"Vilse i pannkakan"
Är det någon som minns barnprogrammet "Vilse i pannkakan"? Pragramledaren hetter Bengt tror jag.
Pojkvännen har mardrömmar om honom ;)

Jag har inte sett programmet. Jag förstår inte vad som är läskigt med vilse i pannkakan? 
Jag drömmer bara om pojkvännens "svågers" kaffemaskin som är nerbäddad i täcke å allt ;) Det är ju jätte onödigt tycker jag och drar bort täcket… Vilket betyder jag drar bort täcket ifrån pojkvännen 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
O ja. Det var väl inte bästa pedagogiska barnprogrammet precis!
Fast jag minns inte att det var läskigt. Minns istället alla sånger och musiken. Inte så konstigt kanske, för det spelades o sjöngs mycket hemma hos mig.
Gubben Gran, for till stan, köpte snus, för en lus
Kokte soppa, på en loppa, det var gubbens bästa - soppa!
Eller: Det bara händer, att nästan ingenting, blir någonting för någon en annan gång

ja fyy ja…..jag minns detta program….han heter staffan westerberg…har väl inte mardrömmar direkt men jag minns att jag inte gillade det programmet..

Min sambo hittade den på dvd. Själv har jag aldrig sett den.

Min äldre syster har många minnen av detta program, sälv hade jag turen att växa upp under 80-talet, men har sett klipp från programet på youtube… stackars barn! Förstår att många fick mardrömmar.
Jag älskade Bengt Westerberg
/Maria
Han heter Staffan Westerberg, inte Bengt. Bengt Westerberg är den gamle folkpartiledaren.
Jag kommer ihåg att jag inte var så förtjust i Vilse i pannkakan, troligen för att jag jämförde den med ”Herr Ingentings bekännelser”, som var det program han gjorde innan Vilse. I den serien befann han sig bland en massa askar som befann sig inuti varandra. Har för mig att han själv var i den näst största asken och utanför den satt ”hela världen och spelade på sin cello”. Och mycket riktigt satt där en cellist, som tydligen skulle symbolisera hela världen eller någonting ditåt…
Hur som helst fanns ju mindre askar också och den minsta av dem alla var kanske 1 cm³ eller så i storlek och i den bodde Herr Ingenting. Han var så liten att han inte fanns, eller hur det nu var…
Tyvärr har jag inte hittat något klipp från detta program någonstans, men det är med det programmet jag förknippar Staffan Westerberg, inte Vilse. Eller ja, Vilse också givetvis, men mest Herr Ingenting.

#7 meeen..jag sa ju att han hette staffan juuu..inlägg 3..
Staffan ja, såklart
/Maria
#8: Jo, fast jag svarade ju på #6, som tydligen inte heller hade läst #3…

#7, det vill säga mitt eget inlägg: Har googlat lite nu och funnit att programserien med askarna hette ”Herr Ingentings funderingar”. Funderingar alltså, inte bekännelser. En jäkla skillnad om man frågar mig… ;)
Men något YouTube-klipp har jag ännu inte funnit.

# 10 oki…jag missade däremot inlägg #6..haha