaste anledningarna att försvara ett revir är reproduktion, föda och skydd.
- Vi kan kalla det för kunskapsområde :)

Jag är en sådan där jobbig j*vel, ordmärkare ;)

Carpe Diem

Veyla
2008-04-27 00:02
0

Jo visst Mimmie. Om jag nu hade använt ordet på ett serriöst och alvarligt sätt;) Nu menade jag lite skämtsamt och att jag var inne på änen jag inte vet så mycket om.

Som jag har sagt nu ett par gånger så är jag oskuld. Jag har inte ens fingertrallat lite. Jag har pussats. Men aldrig ens hånglat.

Så det jag kan är sånt som jag snappat upp. Jag är som en tvättsvamp när det gäller att suga åt sig av information;)

MimmieM
2008-04-27 00:04
0

Ja, pedofili är perverst, men analsex tycker jag inte man kan sätta i den kategorin med gott samvete, speciellt inte med motiveringen att det skulle vara ohumant och en snedvriden bild av sexuallitet?!

Carpe Diem

MimmieM
2008-04-27 00:08
0

Ja, det är jätteroligt att lära sig saker och ta till sig ny information :) Jag försöker bara hjälpa dig lite på vägen så att du kan använda den i rätt sammanhang :)

Carpe Diem

Veyla
2008-04-27 00:15
0

Ja och jag tycker värkligen om det Mimmie. Tack för att du tar dig tid för att lära mig;)

RC70
2008-04-27 00:25
0

varit KK ett par gånger.. inga problem egentligen.. :)

fridaas
2008-04-27 00:39
0

Alla mina "sexerfarenheter" har varit som kk.. fast nu har det nog gått för långt tror jag, fast jag är inte säker!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Herr_Wanker
2008-04-27 02:27
0

KK är alltid roligt. Men för att det skall fungera bör man ha en bra relation och åtminstone fungera ihop, svårt att bara åka hem till någon i tio minuter och hänga in den och sen dra…

Sovgott
2008-04-27 12:20
0

Jag har haft några KK. På sätt och vis var det väl en "bra" lösning när jag var singel, då det kändes säkrare att bara ha sex med en person, istället för att ta en ny varje gång jag var sugen. Då visste man ju vad man fick så att säga. En ny partner är ju alltid en chansning.

Men att bara vara KK fungerade aldrig någon längre period. Det slutade alltid med att den ena parten ville ha mer, och en blev sårad. Jag har själv blivit förälskad i en KK som dumpade mig när han hittade en "riktig" flicka som han blev ihop med på riktigt. *Snyft* Har oxå varit med om det motsatta: att en KK blev kär i mig och började prata om barn och hus, och då drog jag mig ur illa kvickt, och han blev jätteledsen.

För innerst inne hoppas man kanske ofta på att ett KK-förhållande ska utvecklas och bli lite mer än vad det redan är… Men om man har baserat ett förhållande bara på sex är det nog svårt att få ut något mer. Bara för att sexet är gudomligt är det inte säkert att resten av personen är så givande! Man får inte reda på så mkt om en person som man t ex bara sover över hos när man är full. Nykter kanske han varken är rolig, pratsam eller kåt. *S*

Men det fungerar väl olika för olika människor som med allting annat här i livet. För en del personer kanske det här att vara KK är en perfekt lösning. För mig är den det inte. Jag vill ha hela mannen. Inte bara en kropp med snopp!

Veyla
2008-04-27 12:37
0

mm. Inte bara kropp med snopp, sovgott. Det låter vättigt att sträva efter mer;)

[mjuue]
2008-04-27 14:33
0

KK helt okej.. helst inte ha nå känslor för varann.. då blir det svårt för den ena eller den andra ;/ ingen otrohet för det är inte okej..

Liss
2008-04-27 21:39
0

Veyla: jag skulle vilja veta vad innebörden med perverst var INNAN du lärde dig vad de egentligen betydde?

Och jag är ist en såndär jobbig nyfiken människa;) haha!

MimmieM
2008-04-27 22:48
0

#32 tack lisette!

Carpe Diem

Hennum
2008-04-28 02:25
0

när känslor kommer med i bilden blir det ju väldigt knepigt. och du har rätt, man kan passa bra i sängen men inte alls annars. så är det med den killen jag träffat nu. han är riktigt bra o ha sex med, det är rent fantastiskt. men vi är otroligt olika, så olika att han inte kan tycka om mig mer än som att jag är rolig och söt. :(

men jag har en kk som allting är perfekt med. inget krångel. bara trevligt. och en annan som är lite allmänt krånglig, och när jag är med krångliga människor så blir jag oxå krånglig. och då blir det knepigt. men ja tror inte nån av oss har så mycke känslor direkt, men det är knepigt ändå.

ordet perverst tycker jag man kan använda om mycket, så länge man är medveten om vad det egentligen betyder. till exempel så har jag en pervers fotölj här hemma. enligt min storasyster :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

felidae
2008-04-29 04:50
0

Funkar bra i teorin men før mig stupar det i praktiken. Jag kan till en børjan lura mig sjælv att "javisst, "bara" sex går så bra så!" samtidigt kænner jag mig sjælv och vet att jag inte attraheras eller tænder på någon som inte också tænder mig intellektullt eller humormæssigt. Dvs, jag tænder ju bara på dem som, enligt mig, ær "pojkvænsmaterial" från børjan.

Som just nu nær jag træffar en helt underbar mænniska som ær så hærlig i bingen att jag får abstinenser efter två timmar. Trodde denna gång att "visst, jag skall passa på att njuta så længe det varar, han ær ju ændå 11 år yngre så jag kan verkligen inte rækna med att det blir långvarigt. Och ju mer jag træffar honom desto mer inser jag att han ær precis den man som jag alltid velat ha. Och jag ær INTE  lættflørtad. Har bara en  svårartad førælskelse och allvarlig åldersnoja att brottas med! (me - jævla masochistjævel! :P)

LinnSam
2010-02-27 21:48
0

Jag är KK med min bästa vän.
Han bor även med mig i sin stuga på min gård.

Vi har känt varandra i 20 år och har haft sex ett tag.
Vi vet allt, vågar tala om saker förvarandra och trivs med varanda.

Vi är inte förälskade eller kära, vi är bara väldigt goda vänner som har sex när det trycker på, haha.

Så jag skulle absolut kunna vara KK Cool

Magnuzk
2010-02-27 23:20
0

Det här var ett intressant ämne.

Jag kan personligen inte tänka mig att vara kk. Har aldrig varit det och kommer inte att vara det med någon. Det har aldrig lockat mig eller intresserat mig att vara, inte heller one nite stands, och tillfälliga sexuella relationer. Har jag aldrig haft och kommer inte att ha. För mig går kärlek och sex tillsammans. Jag har inget behov av att vara med någon bara för att ha sex.

KK verkar vara väldigt vanligt och jag både förstår och inte förstår varför man vill vara kk. Det verkar också vara många hjärtan som går sönder när känslor i ett kk förhållande börjar växa och det blir rörigt i huvudet…

Vill man vara kk är det helt ok, och vill man inte är det också helt ok.

Jag har blivit tillfrågad en gång, för ca 10 år sen, genom en gemensam bekant, om jag ville bli kk, men jag tackade nej.

Unseducable. Cool

Loveferrets
2010-02-28 20:29
0

Nej det skulle aldrig falla mig in, jag ser det mer som så här, passar man inte ihop som ett riktigt par så ska man inte ha sex heller. Med andra ord, det duger bra när det gäller sex men inte annars, nej, då kan det hellre vara så. Det är min syn på saken.

Lenore
2010-02-28 21:35
0

För mig har kk-förhållanden så gott som alltid fungerat bra, har haft flera stycken och har fortfarande.

För mig kan ett kk-förhållande se ut på lite olika vis beroende på hur bra man klaffar med varandra och vad man vill ha ut av relationen. Ibland är det enbart sex som gäller och inget eller väldigt lite socialt umgänge förekommer, andra har varit vänner som jag även haft sex med.

Visst finns det vissa negativa aspekter, men det gör det med allt. Så länge man har en öppen och bra kommunikation och inte håller inne med känslor och tankar brukar det fungera finfint.

För mig känns det berikande med ett varierande sexliv och jag känner att inte en enda människa kan tillfredsställa alla mina behov sexuellt.